Telemarketing

Sammenlign pris og kvalitet på telemarketing - Bestil flere tilbud her!

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 40% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3

Få op til 4 tilbud her

Telemarketing - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører

Det tager under et minut!

Hvilken service ønskes?

Det tager under et minut!

Info om telemarketing

Telemarketing er i dag en branche helt for sig selv, og det vurderes, at der i Danmark er omkring 25.000 ansatte i telemarketingbureauer. Telemarketing er en metode til direkte markedsføring og salg, hvor en sælger fra telemarketing ringer til potentielle kunder, og prøver at sælge dem produkter eller services, enten direkte via telefonen eller ved et efterfølgende møde. Telemarketing kan dog også bruges til at tilbyde teknisk support til nuværende eller potentielle kunder, og bruges især af firmaer, der sælger elektronik eller abonnementer til streaming af tv, musik, bøger og lignende.

Produktet som man prøver at sælge med telemarketing, kan bestå af rigtig mange forskellige ting. Arbejdet med telemarketing kan både omfatte booking af møder, indsamling af penge til velgørenhed, eller salg af et helt konkret produkt, som fx computertilbehør eller avis- og bladabonnementer. De fleste former for callcentre arbejder altså med telemarketing i en eller anden form, og det gør mange kundeservice- og salgsafdelinger også. Telemarketing er grundstenen i mange former for firmaer og afdelinger, og mange ville have svært ved at udføre deres arbejde uden telemarketing. Telemarketing er også en arbejdsdisciplin, som er blevet mere og mere populær, og rigtig mange mennesker sidder med telemarketing i højere eller lavere grad.

Telemarketing er i mange år blevet brugt som en effektiv måde at markedsføre og sælge på. Dette er også grunden til, at telemarketing bliver brugt i stort set alle brancher og lande, og telemarketing er en del af så mange forskellige afdelinger og stillinger.

Callcenter med computere

Inbound og outbound telemarketing

Der er overordnet set to typer af telemarketing; inbound telemarketing og outbound telemarketing.

Inbound telemarketing

Ved inbound telemarketing ringer en nuværende eller potentiel kunde ind til et call center eller kundeserviceafdeling. Der er en række fordele ved inbound telemarketing:

  • Kunderne får mulighed for kundeservice 24/7
  • Medarbejderne kan behandle sager og tage imod ordrer
  • Kunderne kan live chatte med kundeserviceafdelingen
  • Kunderne kan få både teknisk support og traditionel kundeservice
  • Hvis virksomheden har stor volumen af opkald, kan man hurtigt komme til at misse nogen - Men med et inbound telemarketing bureau, kan dette undgås

Med inbound telemarketing giver man kunden mulighed for nemt at komme i kontakt med virksomheden, ovenikøbet på flere måder. Har man brug for, at kunden skal kunne ringe til virksomheden hele tiden, er det muligt at ansætte et telemarketingbureau, som står for jeres telemarketing døgnet rundt, og som hjælper jer med at servicere jeres kunder. Har virksomheden perioder, hvor der er flere opkald end der er tid, kan et telemarketingbureau aflaste virksomheden, så man ikke misser opkald fra potentielle og eksisterende kunder.

En virksomhed kan også benytte sig af online telemarketing, hvor man gennem en online portal kan tilbyde sine kunder live chat med kundeservice. Brugen af inbound telemarketing er ikke nødvendigvis kun for at tage imod kundeforespørgsler og teknisk support, men kan også bruges til at tage imod ordrer af virksomhedens produkt eller service. Selvom det ofte er kundeservicefolk der sidder i et inbound telemarketing callcenter, er der altså også mulighed for at de kan sælge til eksisterende og nye kunder, hvis disse ringer ind og anmoder om noget, eller for eksempel vil have udviklet eller opgraderet deres kundepakke.

Headset til telemarketing taet paa

Outbound telemarketing

Outbound telemarketing er, når en ansat ringer til en potentiel kunde, med henblik på at skabe et kvalificeret lead eller generere et decideret salg. Der er også en række fordele ved outbound telemarketing:

  • Man kan både arbejde med B2C og B2B leadgenerering
  • Man kan sørge for mødebooking
  • Man kan pleje de leads, som man har skabt
  • Man kan føre kampagner, hvor man bruger e-mail-opfølgning
  • Man kan udføre markedsanalyser
  • Man kan foretage opfølgning på tilfredsheden af virksomhedens serviceniveau

Outbound telemarketing er meget effektivt, især når det kommer til at generere leads og mødebooking. Man kan som virksomhed selv vælge at stå for sin outbound telemarketing, eller man kan vælge at få et telemarketingbureau eller callcenter til at stå for den udgående telemarketing. Et telemarketingbureau vil som regel være i stand til at kunne generere leads hurtigere for en virksomhed, end virksomheden selv ville kunne, især hvis man er en lille virksomhed med få ressourcer. Desuden er det ved outbound telemarketing nemmere at skabe kunderelationer, samt pleje dem, fordi man som virksomhed hele tiden kan følge op på sin relation til kunden via telemarketing. Virksomheder som søger efter en måde at skabe en salgstragt med en begrænset investering, kan med fordel samarbejde med et outbound telemarketingbureau, som netop gør, hvad de gør bedst - telemarketing.

Telefon brugt til telemarketing virksomhederPå trods af at der er en række forskelle på inbound og outbound telemarketing, deler de også en række fælles funktioner.

  • Begge former for telemarketing er resultat- og kundeorienterede i deres tilgang.
  • Både inbound og outbound telemarketing er gearet til at generere leads og pleje dem.
  • Desuden bliver begge former for telemarketing ideelt set udført af ansatte, der er trænede i brugen af telemarketing, og som brænder for salg og kundeservice.

Som virksomhed er man nødt til at fokusere på sine kernekompetencer. At outsource nogle af de ovenstående funktioner til et kvalificeret telemarketingbureau tilbyder den mest omkostningseffektive løsning, og gør, at virksomheden kan fokusere fuldt ud på dens primære aktiviteter. Dette øger virksomhedens fleksibilitet og øger produktiviteten hos virksomhedens kernemedarbejdere, der ikke skal fokusere på mange forskellige opgaver. Man kan selvfølgelig vælge at have sin egen telemarketingafdeling, som kun arbejder med salg og kundeservice, men dette kan være dyrt, især hvis man er en lille forretning med få ansatte. Især i en virksomheds opstartsperiode kan det være svært at have en afdeling siddende bare med telemarketing. På den anden side vil det også være irriterende for alle ansatte, hvis alle eller nogle af dem skulle multitaske dagen igennem, og nogle gange sidde med telemarketing og andre gange med andre opgaver. Her risikerer man hele tiden at blive forstyrret af ringende telefoner og klagende kunder, hvilket kan forsinke virksomhedens egentlige arbejde.

Telemarketing kan skabe vækst i din virksomhed

Kompetent brug af telemarketing kan være med til at skabe vækst i en virksomhed. Dette gælder især grenen af telemarketing, som har med mødebooking at gøre. Denne form for telemarketing kan omdanne mange potentielle kunder til egentlige kunder. Har man ikke telemarketing-kompetencerne internt i virksomheden, kan man outsource denne funktion.

Der findes mange gode telemarketingbureauer, som er rigtigt dygtige til netop telemarketing. Det vigtigste, når man skal vælge et telemarketingbureau, er selvfølgelig at finde et sted, der passer til ens behov og som udfører telemarketing af høj kvalitet. At outsource telemarketing til et eksternt firma, kan være en rigtig god investering, og på trods af at telemarketingbureauerne umiddelbart tager en høj pris for deres telemarketing, så er der store muligheder for, at denne investering i telemarketing kommer mange gange igen. For eksempel kan bureauet skabe et lead til nogle store kunder, som ønsker at købe stort ind hos jer - her kan outsourcing af telemarketing altså virkelig betale sig.

Telefonsystemer brugt til telemarketing på raekke

Telemarketing kræver en grundig segmentering

Når man som iværksætter har startet sin egen virksomhed, mener man som regel, at ens produkt eller service har en plads på markedet, og at man udfylder en tom plads i markedet. Men hvis man ukritisk begynder at bruge telemarketing som salgsmetode, risikerer man at ringe til virksomheder, som ikke har behov for servicen eller produktet, og I kan hurtigt komme i tvivl om, hvorvidt jeres koncept reelt set holder. Det er derfor essentielt, at en virksomhed foretager nogle grundige overvejelser, angående hvem der har behov for virksomhedens service eller produkt, før man begynder at bruge telemarketing. Er man meget grundig med sin segmentering, er der større chance for at ramme nogen med sin telemarketing, som rent faktisk har behov for dét, som din virksomhed har at tilbyde. Udover at man kan begynde at tvivle på fornuften i sit eget produkt og på sin virksomheds eksistensberettigelse, risikerer man også at spilde sin tid med ukritisk telemarketing.

Når du først ved hvad dit produkt er, bør du hurtigst muligt lave en plan over, hvem dine kunder er og hvem du højst sandsynlig kan overtale til at prøve dit produkt. Før du igangsætter din telemarketing, vil det være en god idé at hierarkiinddele din målgruppe. Del for eksempel målgruppen i tre grupper:

  1. Dem der højst sandsynlig vil købe,
  2. Dem der sandsynligvis vil købe med lidt overtalelse
  3. Dem der kun måske vil købe efter en massiv overtalelse. 

På denne måde kan du lægge en overordnet plan for din telemarketing, så du bruger det meste af din tid og ressourcer på de bedste potentielle kunder, frem for at starte i den svære ende.

Mange virksomheder bliver også mere lydhøre over for din telemarketing, hvis du kan fortælle dem, hvilke kunder du allerede har i stald. Udover at eksisterende kunder selvfølgelig er en kilde til indtjening, kan de også i høj grad bruges som en form for reklame, når du skal skaffe nye kunder gennem telemarketing.

Generelt vil en grundig segmentering være afgørende, for at enhver form for telemarketingkampagne kan blive en succes. Dette gælder både etablerede og nystartede virksomheder, der kommer til at bruge deres telemarketing forkert. Hvis du outsourcer din telemarketing til et eksternt telemarketingbureau, kan du få hjælp til din kundesegmentering. Et kompetent telemarketingbureau skal i samarbejde med virksomheden kunne definere den helt rigtige målgruppe, så virksomhedens ressourcer udnyttes bedst muligt. Dette sikrer den højeste mulighed for, at de møder der bliver arrangeret gennem telemarketing, er af god kvalitet. Har man ikke den korrekte viden om målgruppen, øger man risikoen for, at en telemarketingkampagne bliver for tidskrævende og at der bliver planlagt for mange ukvalificerede møder.

Telemarketing mennesker med headsaet og computer

Få hjælp til mødebooking

En stor del af et telemarketingbureaus ydelser er at hjælpe jeres virksomhed med mødebooking. De står altså både for at opnå den indledende kontakt med den potentielle kunde, men de sørger også for at sætte et møde op, hvor du og kunden mødes, og I kan diskutere et eventuelt samarbejde ansigt til ansigt. På denne måde får du mulighed for at tjekke hvad jeres penge til telemarketing egentlig bruges til, og hvorvidt mødets kvalitet lever op til jeres forventninger. Det er en rigtig god måde at evaluere jeres outsourcede telemarketing på, i stedet for bare at få nogle mails eller telefonopkald med informationer på potentielle kunder, for derefter selv at skulle tage over. Ved telemarketing med mødebooking er der stil over arbejdet, og I viser en professionel side frem til de potentielle kunder.

Få hjælp til direct mail-kampagner

Udover at få adgang til mødebooking via ekstern telemarketing, kan I også få hjælp til kampagner med direct mail. Mange virksomheder der udfører direct mail-kampagner, sender bare en bunke breve ud til forskellige virksomheder eller privatpersoner, uden nødvendigvis at have en navngiven modtager på konvolutten. Med hjælp til en direct mail-kampagne fra jeres eksterne telemarketing, kan I få hjælp til både den indledende, faktiske og opfølgende del af en direct mail-kampagne. I den indledende fase ringer jeres telemarketing til potentielle kunder, og sørger for at få deres adresse- og personoplyninger, samt en tilladelse til at sende dem direct mail. På denne måde er jorden gødet af telemarketing, før selve reklamen overhovedet er afsendt. Det næste er selvfølgelig at sende reklamematerialet til de kunder, som jeres telemarketing har fundet frem til, hvorefter man giver kunderne tid til at vende tilbage. Efter en periode går jeres telemarketing endnu engang i aktion, denne gang i den opfølgende fase, hvor de ringer samtlige kunder op. Her følger telemarketing op på de udsendte direct mails, og får ofte flere handler i hus, end hvis der ikke kom opfølgende opkald fra telemarketing.

Telemarketing udstyr set taet paa i sort og hvid

Telemarketing pris?

Har jeres virksomhed behov for at outsource nogle aktiviteter til et telemarketingbureau? Det kan være svært at sætte en fast pris på, hvad det vil komme til at koste, da der er mange forskellige telemarketingbureauer, og prisen i høj grad vil afhænge af, hvilke telemarketingservices I ønsker telemarketingbureauet skal udføre for jer.

Har I behov for hjælp til at finde et telemarketingbureau, så er I velkomne til at udfylde kontaktformularen her på siden, og vi vil hjælpe jer med at finde det telemarketingbureau, der passer bedst til jeres behov.

Hvor kan jeg få telemarketing?

Fordelen ved telemarketing er, at det er lige meget hvor jeres telemarketing eller telemarketingbureau er lokaliseret, da det meste af kommunikationen foregår over telefonen og internettet. Det er derfor lige meget, hvorvidt jeres telemarketing er lokaliseret i København, Århus, Odense eller Aalborg, lige meget hvad, kan jeres telemarketing eller telemarketingbureau nå ud til jeres kunder.