Få et godt tilbud på et CRM System
Sammenlign kvalitet og pris på et CRM System
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her CRM system - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Budget?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 21. december 2018

CRM - Værktøjet til ambitiøse virksomheder

Hvad er et CRM system?

For at få en forståelse af hvad et CRM system (Customer Relationship Management) er en definition vigtig at have på plads.
CRM defineres som en professionel tilgang, der har til sinde at skabe, udvikle og forbedre relationer med omhyggeligt valgte målgrupper, dette med henblik på at forbedre værdien for kunden og virksomhedens rentabilitet, som derved maksimere aktionærværdien.
CRM er en vedvarende proces der har til henblik at skabe en dialog med virksomhedens kunder, igennem alle kontaktpunkterne, dog med personlig betjening af de bedst rentable kunder, for at sikre kundefastholdelse og effektiviteten af markedsføringstiltag.
For at overkomme dette er en investering af en CRM software attraktivt, da denne vil kunne integrere salg-, marketing- og kundeservices funktionerne i ét program. Den rette CRM software vil nedbryde information fra alle kontaktpunkter, lige fra e-mails, kommunikationscentre, salget og servicemedarbejdere, der senere vil supportere virksomheden med eksempelvis udarbejdelsen af produkt design, budgettering med videre. Virksomhedens medarbejdere vil desuden have direkte adgang til de data om hver kunde, hvilket potentielt skaber værdi for kunden.

Læs mere: CRM systemer – fra værdiskabelse til kundeloyalitet

Lav en CRM strategi

For en investering af en CRM software skal kunne give et positivt resultat, er det nødvendigt for virksomheden at udvikle og gennemføre en CRM strategi. Udarbejdelsen af en CRM strategi bør have speciel fokus på fem områder:

Erhverv de rigtige kunder
CRM softwaren vil potentielt hjælpe med identifikationen af, samt målrettet marketingtiltag, til de mest rentable kunder.

Skab den rigtige value proposition
Softwaren kan optage relevante kundeadfærd, og derved eksempelvis at hjælpe med udarbejdelsen af nye distributionskanaler eller prissætningsmetoder.

Indfør de bedste processer
Softwaren vil tilbyde en effektiv transaktionshastighed, samt levere vigtig information til relevante medarbejdere.

Motiver medarbejdere
Formidler information vedrørende budgetter og mål, samt distribuere data til relevante medarbejdere på alle niveauer.

Lær at fastholde kunder
Software kan måle kunders frafaldsrate samt graden af loyalitet. Endvidere vil softwaren kunne programmeres til at måle på kundetilfredshed.

Hvorfor vælge et CRM system?

Blot for at evaluere hvorfor CRM er et værktøj, voksende virksomheder bør investere i, kommer her en kort redegørelse.
Det er kostbesparende at bevare eksisterende kunder, da anskaffelsen af nye kunder er sværere og derfor dyrere. Det er en let måde at erhverve værdifuld viden om kunders nutidige og fremtidige adfærd samt dele denne viden. Dette giver mulighed for at lave et mere præcist forekast.

Læs mere: Hvorfor er et CRM system en god ide?