Sammenlign priser på telemarketing
Udfyld formularen på et minut for at starte processen
Telemarketing - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører

Hvilken service ønskes?

1/4
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 21. juli 2021

Call center

Info om call centre

Et call center er et centraliseret kontor, som har det formål, at håndtere en stor volumen af anmodninger, ved enten at modtage eller foretage telefonopkald. Der er to former for call centre; et inbound call center og et outbound call center. Et inbound call center drives med det formål, at håndtere produktsupport og svare på henvendelser fra kunder. Et outbound call center bruges til telemarketing, opsøgning af velgørende eller politiske donationer, inkasso og markedsundersøgelser.

Inbound og outbound call center

Et inbound call center fungerer bedst, når det giver kunderne et centraliseret kontaktcenter for alle henvendelser. På dette telefonnummer kan kunden være i stand til at modtage informationer om et produkt eller en service, anmode om kundeservice m.m. De ansatte på et call center må derfor have den nødvendige produkt- og tekniske viden, eller være i stand til at viderestille opkaldet til en specialist. Kunder sætter pris på bekvemmeligheden ved at have et centraliseret kontaktcenter de kan ringe til, forudsat de modtager tilfredsstillende svar på deres forespørgsler. Der er en del fordele ved at have et inbound call center:

  • Mulighed for kundeservice 24/7
  • Mulighed for at behandle og tage imod ordrer
  • Live chat til kundeservice
  • Teknisk support og traditionel kundeservice
  • Har virksomheden en stor volumen af opkald, kan man hurtigt komme til at misse nogen. Med et inbound telemarketing bureau, kan dette undgås

Et outbound call center kan være med til at øge produktiviteten i en virksomhed i perioder, hvor der ikke sker så meget. Desuden kan et outbound call center styrke virksomhedens kundeforhold ved at øge kontakten og forbedre kvaliteten af kundeoplevelsen. Et opkald der f.eks. byder en ny kunde velkommen, styrker relationen og giver også mulighed for at tilbyde kunden yderligere produkter eller services. Et opkald til kunden, som giver mulighed for feedback efter en service viser, at virksomheden går op i kvaliteten af den service, som bliver givet til kunden. Der er også en del fordele ved at have et outbound call center:

  • Både B2C- og B2B-leadgenerering
  • Mødebooking og marketing
  • Pleje af de leads man har skabt
  • Kampagner hvor man bruger e-mail-opfølgning
  • Markedsanalyse
  • Opfølgning på tilfredsheden af virksomhedens serviceniveau
callcenter

Hvilket call center skal I vælge?

Et kompetent call center skal kunne yde kundeservice på et meget højt niveau, både hvad angår eksterne og interne interesser for virksomhedens kunder. Call centret skal kunne fungere som en integreret del af virksomheden, og bidrage med et højt serviceniveau overfor både jeres virksomhed og jeres kunder.

Man bør altid arbejde tæt sammen med et call center, så call centret kan efterleve virksomhedens ønsker og behov, og så man kan tilpasse hvordan løsningen fungerer. Når man arbejder sammen med et call center, vil det desuden være mest optimalt, hvis medarbejderne i call centret er fastlønnede. Bliver de betalt pr. salg eller lead osv., kan det meget hurtigt komme til kun at handle om at få ringet ud til flest kunder. Dette vil ikke give et højt serviceniveau, og der vil være risiko for at virksomheden får et dårligt omdømme.

At samarbejde med et call center, kan være en god investering for en virksomhed. Et godt call center har ansatte der er gode til at formidle virksomhedens værdier og kompetencer. Med et outbound call center, er der faktisk god chance for at skabe vækst til virksomheden, da medarbejderne i et kompetent call center, vil være dygtige til at generere kvalificerede leads til virksomheden.

Outsourcer virksomheden nogle kommunikationsløsninger til et call center, får virksomheden samtidig også bedre tid til det egentlige arbejde, uden at gå på kompromis med personlig og menneskelig kundeservice. Et call center kan desuden øge virksomhedens effektivitet, da det kan fjerne unødige forstyrrelser, som kan være omkostningsfulde på længere sigt. Et call center kan dermed give en virksomhed luft til at arbejde koncentreret, og fokusere på de kompetencer, hvor virksomheden er stærkest. Dette kan også være med til at øge produktiviteten i virksomheden.

headset callcenter

Call center pris?

Har jeres virksomhed behov for at outsource nogle aktiviteter til et call center? Det kan være svært at sætte en fast pris på hvad det vil koste, da der er mange forskellige call centre, og prisen i høj grad vil afhænge af hvilke services I ønsker call centret skal udføre for jer.

Har I behov for hjælp til at finde et call center, så udfyld kontaktformularen her på siden, og vi vil hjælpe jer med at finde det call center, der passer bedst til jeres behov.

Så nemt er det
1
Bestil tilbud
Udfyld formularen med dine krav og behov til produktet.
2
Match
Vi matcher din henvendelse med relevante leverandører.
3
Modtag tilbud
Du modtager op til fire tilbud, tilpasset dine krav.
Bliv samarbejdspartner
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?