Få et godt tilbud på et CRM System
Sammenlign kvalitet og pris på et CRM System
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her CRM system - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Budget?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 05. april 2016

Bliv en kundeorienteret virksomhed

Hvad er et CRM system?

CRM  er et system, der indeholder informationer om kunderelationer og transaktioner mellem dig og dine kunder. Ordene Customer Relationship Management kan oversættes direkte til kunderelationsstyring, altså et system, der indeholder alle vitale informationer om salgsaktiviteter, marketing, samt informationer om partnere og leverandører.

Hvad bruges CRM til?

Et CRM system er udarbejdet til at gøre det nemmere for dig at kontrollere al kommunikation, der foregår med en given kunde. Systemet bruges først og fremmest til at indsamle viden om kunderne. Herfra bearbejder systemet de indsamlede data, hvorfra disse kan deles. Endeligt kan dataene anvendes til at opnå mere indgående viden om dine kunder.

CRM systemer anvendes primært af meget kundeorienterede virksomheder, som ønsker at øge deres kendskabsgrad til dem, der egentligt køber deres produkter. Da systemet indeholder informationer om de allederde-eksisterende kunder, bruges det hovedsagligt til at bibeholde og udvikle de kunder, virksomheden besidder på nuværende tidspunkt. Systemet er altså optimalt til at hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du bibeholder dine kunder, og optimere deres oplevelse af din virksomhed.

Ydermere kan CRM systemet give dig informationer, der kan anvendes til at udarbejde stærke og præcise marketingkampagner. Disse kan både være målrettet dine nuværende, men også nye, potentielle kunder.

Læs mere: Hvordan kan et CRM system strømline din håndtering af kunder?

Skal jeg implementere CRM i min virksomhed?

Det er vigtigt i alle virksomheder, at besidde en vis mængde af informationer omkring sine kunder. Hvis din virksomhed har variende kundesegmenter, du ønsker et mere gennemsigtigt salgsforløb, du ønsker at kunne udpege marketing- og salgstrends, eller dine nuværende kundeinformationer er spredt mellem flere systemer, så er CRM systemet relevant for dig og din virksomhed.

CRM handler om at opnå et grundigt kendskab til dine kunder, således at du kan servicere dem optimalt. Systemet handler om værdiskabelse for dine kunder, der derved øger din virksomheds indtjening. Ved at fastholde dine nuværende kunder, undgår du omkostningerne ved at tiltrække nye. Du kan opfordre kunderne til at forblive loyale mod din virksomhed, ved hjælp af specifik viden om deres servicebehov. 

Sådan fungerer CRM i din virksomhed

Hele din virksomheds eksistensgrundlag er baseret på dine kunders interesse og behov for dit produkt. Kunder er en behagelighed, hvis de foretager et køb, men hvis de vender tilbage, har købsoplevelsen været positiv og værdiskabende for dem. Din virksomhed har forstået at møde deres behov, og har serviceret dem optimalt. Det er her, at CRM er lykkedes for din virksomhed, hvilket giver sig til udtryk i øget effektivitet, forbedret kundeservice, målrettet, effektiv markedsføring og bedre overblik.

CRM er ikke bare et enestående system. CRM skal præge virksomhedens kultur, dens holdning til kunder og medarbejdere, og hele værdiskabelsen skal understøttes således, at din virksomhed altid har den nødvendige viden om kunderelationenm når der er behov for den.  

Du kan spørge dig selv: "har min virksomhed råd til ikke at have et CRM system?"

Læs mere: CRM systemer – fra værdiskabelse til kundeloyalitet