Kontorprinter

Sammenlign pris og kvalitet på kontorprintere - Bestil flere tilbud her!

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Printere - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Forventet antal print pr. måned

Det tager under et minut!
Sidst opdateret: 15. august 2019

Info om kontorprintere

En kontorprinter er et uundværligt arbejdsredskab, idet de fleste virksomheder har et stort behov for dagligt at printe massevis af forskellige dokumenter. Det stiller store krav til de kontorprintere, som virksomheder vælger at anskaffe. Ikke alene skal kontorprinterne effektivisere arbejdsgange, de skal også kunne klare den printvolumen, som din virksomhed har brug for. Desuden har de fleste virksomheder brug for, at kontorprinteren kan kobles på virksomhedens netværk, så alle virksomhedens medarbejdere kan bruge kontorprinteren.

Hvilken kontorprinter skal du vælge?

Når du skal vælge ny kontorprinter, vil du opdage, at der er et stort udvalg af forskellige typer kontorprintere, der vil variere i størrelse og kvalitet. Hvilken type kontorprinter der er den rigtige for dig, vil først og fremmest afhænge af dine behov og krav til opgaver, som en kontorprinter skal kunne klare.

Læs også vores guide: Sådan vælger du en kontor printer

Her er nogle af de forskellige typer kontorprintere, der findes på markedet:

  • Laserprintere
    Du kan overveje at vælge en laserprinter som kontorprinter, hvis du laver rigtig mange sort/hvid-tekstprint dagligt. Fordelen ved en laserprinter er, at den har en stor printvolumen og er billigere pr. print i forhold til en almindelig blækprinter. Til gengæld er en laserprinter dyrere at anskaffe som kontorprinter, end en blækprinter.

  • Printer med fokus på knapperneBlækprintere
    Vælger du en blækprinter som din nye kontorprinter, bør du være opmærksom på, at blækpatronerne ikke har lige så lang levetid som lasertonerne. Desuden er printhastigheden på en blækprinter sjældent særlig høj.

  • Injektprintere 
    En injektprinter er et godt valg som kontorprinter, hvis dit print-indhold er en blanding af tekst, grafik og billeder. Desuden kan du forvente højere printhastighed med en injektprinter som kontorprinter. Derudover åbner en injektprinter også op for muligheden for at lave fx logoer til t-shirts.

  • All-in-one-printere
    Med en all-in-one-printer får du en kontorprinter med multifunktioner, så du både kan printe, scanne, kopiere og faxe. Hvis du vil være sikker på en ordentlig kvalitet, bør du dog investere i en lidt dyrere model. Desuden bør du også overveje, om du kan nøjes med en almindelig kontorprinter og så evt. investere i en separat scanner i stedet.

  • A3-printere
    Du kan vælge en A3-printer som kontorprinter, hvis du gerne vil udskrive formater, der er større end den normale A4-printstørrelse.

Hvad skal din kontorprinter kunne?

Når du skal anskaffe en ny kontorprinter, er det vigtigt, at du vælger en printer, der kan integreres i din arbejdsgang og samtidig har de funktioner, som du har brug for. Som sagt findes der mange forskellige typer kontorprintere på markedet. Det er derfor vigtigt, at du er klar over hvilke behov og krav, du har til en ny kontorprinter.

Du bør derfor overveje følgende, inden du anskaffer en kontorprinter:

  • Printer med skannerHvilke printjobs skal din kontorprinter udføre og i hvilken kvalitet?

  • Hvor stor en daglig printvolumen forventer du?

  • Hvor mange mennesker skal bruge kontorprinteren?
    - Har du fx en enkeltmandsvirksomhed, kan du nøjes med at tilslutte kontorprinteren via et USB-stik. Er I derimod flere mennesker, der skal deles om en kontorprinter, bør den kunne tilkobles virksomhedens netværk.

  • Skal kontorprinteren have multifunktioner, så du også kan fx scanne og kopiere dine dokumenter?

Lige meget om din virksomhed er lille eller stor, så bør du overveje hvilke funktioner du har brug for. Det er klart, at hvis du har brug for en kontorprinter til en større virksomhed, så stiller det nogle andre krav til kontorprinteren, såsom dets papirhåndtering, printvolumen og printhastighed, end hvis du har en mindre virksomhed, hvor behovet for print er tilsvarende mindre.

Vil du lease eller leje en kontorprinter?

Hvis du ikke synes, at du har råd til at købe en ny kontorprinter, har du hos de fleste leverandører også mulighed for at leje eller lease en kontorprinter - en finansieringsform, som kan give dig en række fordele:

  • Du kan sprede dine omkostninger til en kontorprinter ud over flere måneder - du slipper for at betale et stort beløb på en gang

  • Du kan lease/leje en ny kontorprinter, hvis du pludselig får andre printe-behov

  • Du har ingen uforudsete omkostninger og ingen opstartsomkostninger

Umiddelbart er der ikke stor forskel på, om du leaser eller lejer en industri printer. Det betyder i princippet bare, at du indgår en fast lejeaftale for en længere eller kortere periode. Når du vælger leasing som finansieringsform, bør du dog være opmærksom på, at du ikke ejer kontorprinteren. Det gør leasinggiver, mens du har brugsretten over kontorprinteren.

Læs også: Printer til erhverv

Dette betyder, at leasingfirmaet kan afhente kontorprinteren, hvis du ikke betaler de månedlige leasingydelser, ligesom leasinggiver vil have nogle forpligtelser til at udbedre eventuelle fejl og mangler, der kan opstå på kontorprinteren i tidens løb. Desuden kan du enten levere kontorprinteren tilbage efter endt leasingperiode eller vælge at købe kontorprinteren til en markant lavere markedspris - alt afhængigt af den leasingaftale, som du indgår med leasinggiver.

Printer på skrivebord

Inden du indgår leasingaftale på en kontorprinter, bør du overveje følgende:

  • Hvor lang tid skal du bruge kontorprinteren?

  • Vil du overtage kontorprinteren efter endt leasingperiode?

  • Er der fuld service på din kontorprinter, hvis der skulle opstå fejl og mangler?

På den måde sikrer du, at du ikke får ekstra omkostninger eller ender i utilsigtede leasing-aftaler, når du leaser din kontorprinter.

Priser

Prisen på en kontorprinter vil variere alt efter kontorprinterens størrelse og de funktioner, som kontorprinteren skal have. Prisen vil derfor afhænge både af kontorprinterens kvalitet, funktioner og model. Det er derfor svært at forudsige en endelig pris på en kontorprinter, da det som sagt kommer an på dine individuelle behov til kontorprinteren. Vælger du fx at investere i en laserprinter, vil den være forholdsvis dyr at anskaffe, men til gengæld vil du i det lange løb spare penge på driftomkostninger, da lasertoner fx vil kunne printe langt flere sider ud, inden den skal udskiftes i forhold til en blækpatron. Desuden vil prisen på en laserprinter også afhænge af, om du vælger at købe en sort/hvid- eller farvelaserprinter.   

Bestil tilbud

Hvis du har behov for en kontorprinter, kan du udfylde kontaktformularen her på siden, og så hjælper vi dig med at indhente 100 % uforpligtende tilbud fra op til fire leverandører på kontorprintere. Du vælger det tilbud, der passer dig bedst.