Sammenlign priser på printer
Udfyld formularen på et minut for at starte processen
Få op til 4 tilbud her
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 21. juli 2021

Printer til erhverv

Info om printere til erhverv

En erhvervsprinter er, som navnet antyder, en printer til erhverv. Funktionerne på en printer til erhverv vil ofte variere meget, men en erhvervsprinter er generelt kendetegnet ved, at den kan printe relativt store mængder af papir.

Hvad kan man bruge en erhvervsprinter til?

Printer og skanner

Alt afhængig af hvilke funktioner du ønsker fra din printer til erhverv, kan den være i stand til at udskrive en bred vifte af produkter. En printer til erhverv kan således bruges til at printe, fx:

  • Brochurer
  • Bøger
  • Magasiner
  • Plakater
  • Brevpapir
  • Flyers
  • Nyhedsbreve
  • Kataloger
  • Årsrapporter

Hvilke funktioner har en printer til erhverv?

En printer til erhverv kan efterhånden fås med et væld af funktioner, så de ligeledes kan fungere som multifunktionsprintere, der både kan scanne, faxe og kopiere. Desto flere funktioner du ønsker, desto dyrere vil erhvervsprinteren typisk blive. Det er derfor en god idé, at du kortlægger virksomhedens behov inden anskaffelse af en erhvervsprinter.

Hvis du mener, at det er tilstrækkeligt med en erhvervsprinter der kan printe uden diverse ekstraudstyr, kan der nemlig være store besparelser at indhente, da en printer til erhverv sædvanligvis er dyrere, jo mere avanceret den bliver. Hvis du til gengæld ved, at du får brug for at kunne scanne, faxe og kopiere, kan det typisk godt betale sig at købe en multifunktionsprinter, fremfor fire separate maskiner. Det sparer desuden noget plads og sikrer dig, at du kun skal vedligeholde én maskine i stedet for fire.

Hvad skal du overveje inden du køber en printer til erhverv?

Der er flere ting du bør overveje, inden du investerer i en ny printer til erhverv. Det kræver generelt, at du er opmærksom på din virksomheds behov, da en avanceret erhvervsprinter typisk er dyrere end en standard printer til erhverv.  Du skal desuden overveje hvordan fremtiden ser ud, da der senere kan opstå behov for yderligere funktionaliteter.

Start eventuelt med at tage stilling til følgende:

  • Farve eller sort/hvid
    Start med at spørge dig selv, om du virkelig har brug for en farveprinter. Farveprintere kan være rare at have, men de vil også tilføje et betydeligt beløb til udgifterne, når du skal købe en printer til erhverv.
  • Størrelsen på erhvervsprinteren
    Den fysiske størrelse på en printer til erhverv skal tages i betragtning. Kig på erhvervsprinterens specifikationer, så du ved præcis hvor stor den er. Du skal sikre dig, at der er plads til din nye printer til erhverv på kontoret.
  • Netværksforbindelser
    Hvordan skal din nye erhvervsprinter være tilsluttet de mennesker, der har brug for at udskrive til den? Det vil ofte være nødvendigt med en printer til erhverv, hvor du kan tilslutte den netværket, så alle kan printe uafhængig af deres placering på kontoret.
  • Hastighed
    En hurtig printer til erhverv er altid at foretrække, men det vil typisk også koste betydeligt mere. Den gennemsnitlige printer til erhverv bør være i stand til at producere mindst 20 sider i minuttet i sort/hvid.
  • Kvalitet
    Kravet til kvaliteten til print vil typisk variere fra virksomhed til virksomhed. Desto bedre kvalitet du ønsker, desto dyrere vil erhvervsprinteren være. Hvis udskrifter blot skal bruges til internt brug, kan det derfor ofte betale sig at slække lidt på kvaliteten.
  • Mængden af print
    Det kan være svært at anslå hvor meget du udskriver hver måned. En enkel måde at få et skøn over mængden af print er, at se på dine kvitteringer/fakturaer og gøre op hvor mange bunker af papir du køber hver måned. Derefter kan du tjekke erhvervsprinterens specifikationer for at se, hvad dens månedlige kapacitet er fastlagt til.
  • Omkostninger
    Købsprisen for en printer til erhverv er en engangsomkostning, men dertil skal du tillægge løbende omkostninger til toner eller blækpatroner. Det kan derfor hurtigt blive en dyr fornøjelse, hvis du ikke har undersøgt prisen på toner eller blækpatroner inden køb af printer. De fleste sælgere vil dog ofte fortælle dig, hvad den gennemsnitlige udgift pr side er.
  • Papirformat
    En printer til erhverv vil sædvanligvis være i stand til at printe på A4-papir. Nogle virksomheder har dog brug for en printer, der ligeledes kan printe på A3 eller øvrige størrelser. En erhvervsprinter der kan printe på A3 er nyttig, hvis der skal printes plakater, diagrammer eller lignende.
  • Bakkekapacitet
    Det er vigtigt at vide, hvor mange ark en printer til erhverv kan håndtere. Det kan være meget generende, hvis man konstant skal lægge fylde nyt papir i erhvervsprinteren, fordi man har købt en printer til erhverv med for lidt bakkekapacitet.

Hvad koster en printer til erhverv?

Prisen på en erhvervsprinter varierer en hel del og afhænger af en lang række faktorer. Den mest afgørende faktor for prisen på en printer til erhverv er, hvor mange funktioner den skal have. Det er således vigtigt, at du på forhånd har kortlagt hvilke funktioner der er nødvendige og unødvendige. En multifunktionsprinter vil være betydeligt dyrere end en standardprinter til erhverv. Desto færre krav du har til din erhvervsprinter, desto billigere vil den være.

Flere virksomheder vælger at lease en printer i stedet for at købe. Det gør det muligt for virksomheder at få en printer der matcher deres behov, selvom der ikke er luft i budgettet til at foretage en sådan investering kontant. 

Hvis din virksomhed har brug for en printer til erhverv, kan du udfylde kontaktformularen her på siden. Du vil efterfølgende modtage op til fire tilbud på printer til erhverv, der passer til lige netop din virksomheds behov.

Bestil tilbud på printer her!

Udfyld formularen på bare 1 minut

Så nemt er det
1
Bestil tilbud
Udfyld formularen med dine krav og behov til produktet.
2
Match
Vi matcher din henvendelse med relevante leverandører.
3
Modtag tilbud
Du modtager op til fire tilbud, tilpasset dine krav.
Bliv samarbejdspartner
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?