Bestil gode tilbud på mødebooking
Hos os får du op til 4 gode tilbud på mødebooking
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her Mødebooking - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Hvilken service ønskes?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 21. december 2018

Hvilke mødebooking priser kan jeg forvente?

Det kan være meget uoverskueligt at finde ud af, hvad mødebooking egentlig koster. Hvis du har dine egne sælgere i virksomheden til at foretage mødebooking for dig, er det selvfølgelig kun deres normale løn der går til det. Tilgengæld varierer deres antal af opkald, hvor mange møder de arrangerer og hvor mange nye kunder I får gennem mødet. Så selvom prisen på intern mødebooking virker mere identificerbar end prisen på ekstern mødebooking, ved du faktisk ikke på forhånd, hvad du betaler for, når du sætter dine egne sælgere til at udføre mødebookingen.

Hvis du derimod vælger en ekstern løsning, som for eksempel et mødebookingfirma eller telemarketingsvirksomhed, kan du holde bedre styr på, hvad det egentlig er, du betaler for. Når man outsourcer mødebooking til en professionel virksomhed, er der nemlig rigtig mange forskellige betalingsformer at vælger imellem. Dit valg af betalingsform afhænger naturligvis af din samarbejdspartners mulige aflønningsmetoder, og hvilken metode du selv er mest komfortabel med.

Som sagt findes der en mængde forskellige betalingsmuligheder, og disse er nogle af de mest gængse:

Håndtryk Fast timeløn

Håndtryk Fast månedsløn

Håndtryk Betaling pr. bearbejdet emne

Håndtryk Betaling pr. booket møde

Håndtryk Betaling pr. salg

Håndtryk Betaling med procentvis andel af det umiddelbare salg

Håndtryk Betaling med procentvis andel af den kommende kunderelation

Håndtryk Kombination af flere af de ovenstående

Timeløn 1. Fast timeløn

Hvis du betaler din mødebooker en fast timeløn, ved du altid hvor mange penge du bruger på mødebooking overordnet set. Tilgengæld ved du ikke hvor mange opkald, møder og salg du betaler for, men går bare ud fra, at mødebookeren administrerer sin tid fornuftigt. En fast timeløn er derfor en god ide, hvis du har en kompetent mødebooker, som du har tiltro til, og som leverer resultater.

Arbejde 2. Fast månedsløn

Det er de færreste mødebookere der betales en fast månedsløn, da en mødebooker sjældent bruger en eller flere hele måneder på at booke møder for én kunde. Det kan dog være aktuelt, hvis kunden er meget stor, og måske har kontorer i flere lande og derfor også søger potentielle kunder på forskellige markeder.

Betaling pr. bearbejdet emne3. Betaling pr. bearbejdet emne

Betalingsmetode nr. 3-5 er hvad man kalder “mødebooking med no cure no pay”, fordi man kun betaler for resultater. Disse resultater kan variere, alt efter hvad du og mødebookeren ser som den mest optimale skala i forhold til målingen af resultater.

Betaling pr. bearbejdet emne er betaling pr. potentiel kunde, mødebookeren har haft kontakt med. Her betaler du altså for mødebookerens antal af telefonopkald, og det er derfor i mødebookerens interesse, at ringe til så mange potentielle kunder som muligt, så han selv får mere i løn.

Møde  4. Betaling pr. booket møde

Du kan også vælge at betale pr. booket møde, som mødebookeren arrangerer. Her er mødebookeren stadig interesseret i at foretage så mange opkald som muligt, men med den ændring, at kvaliteten af opkaldene ligeledes er vigtigt. Mødebookeren skal gøre sig umage i alle sine opkald, så denne får aftalt så mange salgsmøder som muligt, så han maksimerer din og sin egen indtjening.

Betaling pr. salg5. Betaling pr. salg

Denne betalingsmetode er den sikreste af “mødebooking no cure no pay”-metoderne, da du her betaler for salgsmøder af så høj kvalitet, at du rent faktisk får et salg ud af det. Det er selvfølgelig også den dyreste af de tre metoder, da mødebookeren må arbejde hårdere for at opnå betaling ud fra denne metode - Tilgengæld ved du, at når du betaler mødebookeren, får du selv penge ind igen på grund af salget.

Procentandel6. Betaling med procentvis andel af det umiddelbare salg

En anden fornuftig måde at betale sin mødebooker på, er ved at love denne en andel af det salg, som salgsmødet fører med sig. På denne måde afhænger mødebookerens betaling af det salgsmøde han selv arrangerer, og hvor stor en ordre den nye kunde bestiller. Hverken du eller mødebookeren ved på forhånd hvor stor den endelige betaling bliver, men fordelen er, at du først får pengene fra kunden, hvorefter du overfører en del af disse til mødebookeren - Du risikerer altså ikke at stå uden midler til betalingen.

Kunderelation7. Betaling med procentvis andel af den nye kunderelation

I forlængelse af betalingsmetode nr. seks, kan du vælge at betale mødebookeren løbende, i stedet for pr. enkelt salg. Her bliver mødebookeren betalt i forhold til hvor længe kunden bliver, og hvor meget denne genererer af værdi til mødebookerens kunde. Her er det også relativt uvist, hvor meget mødebookeren kommer til at tjene på et salg, da det afhænger af den nye kundes størrelse og loyalitet.

Mix 8. Kombination af flere af de ovenstående

Hvis du ikke føler dig tryg ved nogen af de førnævnte betalingsmuligheder, kan du vælge at gøre brug af en kombination. Ved en kombination betaler du for flere ting, dog bliver udbetalingen pr. del tilsvarende mindre. Du kan for eksempel vælge både at betale en fast, lav timeløn og så betale provisionsløn hver gang mødebookeren arrangerer et møde.

Du kan også lave en kombination af “mødebooking no cure no pay”, hvor du både betaler et mindre beløb pr. bearbejdet emne, og så et noget større beløb pr. salg som følge af salgsmødet. Når du selv vælger kombinationen, kan du være sikker på, at du er tryg ved hvad du betaler og hvad du betaler for.

FestFind nye kunder

Der er temmelig mange ting man skal tænke på, når man søger nye kunder, og mødebooking er et uoverskueligt felt for mange. Vi håber at denne oversigt over potentielle mødebooking priser har givet dig et bedre overblik over de forskellige betalingsmetoder og hvordan du kan få nye kunder.