Bestil gode tilbud på mødebooking
Hos os får du op til 4 gode tilbud på mødebooking
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her Mødebooking - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Hvilken service ønskes?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 21. december 2018

Mødebooking med "no cure no pay"

For virksomheder er mødebooking en yderst effektiv markedsføringsaktivitet, når de enten vil erhverve nye kunder eller sætte skub i aftaler med potentielle kunder. Gennem mødebooking kan virksomheder både nå ud til potentielle kunder, men også øge salg og omsætning. Mødebooking er dog også en meget ressourcekrævende aktivitet, der bl.a. kræver, at virksomheder har interne ressourcer til at afsætte én, måske flere, medarbejdere til udelukkende at sidde og ringe potentielle kunder op for at booke møder. For de fleste virksomheders vedkommende er dette et ressourcespild, da medarbejdernes arbejdsindsats og kompetencer oftest er mere efterspurgte andre steder i virksomheden. Flere og flere virksomheder vælger derfor at kontakte mødebooking-bureauer for at outsource deres mødebooking.

Få styr på forventninger og kriterier

Når virksomheder vælger at outsource deres mødebooking til mødebooking-bureauer, vil professionelle telemarketingsælgere, der er specialiseret i at ringe og booke møder, varetage din mødebooking og udarbejde en mødebooking-kampagne. Men inden de vil kunne udarbejde en målbar og velorganiseret mødebooking-kampagne, er en forventningsafstemning mellem den pågældende virksomhed og mødebooking-bureauet altafgørende. Som virksomhed bør man derfor overveje:

  • Hvad er virksomhedens forventninger til mødebookingen?
  • Hvilke kriterier og krav skal det bookede møde som minimum opfylde, før det anses som succesfuldt?
  • Hvordan skal mødebooking-bureauet honoreres?

Kun ved at afklare sådanne spørgsmål med mødebooking-bureauet sikrer virksomheder, at mødebooking-bureauet kan varetage dennes interesser bedst muligt og udarbejde en effektiv mødebooking-kampagne, der udover at levere succesfulde og tilfredsstillende resultater også vil være målbar for både virksomheder og mødebooking-bureau. Således sikres at virksomheder meget hurtigt vil kunne fastslå, hvorvidt en mødebooking-kampagne har været veludført og dermed afgøre den efterfølgende honorering - hvis man vel at mærke har indgået en aftale om mødebooking med et såkaldt "no cure no pay"-koncept.

Læs mere: Trin for trin: Sådan foregår mødebooking.

Hvad er et "no cure no pay"-koncept?

"No cure no pay"-konceptet er en meget udbredt og populær honorering ved mødebooking, som især benyttes ved længerevarende mødebooking-kampagner. Kort fortalt går "no cure no pay"-konceptet ud på, at virksomheders betaling til mødebooking-bureauet, helt eller delvist, afhænger af, hvorvidt det aftalte resultat er opnået eller ej. Dvs. hvorvidt er det lykkedes mødebooking-bureauet at booke møder, der har levet op til virksomhedens kriterier for, at et booket møde kunne betragtes som succesfuldt. På den måde betaler virksomheder kun for de bookede og målbare salgsmøder.

Fokus på mødekvalitet

Når virksomheder indgår en "no cure no pay"-aftale med et mødebookingbureau, lægger det et ekstra pres på bureauet, da deres indtjening udelukkende vil afhænge af deres evne til at booke møder, der lever op til de standarder og krav, som virksomheden opstiller for de bookede møder. Det i sig selv vil derfor være et incitament for mødebooking-bureauet til at udføre en effektiv og seriøs mødebooking-kampagne. Det er klart, at det kan være til stor fordel for virksomheder, da disse ikke behøver at bekymre sig om kvaliteten af de bookede møder. Mødebooking-bureauet gør nemlig forarbejdet og indkalder kun potentielle kunder til salgsmøder, hvis mødebooking-bureauet vurderer, at disse har specifikke behov, som virksomheden kan afdække. Et "no cure no pay"-koncept kan således sikre, at de bookede møder kun bliver afholdt med kunder, der har et potentielt behov, en vilje til at investere og ikke mindst en interesse i salgsmødet. Derudover skal virksomheder heller ikke spilde tid på useriøse eller aflyste salgsmøder. Skulle virksomheder dog, mod forventning, opleve, at et salgsmøde bliver aflyst, vil mødebooking-bureauet oftest erstatte mødet og booke et nyt salgsmøde uden ekstra beregning.

Priser for "no cure no pay"

I de fleste tilfælde fastsættes prisen på et "no cure no pay"-koncept for mødebooking ud fra opgavetype, omfang af målgruppe og markedssegment. Virksomheder kan derfor opleve varierende priser. Det kan gøre det meget svært at få et overblik over det generelle prisniveau for "no cure no pay"- markedet for mødebooking. Hvis du er interesseret i at modtage gratis og uforpligtende tilbud på "no cure no pay"-konceptet fra op til fire mødebooking-bureauer, kan du udfylde kontaktformularen her: mødebooking.