Få et godt tilbud på et CRM System
Sammenlign kvalitet og pris på et CRM System
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her CRM system - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Budget?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 16. november 2016

Hvordan kan et CRM system strømline din håndtering af kunder?

Hvad er CRM?

Et Customer Relationship Management system håndterer informationer omkring nuværende og fremtidige B2C og B2B-klienter. Da der findes forskellige løsninger, er det vigtigt at identificere hvilke behov dit firma har, således at det rigtige system bliver implementeret i første forsøg. Dette kan hjælpe med at optimere din kundeservice, salg og kundefastholdelse.

Hvordan fungerer et CRM system?

Et CRM system består af tre processer: den operationelle, den kollaborative og den analytiske:

  1. Den operationelle er en optimering af de afdelinger og ansatte, som står for den daglige håndtering af kunder, som sælgere, kundeservice osv. De får kontakt med leads og indtaster deres kontaktinformationer i CRM systemet, som går i en central database.

  2. Den kollaborative del af systemet vil hjælpe de ansatte med at servicere kunderne effektivt. Det indebærer f.eks mails, automatiserede response systems, men også nyere alternativer som interaktive chatsystemer til kundeservice.

  3. Den analytiske del af CRM systemet består af teknologier og teknikker, som jeres firma kan bruge til at analysere informationer omkring kunderne. Informationerne vil blive ’data mined’ i et system, som bruges i samarbejde med CRM og som danner mønstre af kundernes opførsel og behov.

Læs mere: CRM systemer – fra værdiskabelse til kundeloyalitet

Hvad betyder det?

Det betyder, at et CRM system kan organisere jeres ’sales pipeline’, ved at opbevare informationer omkring alle leads i en central database. Det gør det muligt for sælgere og ledere at have et kontinuerligt overblik over hvordan statussen på samtlige leads er.

Et så bredt overblik bidrager med mange positive egenskaber, blandt andet tidsbesparelse. Uden et CRM system, ville en sælger skulle dedikere tid til at skrive rapporter omkring status på diverse leads, og derefter skulle lederen afsætte tid til at læse dem. Rapporteringsprocessen bliver i stor grad effektiviseret og strømlinet ved hjælp af den lettilgængelige, centrale database.

Systemet kan også giver jer indblik i hvilke stadier i jeres salgsprocedure, leads bliver konverteret til salg, bliver forsømt eller går tabt. Det gør det nemr at finde ud af, hvilke aspekter der skal forbedres og hvordan det skal gøres.

CRM systemet kan også opsættes til at kontakte kunderne på specifikke tidspunkter. For eksempel kan kunderne via systemet blive kontaktet X antal uger inden samarbejdet ophører og dermed blive mindet om, at de skal til at forny deres aftale. CRM systemet kan også minde ansatte om, at de skal følge op på en kunde eller opdatere den automatiserede betalingsproces.

Læs mere: Hvorfor er et CRM system en god ide?