Responsiv hjemmeside

Bestil op til fire gratis og uforpligtende tilbud på en responsive hjemmeside

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Har I allerede en webløsning?

Det tager under et minut!

Folk besøger i højere og højere grad hjemmesider fra mobile platforme. Dette betyder, at den pågældende hjemmeside presses ned i forskellige skærmstørrelser, hvilket resulterer i at hjemmesiden ikke vises korrekt, hvis den ikke er lavet med et responsivt hjemmesidedesign.

En hjemmeside som vises i forkert format på de mobile enheder, resulterer i besværlig navigation for brugerne, hvilket i de fleste tilfælde vil resultere i, at den besøgende på hjemmesiden vælger at forlade den.

Som virksomhed vil en besøgendes, og dermed potentiel kundes, exit være det værst tænkelige resultat. Ved at benytte et responsivt webdesign sikres det, at hjemmesidens indhold kan tilgås fra forskellige platforme.

Brugeroplevelsen skabes med en responsiv hjemmeside

Hvis de besøgende møder en hjemmeside, hvor informationer og indholdet på hjemmesiden besværliggøres, vil det kunne resultere i et mistet salg for virksomheden.

Responsive hjemmesider sikrer brugerens oplevelse hvilket er af stor betydning. Om brugeren skal finde informationer, foretage et køb eller tilmelde sig en tjeneste, er det vigtigt, at den oplevelse brugeren får, er den optimale.

I og med at kundefokus i højere grad er af betydning for virksomheder, er det essentielt at fokusere på den oplevelse brugeren mødes af på hjemmesiden. Ved at anvende en responsiv hjemmeside sikres det, at hjemmesidens format tilpasses den mobile enhed, som brugeren måtte benytte sig af.

Computer Paa Bord1

Indholdet på hjemmesiden tilpasses den mobile enhed

Ved anvendelse af en responsiv hjemmeside tilpasses indholdet samt opbygningen dynamisk, på den enhed som benyttes af brugeren. På den måde sikres brugerens oplevelse, når hjemmesiden tilgås.

Responsivt webdesign blev indført i 2009, og kan ses som værende behjælpelig med en bedre brugeroplevelse for de potentielle kunder.

I dag produceres hjemmesider som udgangspunkt til mobilesites, og derefter tilpasses de til skærmopløsningen på en PC. I takt med udbredelsen af mobiltelefoner, som har adgang til internettet, stiger nødvendigheden for tilpasning af hjemmesider til disse.

Den gamle metode

Den gamle metode betød, at virksomheden i realiteten havde to hjemmesider, hvilket resulterede dobbeltarbejde i forhold til vedligeholdelsen.

Det er af stor betydning, at hjemmesiderne vedligeholdes, således brugerne mødes af en hjemmeside der ikke er forældet, da dette formodentlig vil resultere i dens exit. Den nye metode samler hjemmesiden, således at kun et sted skal opdateres, i stedet for den gamle metode hvor to hjemmesider skulle holdes opdateres.

Google og responsive hjemmesider

Ved at benytte sig af den gamle metode, og derved benytte sig af to separate hjemmesider, vil det resultere i en lavere placering i Googles søgeresultater.

Google fokuserer i højere og højere grad på hjemmesider, der er kompatible med mobile enheder. Hvis en virksomhed vælger at anvende en responsiv hjemmesideløsning, vil det være medvirkende til en bedre placering i søgeresultaterne, hvilket er ønskværdigt for de fleste virksomheder.

Google har adskillige gange udtalt, hvorledes de foretrækker responsivt webdesign, og på længere sigt vil give hjemmesider, som ikke benytter sig af responsivt design, en lavere rangering når der søges på Google.

Responsive hjemmesider sikrer bedre søgeordsoptimering

Responsive hjemmesider sikrer automatisk at indholdet kan tilgås fra samme URL. Dette betyder at Google kan samle de nødvendige informationer omkring hjemmesiden med mindre arbejdskraft.

Ved at gøre tilgangen til analyser af hjemmesiden lettere, øges sandsynligheden for en højere placering i Googles søgeresultater, hvilket er formålet med søgeordsoptimering.

Derfor er responsive hjemmesider smarte

Som virksomhed ved man ikke, hvilken enhed brugeren tilgår hjemmesiden fra, og den automatiske tilpasning som et responsivt hjemmesidedesign tilbyder sikrer, at brugeren kan tilgå hjemmesiden fra hvilken som helst enhed.

Samtidig giver et responsivt hjemmesidedesign mindre arbejde, da kun en hjemmeside skal holdes opdateret.

I og med at flere og flere mobile enheder er repræsenteret på markedet, forventes det, at hjemmesider i dag automatisk tilpasser sig disse enheder. Hvis dette ikke er tilfældet, vil brugerens oplevelse i de fleste tilfælde besværliggøres og formodentlig resultere i et exit.

Virker responsive hjemmesider i alle tilfælde?

Responsive hjemmesider vil i de fleste tilfælde virke, dog er der også tilfælde hvor denne løsning fejler. Selvom billeder og indholdet på hjemmesiden tilpasses ved brugen af responsiv hjemmesidedesign, sikrer det ikke, at indholdet altid vil være af samme kvalitet på fx en smartphone.

Folk som tilgår hjemmesider på mobile enheder vil i de fleste tilfælde være mere utålmodige i forhold til brugere som tilgår fra en PC. Responsive hjemmesider tager ikke højde for hvilken information, som brugeren ønsker, og i de fleste tilfælde vil brugeren af smartphonen ønske hurtige informationer.

Dog er det vigtigt at være opmærksom på alle de fordele som er at finde ved brugen af responsive hjemmesider, herunder øget brugervenlighed og bedre søgeresultater på Google.

Tilbud på responsiv hjemmeside

Hvis du tænker at en responsiv hjemmeside er noget for dig kan du anvende Ekspertvalgs service, og udfylde kontaktformularen i højre side. Herefter tilpasser vi dine præferencer med vores udbydere. Ekspertvalg samarbejder kun med de bedste udbydere af responsive webdesigns, og du vil altid få et konkurrencedygtigt tilbud.