Webshop-løsning

Bestil op til fire gratis og uforpligtende tilbud på en Webshop-løsning

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Har I allerede en webløsning?

Det tager under et minut!

Webshop-løsning

Står I og skal starte en ny webshop, eller trænger den eksisterende til en modernisering? Der er mange vigtige valg, man skal overveje, når der skal laves en ny webshop. Ekspertvalg hjælper jer med at finde den helt rigtige leverandør. Vi har samarbejde med en lang række professionelle leverandører af webshops, og vi kan sørge for, at I bliver stillet videre til netop dem, der bedst matcher jeres situation.

I formularen i højre side, kan I bestille op til 4 gratis og uforpligtende tilbud på jeres næste webshop-løsning

Lad webshoppen håndtere det praktiske og spar tid!

Moderne webshops kan håndtere store dele af det praktiske arbejde, der er, når man sælger varer på nettet. Der kan derfor være rigtig mange penge at spare, hvis man får opsat en god funktionel webshop fra starten, og får opbygget de interne procedure omkring denne.

Herunder nævnt nogle af de scenarier, hvor webshoppen kan spare jer for tid:

Lagerstyring:

Enhver moderne webshop har et indbygget system til lagerstyring, der gør, at I ikke behøver bruge tid på holde disse tal opdateret. Det kræver oftest blot, at man indtaster sin lagerstatus en enkelt gang, og så lader den produktansvarlige justere tallene, når der kommer nye varer på lager.

Er dette opsat korrekt, vil webshoppen selv sørge for, at informere kunden omkring lagerstatus i det omfang, I ønsker det. I kan f.eks. selv vælge, om kunder skal kunne se denne lagerstatus, og om der skal være mulighed for at bestille en vare, der ikke er på lager.

Automatiske mailudsendelser:

Selvom det ikke tager mange sekunder at afsende en standard-mail, bliver det til mange timer, hvis man har et stort ordre-flow. Derfor kan automatiske mailudsendelser være en kæmpe tidsbesparelse.

Det kan f.eks. være følgende mails:

  • Ordrebekræftelse
  • Faktura
  • Information om pakkesporing (eks. Track & Trace-nummer)
  • Anmodning om en kundeanmeldelse

Kundeservice-forespørgsler:

Normalt ville man modtage en forespørgsel til kundeservice direkte på mail, men her kan flere webshop-systemer byde på effektivisering i form af et kundeservice-modul, hvor alle forespørgsler ryger ind i. Så kan alle, via webshoppens administration, se og besvare de henvendelser, der har været.

En funktion som denne gør det utrolig meget lettere at have et overblik over, hvor mange der afventer svar, og hvordan kommunikationen har været i forskellige sager.

Regnskab:

Driver man en webshop, vil man oftest gerne slippe uden om alt for meget regnskabsarbejde, og her kan det rigtige webshop-system være behjælpeligt. Rigtig mange webshops har muligheden for at forbinde til kendte regnskabsprogrammer, så alle salg automatisk bliver bogført. Her handler det selvfølgelig om at finde et shopsystem, der snakker sammen med netop det regnskabsprogram, som I allerede benytter jer af.

Benytter I endnu ikke et regnskabssystem, kan I med fordel vælge et af dem, som webshops kan snakke sammen med.

Boost salget med en webshop der er egnet til SEO

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, hvilket på dansk oversættes til søgemaskineoptimering. Har man en god søgemaskineoptimeret webshop, vil man få mulighed for at ligge øverst på vigtige søgninger på Google – uden at det koster noget pr. klik.

Der er både en række tekniske og praktiske foranstaltninger, der skal være i orden, før man kan kalde en webshop for “SEO-venlig”. Hos Ekspertvalg samarbejder vi selvfølgelig kun med webshops, hvor disse ting er i orden, så I altid starter med det bedste udgangspunkt for at drive en succesfuld online forretning.

Baerbar Og Aeldre Telefon

5 vigtige overvejelser, inden I vælger en webshopløsning

Her er en række overvejelser, som I bør gøre jer, inden I beslutter jer for, hvilken webshop I ønsker at benytte til jeres forretning.

  1. Skal det være “Open Source”?
    Begrebet, Open Source, betyder, at webshoppen er bygget på en platform, som er udviklet til gratis brug. Her kunne f.eks. nævnes WordPress, Magento og Presta. Benytter man disse systemer er der nogle store driftsmæssige fordele, da det er forholdsvist let at finde bureauer, der kan arbejde i dem. En af ulemperne ved Open Source er, at det nogle gange kan være rigtig omstændigt at arbejde i, hvis ens behov går ud over det, systemet normalt tilbyder.

  2. Skal deres sælges digitale eller fysiske produkter i webshoppen?
    Der er en kæmpe forskel på, hvordan webshoppen skal agere, hvis der er tale om digitale produkter fremfor fysiske produkter. Mange moderne webshops kan håndtere begge ting, men man kan sagtens løbe ind i systemer, der ikke håndtere den ene type specielt godt.

  3. Hvor mange, og hvem, skal arbejde i systemet?
    Hvis man er flere, der skal arbejde i det samme system, er det vigtigt at blive klar om, hvorvidt der skal være forskellige rettigheder. Rigtig mange vil nemlig have både interne og eksterne folk til at arbejde på webshoppen, og så er det vigtigt, at man kan lave forskellige rettigheder, så man minimere risikoen for at nogle kommer til at rette et sted, hvor de ikke burde.

  4. Hvilke lande skal der sælges til?
    Er man kun i Danmark, er setuppet rimelig lige til. Men er man allerede i andre lande, eller har man et ønske om at ekspandere, er det vigtigt, at webshoppen er gearet til det. Det skal være let at kopiere produkter til de nye markeder og holde styr på lagerstatus.

  5. Hvordan skal produkterne præsenteres?
    Hvilken type produkter sælger jeres virksomhed? Nogle produkter kræver nemlig en meget visuel præsentation, hvor andre mere kalder på en mere informativ præsentation. Når der vælges system – samt layout – er det vigtigt, at der er fokus på dette.

Husk også at tænke på fremtiden

Rigtig mange glemmer desværre at tænke på, hvad fremtiden bringer, og det kan blive rigtig dyrt. En ofte hørt sætning kunne være; “Vi har kun fem ordre om måneden, så vi behøver ikke alt den effektivisering”, men hvad så, når der lige pludselig er 50 ordre om ugen?

Selvfølgelig skal man ikke skyde alt for meget over målet. Prøv at overvej, hvilke funktioner kunne vi forestille os, vores webshop (og forretning) ville få glæde af om et år. Så vil man kunne spare nogle penge på at have været forudseende omkring nogle behov.

Hvad koster en webshop?

Det spørgsmål kan vi desværre ikke svare konkret på, da det varierer utroligt meget. Der er ofte flere udgifter forbundet med at drive en webshop, som man skal være opmærksom på, og disse er bl.a. følgende:

Udviklingen af selve webshoppen

Her skal der ofte et reklame- eller designbureau ind over, og det er her, prisen kan variere allermest. Det er nemlig, langt hen af vejen en subjektiv vurdering, hvordan et design skal se ud, og det kan tage mange forsøg, før man rammer det endelige resultat.

Her er der i de fleste tilfælde tale om et engangsbeløb, af lidt større karakter.

Hosting af webshoppen

En hjemmeside har brug for en hosting-løsning. Her er der tale om et abonnement hos en hosting-udbyder, og dette koster typiske fra 500 kr. årligt – og så opefter. Det anbefales, at man finder en stabil og god hosting-løsning, da man ellers vil opleve at ens webshop kører langsomt. Med andre ord; Pas på med at vælge den billigste løsning.

Udgifter til et betalingsvindue

De fleste vælger at benytte en såkaldt betalings-gateway, der kan stå for selve delen med kortoplysninger. Det er det vindue, der popper op, når folk skal indtaste deres kreditkort-informationer. Den primære grund er, at det kræver meget sikkerhed, hvis man selv skal håndtere de følsomme kortoplysninger.

Det koster typisk i omegnen af et par tusinde kroner om året – kan dog blive væsentlig dyrere, hvis man har mange transaktioner, da det også koster lidt pr. transaktion.

Indløsningsaftale

Sælger man i Danmark, skal man i det fleste scenarier have en indløsningsaftale hos Teller. Prisen afhænger lidt af, hvor mange kort, man ønsker at modtage. Prisen er ofte mellem 1.000 og 2.000 kr. om året.

Kontinuerlig vedligeholdelse

Lige meget hvor god man er til at planlægge udviklingen af webshoppen, vil der altid komme ændringer til de eksisterende behov – eller helt nye behov. Regn derfor med, at der skal bruges lidt penge om året på vedligeholdelse og optimering af webshop-systemet.

Få op til fire tilbud på en webshopløsning

Ved at udfylde vores formular til højre, sørger vi for at finde op til fire potentielle leverandøre, som kontakter dig til en uforpligtende snak omkring udviklingen af en ny webshop. Vi samarbejder udelukkende med leverandører, der lever op til de kvalitetskrav, vi mener, der er, når man skal bygge en god webshop.