Webshop

Bestil op til fire gratis og uforpligtende tilbud på en Webshop her!

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 40% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3

Få op til 4 tilbud her

Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører

Det tager under et minut!

Har I allerede en webløsning?

Det tager under et minut!

En moderne og effektiv webshop kan spare din virksomhed for mange penge og på samme tid være med til at sikre et større og mere lønsomt salg. Ekspertvalg har stor erfaring med kontaktformidling og står klar til at hjælpe dig med at finde din næste samarbejdspartner. Søger du en webshop? Udfyld kontaktformularen i højre side og vi vil matche dig med op til fire webshop partnere.

En webshop, kan betegnes som en slags platform på en hjemmeside, hvor besøgende kan købe produkter fra den specifikke virksomhed, der udbyder disse. Derfor er en webshop en nødvendig platform for rigtig mange virksomheder.

Alt efter hvilken virksomhed man er, er der forskellige krav til webshoppen. Derfor er der også rigtig mange forskellige typer af webshops. Disse forskellige typer har et meget varieret udvalg af værktøjer til håndtering af forskellige situationer og opgaver i forbindelse med webshoppen.

Hjemmeside med webshop

Det er vigtigt at have en webshop, men lige så vigtigt er det at have en hjemmeside, som webshoppen kan lægges op på. Dette kræver først og fremmest et domænenavn. Dette er som oftest ikke særlig dyrt.

Når du har domænenavnet, skal du have en webhost. Dette er som oftest en del dyrere i forhold til domænet. Dyrt set relativt i forhold til hvor meget plads og ekstra service som ønskes i forhold til webhotellet.

Hvis du ikke har en dedikeret IP adresse, skal du også have anskaffet dette. For at have en sikker hjemmeside, er det også godt at anskaffe et privat SSL certifikat. Et privat SSL certifikat skaber tryghed hos kunderne.

Dernæst skal du have webshoppen op på hjemmesiden. Ved at vælge en professionel udbyder, er du sikret at webshoppen fungerer optimalt og kan dermed gå i gang med at sælge produkter og markedsføre din webshop med det samme.

Ønsker du et tilbud på en webshop-ydelse, kan du med fordel udfylde kontaktformularen øverst til højre på siden. Derefter modtager du gratis op til 4 forskellige og konkurrencedygtige tilbud på en webshop-ydelse.

Fordele ved en professionel webshop generelt

I dette afsnit, blotlægges de væsentlige fordele ved at vælge en professionel webshop. Dette for at give dig overblik over din situation, hvis du ønsker at investere i en professionel webshop.

Som sagt, er der rigtig mange forskellige webshop-systemer på markedet. Disse webshop-systemer varierer både i pris og kvalitet. Bare fordi et webshop-system er dyrt, er det nødvendigvis ikke det mest optimale for netop din specifikke forretning.

Når man kigger efter et professionelt webshop-system, er det særdeles vigtigt at have undersøgt hvilke værktøjer etc. som er mest optimale for ens webshop-forretning. Dette kræver viden omkring systemerne for at kunne tage den bedste beslutning.

Det er bl.a. vigtigt at være afklaret med, om man skal have en B2C eller B2B webshop. Det skyldes den simple årsag, at en B2B webshop, oftest er langt mere kompleks.

Man skal i bund og grund vælge en moderne og professionel webshop, af den simple årsag, at de er betydeligt tidsbesparende i forhold til mange af de elementer som medfølger. De tidsbesparende elementer er en god investering, da de på sigt kan betyde en langt højere indtjening.

Hvis du søger et konkurrencedygtigt tilbud på en professionel webshop, kan du med fordel udfylde kontaktformularen øverst på denne side og få op til 4 uforpligtende tilbud på en professionel webshop.

LÆS OGSÅ: CMS hjemmeside

Lagersystem

Lagersystemet i et professionelt og moderne webshop-system, er særdeles tidsbesparende. Det indbyggede lagersystem, opdaterer automatisk lagerstatus når tallene er blevet indtastet efter man har fået nye varer.

Det indbyggede lagersystem, sørger for at informere kunden omkring lagerstatus, hvis virksomheden ønsker det. Det er ydermere op til virksomheden, hvor meget information de vil give kunden i forhold til lagerstatus.

Automatisk Mail-system

Et andet særdeles tidsbesparende element i en moderne og professionel webshop, er det automatiske mail-system, som sørger for at sende standard-mails ud til kunderne. Af forskellige eksempler på standard mails, nævnes herunder nogle stykker:

  • Ordrebekræftelse
  • Faktura
  • Pakkesporing i form af eksempelvis (Track & Trace)
  • Anmodning om kundeanmeldelse efter salg af produkt

Kundeservice-system i din webshop

For at spare tid og endvidere gøre kundeservice meget mere nemt i den professionelle og moderne webshop, benyttes et modul på webshoppen. Dette gør denne proces meget mere tidsbesparende. Dette grundet, at forespørgslerne bliver sorteret på en måde som er overskuelig.

Regnskab-system

Det gode ved den moderne og professionelle webshops regnskabssystem, er at det er meget tidsbesparende i forhold til at bogføre salget. Dette gøres meget simpelt via et par klik de rigtige steder og dermed kan tallene ekstraheres ud af systemet ned i eksempelvis et regneark.

Dette gør behandlingen af tallene meget lettere i forhold til at skulle skrive dem ind manuelt. Endvidere er risikoen for fejltastning minimeret drastisk, hvilket giver et meget mere præcist regnskab.

Fordele ved en professionel B2B webshop

En B2B Webshop, kan i høj grad være med til at øge væksten i din virksomhed betydeligt. Der er en lang række fordele ved en B2B Webshop. Disse fordele kommes der nærmere ind på i det følgende

En af hoved-fordelene ved en professionel og moderne B2B Webshop, er at via denne, er det muligt at sælge sine produkter og ydelser døgnet rundt. Dette fordi, at kunden via webshoppen har mulighed for at betjene sig selv.

Det er endvidere muligt at give kunderne adgang til afgrænsede dele af sortimentet i stedet for det fulde sortiment, hvis dette ønskes af virksomheden. Dette kan være en fordel, hvis der er varer, som ikke er relevante for visse kunder.

Der spares ydermere en masse tid i salgsafdelingen hos webshoppen, da der i langt højere grad bruges mindre tid på at indtaste ordrer, da denne del foregår automatisk på baggrund af salgssystemet.

I forlængelse af, at B2B webshoppen opererer 24/7, og der spares en betydelig mængde tid i salgsafdelingen, bliver kunder også langt mere tilfredse. Dette fordi, at alting kører meget mere glidende. Ligeledes mindskes chancen for fejlordrer.

B2B Webshoppen har også den fordel, at dataen bliver organiseret via et integreret system. Dermed bliver data, tekster etc. ikke væk i systemet. Denne løsning tager sig endvidere også af økonomi, regneark osv.

Ønsker du informationer omkring et tilbud på en professionel og moderne webshop, kan du med fordel udfylde den ovenstående kontaktformular øverst i højre hjørne på denne side. Derefter kontaktes du med op til 4 tilbud på en professionel og moderne webshop.

Betalingsløsninger i forbindelse med en webshop

Kreditkort Og Baerbar

Der findes særdeles mange forskellige betalingsløsninger til webshops på markedet. Dermed er det meget komplekst, og det kan være svært at vælge den mest optimale betalingsløsning til sin webshop. Der ses nærmere på betalingsløsninger i dette afsnit.

I en traditionel betalingsløsning til webshops, haves noget som hedder en ‘betalingsgateway’ og en ‘indløser’. Dette er noget som der skal være i forbindelse med en velfungerende webshop.

Betalingsgateway

En betalingsgateway, må antages at være et slags virtuelt modsvar til den fysiske dankortautomat, som er at finde ude i butikkerne. Der indgår i en betalingsgateway, en særlig teknik, som gør det muligt at betale med kort.

Betalingsgatewayen, er endvidere med til at sikre, samt kryptere den information, som sendes videre til indløseren. Herunder kan ses en række eksempler på betalingsgateways:

  • ePay
  • Worldpay
  • Cybersource
  • Point
  • DIBS
  • Nets
  • Dandomain
  • Quickpay
  • Wannafind

Det varierer, hvilke betalingsgateways, som virker med de forskellige indløsere.

Indløser

Det er en nødvendighed at registrere virksomheden hos en indløser, hvis det skal være muligt at kunne modtage kortbetalinger. Indløserens funktion er at kommunikere med bankerne. Der benyttes en særlig tracking-kode, som fortæller indløseren hvor pengene skal sendes til.

Alt efter hvilken indløser, som benyttes, er de mulige anvendelige betalingskort forudbestemt af denne. Derfor er det vigtigt at vælge en indløser, som har adgang til de kort man som virksomhed ønsker at kunne tage.

I Danmark, har Nets monopol på indløsning af Dankort. Hvis du ønsker at anvende de internationale kort, såsom Visa, American Express, Mastercard osv., har disse en lang række muligheder. Disse er bl.a. følgende:

  • SwedBank
  • Handelsbanken
  • Valitor
  • Nets
  • Teller
  • Euroline
  • Nordea
  • Elavon

Alternative betalingsløsninger

Der er kommet mange forskellige betalingsløsninger over de senere år. Dermed er det altså muligt at slippe for at hive kreditkortet frem, når der skal betales online på en webshop. Dette er bl.a. muligt gennem de nye mobilbetalingsløsninger.

Ønsker du et tilbud på en webshop med en eventuel betalingsløsning, kan du med fordel udfylde kontaktformularen oppe i højre hjørne på hjemmesiden. Derefter vil du modtage op til 4 konkurrencedygtige tilbud som matcher dine behov.

Tilvalgsydelser til webshoppen

Tastning På Baerbar Tastatur

Det kan være særdeles relevant at vælge tilvalgsydelser til sin webshop i forhold til at kunne skabe en endnu mere profitskabende webshop. Der er mange forskellige tilvalgsydelser. Der vil i det følgende blive gennemgået nogle af disse.

Ønsker du tilbud på en webshop, bedes du udfylde kontaktformularen øverst i højre hjørne. Efterfølgende kontaktes du af op til 4 forskellige partnere som hver især vil give et unikt og konkurrencedygtigt tilbud på en professionel og moderne webshop.

Online Markedsføring til webshoppen

Sælg mere i din webshop ved at markedsføre denne online. Jo mere synlig din webshop er, jo større er potentialet for at få kunder i butikken. Derfor er det godt at markedsføre sin webshop online.

Der er mange måder at markedsføring sin webshop på via online markedsføring. Dette på baggrund af de mange kanaler der er. Det er en kompleks process at vælge de korrekte kanaler der passer til målgruppen.

Selvom det er komplekst, er det i høj grad nødvendigt at foretage online markedsføring. Det gode ved online markedsføring, er at det er målbart, da alt foregår digitalt. Dermed er det lettere at se om markedsføring giver kunder og salg i webshoppen.

E-mail marketing, er noget som bør overvejes i forhold til at markedsføre sin webshop. Det er billigt og oftest meget målrettet. Det er målrettet på baggrund af, at dem som modtager dit nyhedsbrev, har selv sagt ja til det.

En anden vigtig brik i online markedsføring, er Google AdWords, hvilket i modsætning til søgemaskineoptimering, er betalte annoncer på Google. Med en god AdWords kampagne, kan du sikre dig potentielle kunder og salg ved de fleste søgninger på dine produkter.

Næste afsnit, omhandler søgemaskineoptimering. Dette er et særdeles relevant online markedsføringstiltag. Det er også meget omfattende. Derfor får søgemaskineoptimering sit eget afsnit i forhold til de tidligere omtalte tiltag.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO eller søgemaskineoptimering, er en markedsføringsydelse som man kan benytte på stort set alle hjemmesider og webshops. SEO er det som får ens hjemmeside eller webshop til at ‘ranke’ højere på søgeresultatlisten på Google eller andre søgemaskiner.

At komme højere på søgeresultatlisten på Google eller andre søgemaskiner, kan være utrolig værdifuldt, da de fleste ikke bladre videre på søgesiderne. De fleste tager de øverste resultater eller resultaterne på første side. Der er klart meget at vinde med god SEO.

SEO er en meget kompleks markedsføringstilgang og kræver i høj grad nogle tekniske færdigheder med bl.a. HTML kendskab for at kunne blive udført på en god måde. Derfor er det normalt at man hyrer et webbureau med speciale inden for området til at udføre dette.

Som seriøs webshop-ejer, bør SEO helt klart overvejes, da det i høj grad er med til at mindske markedsføringsomkostningerne på længere sigt. Dette er fordi SEO kun tager udgangspunkt i den organiske trafik, og når man har fået den position man ønsker, er det langt lettere at vedligeholde den.

Du kan få op til 4 tilbud på en moderne og professionel webshop fra forskellige partnere ved at udfylde kontaktformularen øverst til højre på siden.

Få styr på webshoppen

Teknologien og markedet har i dag åbnet op for gode muligheder, når det gælder iværksætteri og webshops. Det er derfor blevet muligt at drive en virksomhed uden omkostningerne til lokaler, personale og lager.

Det er forholdsvis nemt at starte en hjemmeside, og med en smule teknisk viden, er det faktisk også nemt at få tilknyttet en simpel webshop. Men der er langt fra dét at starte en hjemmeside med webshop, til rent faktisk at få succes med denne.

Strategien bag webshoppen skal være sammenhængende med den overordnede virksomhedsstrategi, hvilket kræver en grundig markedsundersøgelse og forståelse for egne kompetencer og idéer.

Valg af platform

Det første skridt man skal tage, når man vælger at starte en webshop, er at kigge på udvalget af platforme til ens hjemmeside. Man vælger typisk at benytte sig af et Content Management System, forkortet CMS. Dette system fungerer således, at man som administrator arbejder med en brugerflade, når man ønsker at oprette produkter og lignende på hjemmesiden, i modsætning til at skulle ændre direkte i koden.

Man skelner mellem valg af et open-source system og et lukket system. I et åbent system er det muligt at ændre i selve koden og kernefunktionerne, hvorimod et lukket system ikke giver ejeren mulighed for at se eller ændre koden. Der findes en stor mængde af guides og forslag til valg af CMS, men det er op til iværksætteren selv at finde den løsning, som passer bedst.

Webshop _tastDe åbne systemer er gratis, men kræver en masse arbejde, for at skabe netop den løsning, som lever op til virksomhedens behov og ønsker. Derimod koster de lukkede systemer ofte penge, og her har man ikke den store kontrol over udseende eller funktioner, bortset fra gennem betalte løsninger eller temaer, som tilknyttes det valgte system.

De mest populære CMS’er til webshop fokus er blandt andet Open Source systemet Wordpress med WooCommerce plugin, Magento, PrestaShop, Shopify og mange flere.

Infrastruktur

Som iværksætter gælder det nogen gange om, bare at komme i gang med det samme, men det kan dog altid anbefales, at man bruger lidt tid på at vælge de rette systemer, om enten det må gælde valg af CMS, regnskabsprogram osv. Det rette CMS kan være med til at spare tid, hvis man altså vælger et system, som er i stand til at kommunikere med de andre systemer, man ønsker at benytte, både på kort og lang sigt.

På kort sigt kan det måske virke besværligt og tidskrævende, men vi anbefaler, at man sørger for at både regnskabsstyring, kundestyring og lagerstyring er tilknyttet ens CMS, for dermed at slippe for at overføre data manuelt mellem de forskellige systemer.

Ved at have sin lagerstyringssystem integreret med webshoppen, sørger man for altid at holde oplysningerne opdateret. Dette er specielt nyttigt, hvis man har en fysisk butik med lagerbeholdning. Derved bliver ens lagerstatus opdateret hele tiden, så man undgår at sælge produkter online, som ikke længere er på lager, fordi man lige har langet det sidste produkt over disken i butikken. Det gælder selvfølgelig også modsat, så man undgår at sælge et produkt i butikken, som allerede er blevet reserveret af en kunde online.

Som nævnt ovenfor, er det også smart at CMS’et samarbejder med ens kundestyringssystem, også kaldet et CRM system. Et CRM system står for Customer Relationship Manager, og dækker over systemer, som håndterer kunder og deres data; dette kan for eksempel inkludere bopæl, alder og kontaktoplysninger. Men også andre data, som kunden har udvist interesse omkring, kan ligeledes inkluderes i et CRM system. 

Som nævnt kan man også med fordel integrere sin webshop med sit regnskabsprogram, eller ERP system, så man nemt får sine salgstal fra hjemmesiden overført. 

Webshop

Online synlighed

Når man opretter en hjemmeside, så er det vigtigt at forstå, at man blot er én side ud af mange hjemmesider online. At skabe opmærksomhed for sig selv online kræver derfor, at man dedikerer den nødvendige tid, men også at man har valgt et CMS, som er i stand til at blive søgemaskineoptimeret. Søgemaskineoptimering, også kaldet SEO (Search Engine Optimization), fungere således, at man udarbejder det rette indhold i forhold til dét, som kunderne søger efter, men på en sådan måde, at det både er kunde- og søgemaskine-venlig.

Udover SEO, som består af at optimere sin hjemmeside for primært Google, kan man også vælge at benytte Google AdWords, hvilket betyder, at man betaler for at reklamere på bestemte søgeord. At arbejde med SEO og/eller Google AdWords er en videnskab i sig selv, og det kan derfor ofte betale sig, at lade andre udføre dette arbejde for virksomheden.

Udover at arbejde med søgemaskiner og betalte online reklamer, så er det nærmest forventet af alle virksomheder, at de benytter sig af sociale medier. De sociale medier, som for eksempel Facebook, er også en ganske fornuftig måde at gøre opmærksom på virksomheden. Facebook er i udgangspunktet gratis, men der er mange betalte funktioner, som kan være med til at hjælpe med markedsføringen, hvilket gøre det muligt at blive eksponeret til mulige kunder.

Overvejelser til det danske marked

Som det sidste inden man beslutter sig for sit CMS til webshoppen, skal man overveje mulighederne for betalingssystemer. I Danmark benyttes primært Dankortet, hvilket betyder, at man opfatter det som en selvfølge, at webshops i Danmark kan modtage dette.

For at kunne modtage betalingskort i en webshop, er det nødvendigt at have to moduler på plads. Alle som ønsker at modtage betaling med betalingskort, både online og fysisk, skal have en aftale med en såkaldt indløser. Indløsere står for at håndtere selve betalingen. I Danmark benytter man sig typisk af Nets (tidligere kaldt PBS) og af Teller (tidligere kaldt PBS International). Nets er til Dankort, mens Teller håndterer internationale kort som MasterCard, Visa med flere.

Webshop _tabletTeller-modulet, består af et plugin til webshops. Dette modul kaldes for en betalingsgateway, og står for at kryptere de indtastede data, samt at kommunikere mellem webshop og indløser. Der findes selvfølgelig flere betalingsmetoder som kan være relevante, for eksempel er PayPal populært for webshops som har internationalt fokus.

Når betalingssystemet er på plads, så kan det også være værd at overveje, hvordan man vælger at afsende de købte varer. Den valgte løsning afhænger i høj grad af hvordan man har valgt at indrette sin virksomhed. Hvis man ikke selv har plads til at have et lager, så kan man for eksempel vælge at benytte sig af et eksternt lokale.

PostNord er begyndt at tilbyde lokaler i nogle af deres logistikcentre. Lokalerne har trådløst internet, så man kan medbringe sin bærbar for at behandle webshoppens ordre. Når varerne er pakket, så er fordelen ved netop disse lokaler, at man blot kan sætte pakkerne på et aftalt sted, og så klarer PostNord resten. Det er selvfølgelig også muligt at virksomheden selv står for lagerstyring og sender pakkerne via for eksempel PostNord eller GLS.

Som en del af virksomhedens strategi er det vigtigt at vælge både betalingsløsning, lagerstyring og forsendelse af pakker, på en måde som kunderne forventer. For eksempel er det normalen at der er gratis fragt ved køb over et bestemt beløb og i tøjbranchen tilbyder mange gratis returnering. Vi anbefaler derfor altid at lave en grundig markedsundersøgelse og benytte denne som baggrund for valg af leveringspartner.

Tilbud på en webshop

Prisen på en webshop varierer meget, da det kan være en meget fleksibel løsning som ses i mange forskellige afskygninger i form af de værktøjer og services, som kan følge med i en webshop-løsning.

Hvis du på nuværende tidspunkt har besluttet dig for at få en webshop til din virksomhed er det muligt at modtage op til 4 gratis og uforpligtende tilbud på dette. Benyt dig af kontaktformularen i højre side og bliv kontaktet af op til 4 samarbejdspartnere.

Vores partnere er professionelle og giver kun konkurrencedygtige tilbud. Vi forsikrer dig, at du er i gode hænder, når du benytter dig af vores service.

Såfremt spørgsmål haves i forbindelse med et tilbud på en webshop, kan du med fordel ringe på telefon +45 3841 0300 eller sende en e-mail på info@ekspertvalg.dk.