Søger du en professionel Webløsning?
Få op til 4 gode tilbud på webløsninger her
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Har I allerede en hjemmeside?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 21. december 2018

Opnå succes med din webshop

 

Hvem ville ikke ønske at der fandtes en specifik formel til at få din webshop til altid at opnå success. I realiteten er denne formel forskellig fra hjemmeside til hjemmeside, og afhænger ligeledes af hvilket marked man henvender sig til.

Som udgangspunkt vil formålet med en webshop være at få solgt de produkter, som er tilgængelig på ens hjemmeside. For at gøre dette er der en række ting som er vigtige at have for øje.

Trafik

For at få solgt sine produkter er det i første omgang vigtigt, at få ledet folk ind på ens hjemmeside. Hvis man ikke har besøgende, giver det jo sig selv, at man ikke vil få solgt sine produkter.

Jo flere relevante besøgende man har på ens side, jo større er chancen for at man vil opnå succes med sin webshop, altså få folk til at foretage et køb.

Der findes selvfølgelig en række redskaber til at sikre sig, at flere vil besøge ens hjemmeside, disse er blandt andet værktøjer som:

  • Søgeordsoptimering
  • Google AdWords
  • Nyhedsbreve

Ved at fokusere på at gøre sin hjemmeside synlig, og samtidig sende nyhedsbreve rundt til besøgende, der informerer om diverse tiltag på hjemmesiden, vil dette kunne generere flere besøgende.

Konvertering

Efter man har opnået flere besøgende, er det vigtigt at flytte fokus til at konvertere de besøgende til salg. Ligesom det var tilfældet med den øgede trafik, er der også her en række ting, som man kan vælge at fokusere på, for at øge konverteringen på ens hjemmeside.

  • Prisen
  • Brugervenlighed
  • Fokus på landingpages

Prisen

Det er af stor betydning, at man som virksomhed har fokus på, at man har de rette produkter til den rette pris tilgængelig i ens webshop. Hvis du har de bedste produkter til den bedste pris, er du allerede godt på vej.

Det kan være fordelagtigt at studere konkurrenterne på markedet, og se på hvilke produkter de har, og til hvilken pris de sælger dem, for derefter at fastsætte priserne på ens egne produkter.

Brugervenlighed

Det er vigtigt, at hjemmesiden er opbygget, så de besøgende ikke skal bruge for meget tid på at navigere rundt på siden, da dette kan resultere i, at de besøgende vil forlade hjemmesiden.

Det er vigtigt at have fokus på at kunderne kan finde frem til de ønskede produkter, og at en call-to-action funktion er repræsenteret på alle sider. Med fordel kan man inden lancering af webshoppen få et antal udefrakommende til at navigere rundt på hjemmesiden, og høre deres mening om opbygningen.

Fokus på landingpages

Som udgangspunkt vil de fleste besøgende på hjemmesiden komme ind via søgninger og derfor ikke på hovedsiden. Når forbrugerne søger på søgemaskinerne vil en landingpage dukke op, og det er derfor vigtigt at fokusere på indholdet på disse.

Indholdet på de forskellige landingpages skal leve op til hjemmesidens standard, og det skal være klart for de besøgende, hvad formålet med hjemmesiden er, og hvilke produkter der er tilgængelig. Hvis du i dit søgeord har henvist til et bestemt produkt, er det vigtigt at den side forbrugeren kommer ind på indeholder det produkt.

Succesfuld webshop

Som nævnt i starten er det forskelligt fra webshop til webshop, hvilke elementer der skal fokuseres på. Som udgangspunkt er det vigtigt at studere markedet, og herunder konkurrenterne, for dermed at placere sig selv i en bedre position end dem.