Telefonsystem

Sammenlign pris og kvalitet på telefonsystemer - Bestil flere tilbud her!

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 40% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Telefonsystemer - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Hvor mange telefoner skal tilsluttes?

Det tager under et minut!

Info om telefonsystemer

I næsten alle virksomheder i dag foregår en stor del af kommunikationen, både internt og eksternt, over telefonen. Et effektivt flow af kommunikationen via telefonen er derfor nødvendig for, at sikre en effektiv drift i en moderne virksomhed, og derfor har langt de fleste virksomheder et behov for et telefonanlæg. Med det rette telefonsystem til virksomheder, kan man nemlig effektivisere kommunikationsflowet, og dermed også øge produktiviteten i virksomheden. Markedet for telefonsystemer til virksomheder kan dog virke uoverskueligt, da der findes mange forskellige typer, modeller og mærker af telefonsystemer, med hver deres egne funktioner og fordele.

Telefon til Telefonsystem i brug

Hvad er fordelene ved et telefonsystem?

Når virksomheder anskaffer sig et telefonsystem, får de en lang række fordele man ikke får ved blot, at have en række individuelle telefonlinier. Det er fx muligt at tilslutte stationære telefoner såvel som mobiltelefoner, til langt de fleste telefonsystemer, og derfor kan alle virksomhedens telefonlinier som regel samles i ét og samme telefonsystem, også selvom man køber telefonsystemet efter telefonlinjerne er oprettet. Ved at samle alle telefonlinjerne i samme telefonsystem, får man en række funktioner som bl.a. kan være:

  • Telefonmøder
  • Hurtig oprettelse af nye lokalnumre
  • Nem viderestilling til lokalnumre eller mobiltelefoner
  • Som regel en lettilgængelig og nem brugerflade som alle i virksomheden kan benytte

Telefonsystemer til erhverv er dog en bred kategori, og funktionerne kan variere meget, alt efter hvilke behov den enkelte virksomhed har.

Telefonsystem til kundeservice

Taster Paa Telefon tilsuttet et telefonsystemEt telefonsystem kan gøre oplevelsen af, at ringe virksomheden op, til en bedre oplevelse end det ville være uden et telefonsystem. Man kan med et telefonsystem installere et stemme- og tastesystem, som kan give en mere præcis indikation, af hvilken type service kunden har behov for hjælp til, eller hvilken afdeling kunden skal have fat i.

Med et telefonsystem som benytter denne funktion, kan virksomheden være sikker på, at kunden kommer igennem til en medarbejder, som har forstand på emnet kunden ringer om. Dette giver kunden den bedste oplevelse, og virksomheden fremstår dermed vha. telefonsystemet som en mere kundeorienteret organisation, som tilbyder en sublim kundeservice.

Hvad er IP-telefoni og hvad betyder det for mit valg af telefonsystem?

IP-telefoni til erhverv, er kendetegnet ved, at være telefoni som foregår over internettet, og ikke over det almindelige telefonnet. Man kan dog godt tilslutte normale analoge telefoner til IP telefonsystemer. En af de klare fordele ved et IP telefonsystem frem for almindelige telefonsystemer er, at det kan betjenes fra alle lokationer hvor der er en internetforbindelse, fx via et hjemmekontor, og ikke kun fra telefonsystemets fysiske lokation. Det er derfor muligt, at omstille telefonen på kontoret til mobiltelefonen eller hjemmetelefonen. Brugerfladen på IP telefonsystemer, er samtidig langt mere brugervenlig end på et fysisk telefonsystem, og derfor nemmere at betjene. Herudover er det muligt med et IP telefonsystem at tilslutte softphones, som er telefonforbindelser via computeren, hvor man bruger et headset. Med et IP telefonsystem kan man samtidig integrere Microsoft Outlook således, at kontakter kan ringes op fra kontaktlisten.

Det kan være en svær proces, når man som virksomhed skal ud og investere i et telefonsystem. Det er ikke sikkert, at virksomheden egentlig har klarlagt, hvilke funktioner man har behov for i et telefonsystem. Med et IP telefonsystem er det nemt, at til- og fravælge hvilke funktioner man vil have inkluderet, og man kan derfor hurtigt justere systemet, alt efter skiftende behov.

Det er dog meget vigtigt, at virksomheden får valgt en dygtig leverandør af et IP telefonsystem, da en korrekt opsætning af et IP telefonsystem, er essentielt for, at det fungerer optimalt, og dermed giver den bedste brugeroplevelse. Derfor er det som virksomhed en god ide, at være forberedt på hvilke faktorer der er vigtige for, at et IP telefonsystem fungerer gnidningsfrit, så man er sikker på, at leverandøren af IP telefonsystemet, er til at stole på og leverer den korrekte service.

Vær som virksomhed derfor altid opmærksom på, om leverandøren under opsætningen af netværket, tager højde for IP samtaler via Quality of Service. Bliver dette ikke gjort korrekt, vil der være risiko for, at telefonsystemet ikke virker optimalt, og der vil kunne opleves udfald på linjen. Desuden er der risikoen for, at strømmen kan blive afbrudt, og det kan derfor være en god ide, hvis virksomheden har et backup system.

Hvad bør jeg overveje ved anskaffelse af et telefonsystem?

Der er en del faktorer som skal inddrages i beslutningsprocessen, ved anskaffelse af et telefonsystem. For det første afhænger behovet, i høj grad af virksomhedens størrelse. En lille virksomhed med relativt få ansatte, har ikke behov for de samme funktioner i et telefonsystem som en stor koncern, der har brug for et langt mere avanceret telefonsystem. Det er samtidig vigtigt at overveje, hvor lang tid telefonsystemet skal benyttes. Regner virksomheden kun med, at telefonsystemet skal bruges i et par år, eller er virksomheden bare generelt i en udvikling der gør, at fremtiden kan være svær at forudse, kan det være en god ide at leje et telefonsystem fremfor, at anskaffe det permanent. Skal telefonsystemet derimod bruges i en stor international koncern hvor man ved, at virksomheden skal benytte sig af det i mange år, er det en god investering at købe et telefonsystem.

Hvad er prisen på et telefonsystem?

Der er en lang række faktorer, som har indflydelse på prisen på et telefonsystem. Først og fremmest afhænger prisen af, hvorvidt telefonsystemet er et fysisk eller et internetbaseret telefonsystem. Prisen er som regel en del højere på det internetbaserede telefonsystem, hvor man samtidig også får en række fordele, det fysiske telefonsystem ikke kan tilbyde. Hvor avanceret telefonsystemet skal være, har også en afgørende betydning for prisen. Hvis telefonsystemet skal benyttes, i en mindre virksomhed med få ansatte, som kun skal bruge de mest gængse funktioner, er prisen markant lavere end hvis telefonsystemet skal bruges i en stor international koncern, med mange ansatte og kontorer i forskellige lande. Prisen på et telefonsystem varierer derfor en hel del, og det er svært at oplyse om en præcis pris på et telefonsystem. For at finde en præcis pris bør man kontakte den enkelte leverandør, som i samråd med virksomheden, kan finde prisen på en løsning som passer til virksomhedens specifikke behov.

Har jeres virksomhed behov for et telefonsystem, kan i udfylde kontaktformularen her på siden, og så hjælper vi jer med, at få det telefonsystem der stemmer bedst overens, med de behov i har brug for bliver opfyldt.