Bestil gode tilbud på mødebooking
Hos os får du op til 4 gode tilbud på mødebooking
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her Mødebooking - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Hvilken service ønskes?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 21. december 2018

Trin for trin: Sådan foregår mødebooking

Research Trin 1: Researching

Før man går i gang med mødebooking, skal man selvfølgelig have et sted at starte, og det bedste sted at starte er altid at lave research. Ved hjælp af research kan du finde ud af hvilke valgmuligheder du har i forhold til mødebooking, du kan orientere dig om priser og betalingsmetoder, og sikre dig at din potentielle mødebooker er professionel og troværdig.

For at komme i gang med din research, kan du starte med at forhøre dig hos både dit private og dit professionelle netværk, for at høre, om de kan anbefale dig en mødebooker. Derudover er det nemmeste at undersøge branchen på internettet via de større søgemaskiner, så du er sikker på at få så mange resultater som muligt.

Hvis du gerne vil undgå besværet ved research, kan vi gøre det for dig. Du udfylder blot kontaktformularen her på Ekspertvalg.dk, så sætter vi dig i kontakt med op til fire leverandører af mødebooking, som du frit kan vælge og vrage imellem som du vil.  

Planlægning Trin 2: Planlægning

Når du selv har fundet en mødebooker, eller har fået kontakt til én via os, er det vigtigt at I først sætter jer ned og forventningsafstemmer. Har I det samme mål for mødebookingen og er I enige om, hvor meget arbejde I skal lægge i det her og nu og på sigt? I skal også blive enige om en øvre grænse for hvor meget mødebookeren må arbejde for dig, så du ikke pludselig risikerer at skulle betale mere end du har råd til. Der er heller ingen grund at få planlagt flere møder, end du har tid til at deltage i.

En anden vigtig ting at planlægge er, hvordan mødebookeren skal betales, om det er via timeløn eller “no cure no pay”, hvor du kun betaler pr. aftalt eller vellykket møde. I denne forbindelse er det også vigtigt, at I planlægger kriterierne for hvornår et møde er vellykket.  

Uddannelse Trin 3: Mødebookeren introduceres til virksomheden

Når du har fundet en mødebooker og I har planlagt rammerne for jeres samarbejde, skal mødebookeren introduceres til din virksomhed. Mødebookeren skal kende jeres formål, jeres målgruppe, jeres produkt og jeres kultur, så denne kan fremgå som en del af virksomheden. Mødebookeren er den første kontakt mange fremtidige kunder har med din virksomhed, så sørg for at I giver et godt førstehåndsindtryk.

Udover at sætte sig ind i din virksomhed, skal mødebookeren også stifte kendskab med din branche, så han kan lave en kvalificeret liste over dine potentielle kunder.

Liste Trin 4: Lav en liste over potentielle kunder

Det næste I skal gøre, er at lave en liste over din virksomheds potentielle kunder. Dette kan I gøre ved, at du giver mødebookeren en række navne på kunder du gerne vil i kontakt med, og som du måske har snakket med før. Dernæste overtager mødebookeren listen, og sørger for at udvide den baseret på sin egen research. Han kan enten henvende sig til sit netværk eller søge på internettet, for at gøre listen så lang som muligt. Her er det vigtigt at han både oplister kontaktpersonens navn, dennes stilling, virksomheden denne repræsenterer og hvorfor kunden kan få gavn af et samarbejde med dig. Mødebookeren skal i det hele taget på forhånd lære kunden så godt at kende som muligt, så de er på bølgelængde med det samme, når mødebookeren ringer op.

Opringning Trin 5: Opkald til potentielle kunder

Selve mødebookingen går i gang, når mødebookeren begynder at ringe ud til de potentielle kunder. Over telefonen forklarer mødebookeren hvem han er, hvem han repræsenterer, og hvorfor han kontakter netop denne virksomhed. Han forklarer, ligesom en sælger, hvorfor virksomheden bør indgå i et samarbejde med dig og købe dine produkter, og sørger for at have kundens (og dine) interesser i mente.

Hvis kunden er interesseret i dig og dine produkter, arrangerer mødebookeren et møde mellem dig og kunden, så du kan afslutte det salg, som mødebookeren mere eller mindre har påbegyndt.

Moede Trin 6: Salgsmødet

Hvis mødebookeren har gjort den potentielle kunde interesseret i dig og har arrangeret et salgsmøde, er det op til dig at afslutte salget. Du bør forklare hvorfor netop dit produkt er så godt, hvorfor du gerne vil samarbejde med kunden, og hvad du kan tilbyde denne tilgengæld.

Mødet kan enten foregå hos dig, hos kunden eller på neutral grund et andet sted, alt efter hvad I hver især har lyst til. Det vigtigste er dog at du præsenterer dig selv, din virksomhed og dit produkt på en fordelagtig måde, således at kunden får lyst til at lukke handlen.

Vi håber at dette blogindlæg har givet dig et klarere billede af hvordan mødebooking foregår, og hvordan du selv kan gøre processen så nem og overskuelig som muligt.