Telemarketing

Sammenlign pris og kvalitet på telemarketing - Bestil flere tilbud her!

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Telemarketing - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Hvilken service ønskes?

Det tager under et minut!

Få tilbud på telemarketing hos Ekspertvalg.dk

Telemarketing er en direkte salg- og markedsføringsmetode, hvor en sælger ringer til potentielle kunder og prøver at sælge produkter eller services, enten direkte via telefonen eller ved et efterfølgende møde. Det er en effektiv måde for en virksomhed at øge salget på. Det kan også bruges til at tilbyde teknisk support til nuværende eller potentielle kunder og bruges især af firmaer, der sælger elektronik eller abonnementer til streaming af TV, musik, bøger og lignende.

Arbejdet kan omfatte mødebooking, indsamling af penge til velgørenhed eller salg af et helt konkret produkt, som f.eks. computertilbehør eller avis- og bladabonnementer. Telemarketing er grundstenen i mange firmaer og afdelinger, og mange vil have svært ved at udføre arbejdet uden telemarketing.

Telemarketing er i mange år blevet brugt som en effektiv måde at både markedsføre og sælge på. Det bliver brugt i stort set alle brancher og lande og er en del af mange forskellige afdelinger og stillinger. Hvis din virksomhed ikke har resourcer til at ansætte en intern medarbejder, er det en god, økonomisk løsning.

Har din virksomhed behov for at få udført telemarketing, kan Ekspertvalg.dk hjælpe med at formidle kontakten. Udfyld formularen øverst, og modtag op til 4 skræddersyede og uforpligtende tilbud allerede i dag - vi har mere end 5 års erfaring med formidling af B2B-tilbud.

Læs mere om telemarketing her:

Inbound og outbound telemarketing

Der er overordnet set to typer: inbound telemarketing og outbound telemarketing.

Inbound telemarketing

Ved inbound ringer en nuværende eller potentiel kunde ind til et callcenter eller en kundeserviceafdeling. Der er en række fordele ved inbound:

  • Kunderne får mulighed for kundeservice 24/7
  • Medarbejderne kan behandle sager og tage imod ordrer
  • Kunderne kan livechatte med kundeserviceafdelingen
  • Kunderne kan få både teknisk support og traditionel kundeservice
  • Hvis virksomheden har en stor volumen af opkald, kan disse hurtigt blive overset - men med et inbound telemarketingbureau kan dette undgås

Med inbound telemarketing giver du kunden mulighed for nemt at komme i kontakt med virksomheden - ovenikøbet på flere måder. Har du brug for, at kunden skal kunne ringe til virksomheden hele tiden, er det muligt at ansætte et telemarketingbureau, som står for telemarketing døgnet rundt, og som hjælper dig med at servicere dine kunder.

Har du perioder, hvor der er flere opkald end der er tid, kan et telemarketingbureau aflaste, så du ikke misser opkald fra potentielle og eksisterende kunder.

Du kan også benytte dig af online telemarketing, hvor du gennem en online portal kan tilbyde dine kunder at livechatte med kundeservice. Brugen af inbound marketing er ikke nødvendigvis kun for at tage imod kundeforespørgsler og teknisk support, men kan også bruges til at tage imod kundeordrer.

Selvom det ofte er kundeservicefolk, der sidder i et inbound callcenter, er der også mulighed for, at de kan sælge til eksisterende og nye kunder, hvis disse ringer ind og anmoder om noget, eller for eksempel vil have udviklet eller opgraderet deres kundepakke.

Bestil tilbud på telemarketing nu! Det tager under 1 minut

Headset til telemarketing taet paa

Outbound telemarketing

Outbound er, når en ansat ringer til en potentiel kunde med henblik på at skabe et kvalificeret lead eller generere et decideret salg. Der er en række fordele ved outbound:

  • Du kan både arbejde med B2C- og B2B-leadgenerering
  • Du kan sørge for mødebooking med en mødebooker
  • Du kan pleje de leads, som du har skabt
  • Du kan føre kampagner, hvor du bruger e-mail-opfølgning
  • Du kan udføre markedsanalyser
  • Du kan foretage opfølgning på tilfredsheden af virksomhedens serviceniveau

Outbound telemarketing er effektivt, især når det kommer til at generere leads. Du kan selv vælge at stå for din outbound telemarketing, eller du kan vælge at få et telemarketingbureau eller et callcenter til at stå for den udgående telemarketing.

Et telemarketingbureau vil som regel være i stand til at kunne generere leads hurtigere for en virksomhed, end virksomheden selv ville kunne, især hvis det er en lille virksomhed med få ressourcer. Derudover er det med outbound nemmere at skabe kunderelationer samt pleje dem, fordi du hele tiden kan følge op på din relation til kunden.

Virksomheder, som søger efter en måde at skabe en salgstragt med en begrænset investering, kan med fordel samarbejde med et outbound telemarketingbureau, som netop gør, hvad de er bedst til - telemarketing.

Forskelle på in- og outbound telemarketing

På trods af at der er en række forskelle på inbound og outbound, deler de også en række fælles funktioner.

  • Begge former er resultat- og kundeorienterede i deres tilgang.
  • Både inbound og outbound er gearet til at generere leads og pleje dem.
  • Desuden bliver begge former ideelt set udført af ansatte, der er trænede i brugen, og som brænder for salg og kundeservice.

Som virksomhed er man nødt til at fokusere på sine kernekompetencer. At outsource nogle af de ovenstående funktioner til et kvalificeret telemarketingbureau tilbyder den mest omkostningseffektive løsning og gør, at virksomheden kan fokusere fuldt ud på dens primære aktiviteter.

Det øger virksomhedens fleksibilitet og øger produktiviteten hos virksomhedens kernemedarbejdere, der ikke skal fokusere på mange forskellige opgaver. Du kan selvfølgelig vælge at have din egen telemarketingafdeling, som kun arbejder med salg og kundeservice, men dette kan være dyrt, især hvis du har en lille forretning med få ansatte.

Især i en virksomheds opstartsperiode kan det være svært at have en afdeling siddende kun med telemarketing. På den anden side vil det også være irriterende for de ansatte, hvis de skal multitaske dagen igennem. Her risikerer du hele tiden at blive forstyrret af ringende telefoner og klagende kunder, hvilket kan forsinke virksomhedens egentlige arbejde.

Telemarketing

Ved du allerede nu, at din virksomhed har brug for telemarketing, kan du hos Ekspertvalg.dk modtage op til 4 gratis og uforpligtende tilbud - vi har mere end 5 års erfaring med skræddersyede telemarketingløsninger.

Bestil tilbud på telemarketing nu! Det tager under 1 minut

Skab vækst med telemarketing

Kompetent brug kan være med til at skabe vækst. Det gælder især grenen, som har med mødebooking at gøre. Denne form kan omdanne mange potentielle kunder til egentlige kunder. Har du ikke kompetencerne internt i virksomheden, kan du outsource denne funktion.

Der findes mange telemarketingbureauer, som er dygtige til netop telemarketing. Det vigtigste, når du skal vælge telemarketingbureau, er at finde et sted, der passer til dine behov og som udfører services af høj kvalitet.

At outsource opgaverne til et eksternt firma kan være en rigtig god investering, og på trods af at telemarketingbureauerne umiddelbart tager en høj pris, så er der store muligheder for, at denne investering giver god tilbagebetaling. For eksempel kan bureauet skabe et lead til store kunder, som ønsker at købe stort ind hos jer - her kan outsourcing af telemarketing altså virkelig betale sig.

Er du i tvivl om din virksomheds produkt kvalificerer sig til telemarketingsalg kan du læse Forbrugerombudsmandens regelsæt.

Ved du allerede nu, at din virksomhed har brug for telemarketing, kan du hos Ekspertvalg.dk modtage op til 4 skræddersyede tilbud - udfyld formularen øverst på siden, så matcher vi dig med telemarketingbureauer, der lever op til dine krav.

Bestil tilbud på telemarketing nu! Det tager under 1 minut

Telemarketing mennesker med headsaet og computer

Segmentering og telemarketing

Når man som iværksætter har startet din egen virksomhed, mener man som regel, at ens produkt eller service har en plads på markedet, og at man udfylder en tom plads i markedet. Hvis du ukritisk begynder at bruge telemarketing som salgsmetode, risikerer du at ringe til virksomheder, som ikke har behov for servicen eller produktet, og du kan hurtigt komme i tvivl om, hvorvidt et koncept reelt holder.

Det er derfor essentielt, at du foretager grundige overvejelser, angående hvem der har behov for din service eller dit produkt, før du begynder at bruge marketing over telefonen. Er du meget grundig med din segmentering, er der større chance for at ramme plet med din marketingstrategi.

Når du ved, hvad dit produkt er, bør du hurtigst muligt lave en plan over, hvem dine kunder er, og hvem du sandsynligvis kan overtale til at prøve dit produkt. Før du igangsætter, vil det være en god idé at inddele din målgruppe hierarkisk.

Del for eksempel målgruppen i tre grupper:

  1. Dem der sandsynligvis vil købe
  2. Dem der sandsynligvis vil købe med lidt overtalelse
  3. Dem der kun måske vil købe efter en massiv overtalelse

Her vurderer du, hvilken strategi der skal til de forskellige målgrupper. En kunde, der er tæt på køb, bør ikke modtage samme salgsstrategi som en, der er langt fra. Sørg derfor, at du involverer dit bureau i din strategi, så du opnår mest mulig vækst. På denne måde kan du lægge en overordnet plan, så du bruger det meste af din tid og dine ressourcer på de mest potentielle kunder frem for at starte i den svære ende.

Herunder kan du se et par eksempler på, hvilke typer opgaver der kan løses med en effektiv segmentering, inden du går i gang.

Eksempler på telemarketingopgaver
Salg af varer eller services Telefoniske brugerundersøgelser
Support til kunder Kontakt til potentielle kunder
Mødebooking B2B-kontakt med kundegrupper

 

Brug dine kunder som reklame

Mange virksomheder bliver mere lydhøre, hvis du kan fortælle dem, hvilke kunder du allerede har. Udover at eksisterende kunder er en kilde til indtjening, kan de også i høj grad bruges som en form for reklame, når du skal skaffe nye kunder.

Generelt vil en grundig segmentering være afgørende for, at enhver form for telemarketingkampagne kan blive en succes. Hvis du outsourcer din telemarketing til et eksternt telemarketingbureau, kan du få hjælp til din kundesegmentering. Et kompetent telemarketingbureau skal i samarbejde med virksomheden kunne definere den helt rigtige målgruppe, så virksomhedens ressourcer udnyttes bedst muligt.

Det sikrer den bedste mulighed for, at de møder der bliver arrangeret gennem telemarketing, er af god kvalitet. Har du ikke den korrekte viden om målgruppen, øger du risikoen for, at en telemarketingkampagne bliver for tidskrævende, og at der bliver planlagt for mange ukvalificerede møder.

Få hjælp til mødebooking

En stor del af et telemarketingbureaus ydelser er at hjælpe din virksomhed med mødebooking og at finde kvalificerede mødebookere. De står både for at opnå den indledende kontakt med den potentielle kunde, men de sørger også for at sætte et møde op, hvor du og kunden mødes, og I kan diskutere et eventuelt samarbejde ansigt til ansigt.

På denne måde får du mulighed for at tjekke, hvad dine penge egentlig bruges til, og hvorvidt mødets kvalitet lever op til dine forventninger. Det er en rigtig god måde at evaluere din outsourcede marketing på i stedet for bare at få mails eller telefonopkald med informationer på potentielle kunder for derefter selv at skulle tage over.

Få hjælp til direct mail-kampagner

Udover at få adgang til mødebooking, kan du også få hjælp til kampagner med direct mail. Mange virksomheder, der udfører direct mail-kampagner, sender bare en bunke breve ud til forskellige virksomheder eller privatpersoner uden nødvendigvis at have en navngiven modtager på konvolutten.

Med hjælp til en direct mail-kampagne fra din eksterne marketing kan du få hjælp til både den indledende, faktiske og opfølgende del af en direct mail-kampagne. I den indledende fase ringer telemarketingbureauet til potentielle kunder og sørger for at få deres adresse- og personoplyninger samt en tilladelse til at sende dem direct mail.

Det næste er at sende reklamematerialet til de kunder, du har fundet frem til. Efter en periode går dit tilknyttede bureau endnu engang i aktion, denne gang i den opfølgende fase, hvor selskabet ringer samtlige kunder op. Her følger de op på de udsendte direct mails og får ofte flere handler i hus, end hvis der ikke kom opfølgende opkald.

Pris på telemarketing

Det kan være svært at sætte en fast pris på, hvad det vil komme til at koste, da der er mange forskellige telemarketingbureauer, og prisen i høj grad vil afhænge af, hvilke telemarketingservices du ønsker telemarketingbureauet skal udføre.

Faktorer, der kan påvirke din pris, kan f.eks- være:

  1. Størrelsen på din virksomhed
  2. Mængden af opkald, der skal foretages
  3. Om du vil have in- eller outbound marketing
  4. Typer opgaver, du vil have løst
  5. Måden du afregner med bureauet

Har du behov for hjælp til at finde et telemarketingbureau, så er du velkommen til at udfylde kontaktformularen her på siden, og vi vil hjælpe dig med at finde det telemarketingbureau, der passer bedst til dine behov.

Hvor kan jeg få telemarketing?

Fordelen er, at det er lige meget hvor dit telemarketingbureau er lokaliseret, da det meste af kommunikationen foregår over telefonen og internettet. Du kan både modtage tilbud i små såvel som i store, danske byer - det er din garanti for, at der altid er et bureau i nærheden.

Det er derfor irrelevant, hvorvidt dit bureau er lokaliseret i København, Århus, Odense eller Aalborg - lige meget hvad kan din markedsføring nå ud til dine kunder. Derudover tilbyder mange bureauer stå for online kontakt med virksomhederne i opstartsfasen. Det betyder, at du ikke skal bruge tid på at køre langt for at få god marketing.

Bestil tilbud på telemarketing nu! Det tager under 1 minut