Søger du en professionel Webløsning?
Få op til 4 gode tilbud på webløsninger her
Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
IVÆKST
TV2
Trendsonline
Få op til 4 tilbud her Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Har I allerede en webløsning?

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 14. marts 2017

Vigtigheden af indhold på hjemmeside

Der findes mange former for indhold og det kommer alt sammen i mange forskellige emner og størrelser. Det bedste indhold, er i høj grad inspirerende eller informativt for læseren. Hvis indholdet ikke er det, kan læseren undre sig over, hvorfor indholdet overhovedet eksisterer.

At kigge på andres indhold, og derefter bedømme om det er ’’godt’’ eller ’’dårligt’’, er en relativ let praksis. Det at kreere kvalitetsindhold fra bunden, er derimod en noget helt andet og nogen vil argumentere for, at det decideret, er en kunst.

Som indholdsudgiver af eksempelvis indholdstekster, vil du i høj grad have så indholdsrigt indhold som muligt. Godt indhold, giver større chance for, at målgruppen vil synes godt om indholdet og dele det. Dette ønsker du, for at tilføre relevant værdi til dig og dine eventuelle produkter og services.

Det er særdeles vigtigt med kvalitetsindhold som er optimeret til din målgruppe på din hjemmeside, blog eller webshop. Til at udarbejde dette, kan du blandt andet anvende et webbureau. Hvis du allerede benytter et webbureau til SEO eller lignende, kan de sikkert også lave indhold.

Hvis du synes ovenstående, lyder interessant, kan du herunder læse nærmere omkring nogle konkrete tilgange til at skabe engagerende indhold til din hjemmeside, blog eller lignende som dit publikum vil dele.

Kreer en konkurrence eller udfordring

Ved at lave en konkurrence, hvor folk kan konkurrere mod hinanden for en pris, er dette højst sandsynligt noget, som de vil deltage i. Nogen vil mene at konkurrence ligger dybt i vores DNA, og der er derfor ofte en stor lyst til at konkurrere hos de fleste, hvorfor folk vil deltage.

Til at lave en konkurrence på eksempelvis Facebook, kan applikationen Challenged benyttes. Det er i høj grad vigtigt at kreere en konkurrence som er letforståelig, inden for rækkevidde og reflektere, hvad dit publikum kan lide.

Tilføj visuelle elementer

På baggrund af samtlige statistikker, er visuelt indhold i rigtig høj kurs hos publikum, og dermed en sikker vinder til at få indholdet delt. Hvis du ønsker at læse nærmere omkring disse statistikker, har The Guardian noteret mange af disse betydelige statistiske fund.

For at nævne et af disse fund, noteres det blandt andet, at video vil stå for 69% af alt forbrugertrafik på nettet i 2017.

Til at udarbejde og tilføje videoindhold til din hjemmeside, sociale medier eller webshop, kan du blandt andet anvende nogle af følgende værktøjer: CarbonMade, Dripbook, WeVideo og Powtoon.

Eller du kan udarbejde et billede til at forklare kompleks information eller data, som gør informationen langt mere fordøjelig. Dette kaldes også infographics. Et særdeles godt værktøj til at udarbejde infographics, er Piktochart.com.

Hjemmeside2

Forær noget gratis take-away

Det er altid rart at få noget ekstra i forhold til hvad man har betalt for. Ved at levere noget gratis og brugbart, kan der vindes fans og loyalitet. Take-away, kan eksempelvis tilbydes som gratis download via din hjemmeside.

Relevant take-away, afhænger af dit publikum. Det kan være i form af en video, e-bog, app eller andet som netop din målgruppe kan finde interessant.

Inkludér eventuelt kendte personer eller lignende

Social Media Marketing (SMM), har opnået særdeles stor succes siden det for alvor brød igennem med Facebook og Twitter. Det skyldes blandt andet, at folk stoler mere på deres omgangskreds end på virksomhederne.

Kendte personer på de sociale medier, har stor indflydelse på, hvad folk køber end traditionelle markedsføringstaktikker. Derfor kan det være særdeles fordelagtigt at få kendte til at snakke om eller dele dit indhold.

Det behøver ikke være dyrt, at få kendte eller bare relativt kendte til at advokere for din virksomhed.

Rapportér på fremtidige trends

Det ligger dybt i mennesket at følge en trend, og der er mange grunde til at følge trends. Det kan blandt andet være for at holde sig opdateret, men det grundlæggende her er, at folk søger information efter populære emner.

Information som dit publikum, vil sætte betydelig pris på, er hvad der kommer til at ske i fremtiden. Denne information er både interessant, men kan også være særdeles brugbar for din målgruppe, hvilket vil få dem til at vende tilbage til din hjemmeside.