Kopimaskine: Find den bedste pris (Guide 2018)

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Kopimaskiner - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Antal kopier pr. måned?

Det tager under et minut!

Find de bedste kopimaskinepriser til din virksomhed

En kopimaskine er essentiel for enhver virksomhed. Der findes et hav af forskellige kopimaskiner. Uden en hjælpende hånd kan det derfor være svært at finde frem til den, der er rigtig for lige netop din virksomhed.

Hos Ekspertvalg.dk gør vi det let og overskueligt at investere i en ny, billig kopimaskine til erhverv. Gennem specifikke, skræddersyede kopimaskine tilbud hjælper vi dig og din virksomhed til at finde den rette kopimaskine.

Herunder har vi samlet alt, hvad du skal vide om kopimaskiner. På den måde er du og din virksomhed klædt ordentlig på, før I sammenligner kopimaskinepriser hos os.

Priser på kopimaskiner
Standard- kopimaskine Kopimaskine til bordet Kontor- kopimaskine Multifunktions- kopimaskine Industriel- kopimaskine
Kr. 500 - kr. 1.500 Fra kr. 2.000 Fra kr. 6.000 Fra kr. 40.000 Fra kr. 170.000

Her kan du læse mere om priser på kopimaskiner

Udfyld formularen ovenfor og få et gratis, uforpligtende og skræddersyet tilbud på en billig kopimaskine fra vores samarbejdspartnere.

Læs mere om kopimaskiner her på siden:

Hvad skal en kopimaskine kunne?

Kopimaskiner er efterhånden blevet multifunktionsmaskiner, der både kan printe, kopiere, scanne og faxe. Kopimaskiner bør i dag være robuste med en letforståelig brugergrænseflade og have en høj papirhåndteringskapacitet.

Endvidere er det vigtigt at være opmærksom på, om en kopimaskine har trådløst netværk eller ej. Desuden er det fordelagtigt, hvis kopimaskinen er udstyret med værktøjer, der giver virksomheden mulighed for at kontrollere udgifterne.

Hvis din virksomhed har en gammel kopimaskine, kan det være en god idé at udskifte den. Mange ældre kopimaskiner lever ikke op til de miljøkrav, der bliver stillet i dag. Dette skyldes blandt andet, at kopimaskinen har et for højt strømforbrug.

Sigter I efter at nedsætte strømforbruget hos din virksomhed, er det smart at investere i nye kopimaskiner til kontoret. Desuden leveres kopimaskiner i dag med bedre toner og blækpatroner, som er med til at reducere driftsomkostningerne.

Alternativet til de mere komplekse industrikopimaskiner med stor kapacitet er industri printere. Det er større printere, som i nogen grad kan det samme som kopimaskinerne, men i et væsentligt mindre omfang.

Sådan vælger du en kopimaskine

Du skal først og fremmest være opmærksom på din virksomheds størrelse, når du vælger en kopimaskine. Der er nemlig forskel på, om du har en lille, mellemstor eller stor virksomhed.

Har du en mindre virksomhed, er der sandsynligvis kun brug for en kopimaskine med en mindre kapacitet til få kopi- og printopgaver. Det kan derfor være en fordel at købe en billig kopimaskine til din virksomhed.

Har du derimod en mellemstor eller stor virksomhed, er det en god idé at vælge en kopimaskine med større kapacitet. Samtidig skal den have højere hastighed og helst være trådløs, så dine medarbejdere kan printe uanset hvor på arbejdspladsen de befinder sig.

Mange virksomheder har behov for at printe mange dokumenter om dagen. Det er derfor vigtigt for effektiviteten at have en kopimaskine, der kan håndtere et stort pres og som kan printe hurtigt.

Hvilket mærke af kopimaskine skal du vælge?

Der er høj konkurrence på markedet for kopimaskiner og mange mærker at vælge mellem. De forskellige kopimaskineproducenter specialiserer sig inden for forskellige områder, og derfor er de unikke på hver deres måde.

Før du vælger hvilken producent, du vil købe din kopimaskine af, er det en god idé at overveje, hvad der er vigtigst for din virksomhed. Disse er nogle af de punkter, kopimaskineproducenterne har fokus på:

Sammenlign kopimaskiner - Dette skal du overveje
Pris Hvor stort et budgdet din virksomhed har til rådighed spiller i høj grad en rolle for, hvilken maskine du skal vælge.
Kvalitet Kvalitet kan dække over mange ting: alt fra selve brugen af kopimaskine til kopimaskines grafiske evner. I dette tilfælde kan det være en god idé, at undersøge kopimaskinens DPI.
Design Hvor vigtigt er designet for dig? Hvis virksomheden har et kopi- og printerrum er det måske ikke lige så vigtigt, som hvis der er tale om et åbent kontor.
Service Overvej, om du har brug for en serviceaftale og i så fald, hvor lang tid denne skal løbe og hvilke betingelser, der gælder.
Ny teknologi Er du typen, der altid skal have fingrerne i den nyeste teknologi eller er det måske her, du kan spare lidt og vælge en lidt ældre model?
Brugervenlighed Er der mange, der skal bruge kopimaskinen kan det være en god idé at fokusere på hvor nem brugerfladen er.
Energibesparelse Overvej også gerne hvor energibesparende kopimaskinen skal være og hvor vigtigt dette er for dig.
Bæredygtighed I samme tråd er det også værd at overveje, om du er interesseret i at finde en kopimaskineproducent der har fokus på bæredygtighed.

Kopimaskinemærker oversigt

Her får du en oversigt over de forskellige kopimaskineproducenter, så du og din virksomhed kan finde det helt rigtige kopimaskinemærke:

Kopimaskinens kvalitet og innovation

Det giver sig selv, at man gerne vil sikre sig en kopimaskine af høj kvalitet. Pris og kvalitet går dog ofte hånd i hånd, så jo højere kopimaskinepris desto højere kvalitet. Er der grænser for, hvor mange penge din virksomhed vil bruge, er det en god idé at gå efter nogle af de mindre etablerede mærker.

Hvis prisen er underordnet, kan du vælge at fokusere på andre ting såsom innovation og kreativitet. Store virksomheder som HP har masser af ressourcer til at udvikle deres produkter. Derfor har de også oftest den nyeste teknologi.

I den forbindelse er det også væsentligt at være opmærksom på dit behov for, om kopimaskinen har trådløst netværk. I en større virksomhed er det nødvendigt, at medarbejderne kan tilgå kopimaskinen nemt, og ikke alle kopimaskiner er udstyret med denne funktion.

Kopimaskinens service og bæredygtighed

Har din virksomhed et større behov for god service, er der også producenter, der har mere fokus på dette. Flere, heriblandt Canon, tilbyder eksempelvis “on site”-garanti. Det betyder, at en tekniker kommer ud og udbedrer fejl på din kopimaskine.

Som regel er miljøvenlighed også en prioritering hos de fleste virksomheder. Bæredygtighed er et vigtigt punkt hos producenter som Sharp, og det har sine tydelige fordele.

Går du efter en kopimaskine, der kan holde udgifterne nede, er de bæredygtige maskiner at foretrække. Miljøvenlighed og energibesparelse hænger sammen. Ved at investere i en bæredygtig kopimaskine sikrer din virksomhed sig en langtidsholdbar løsning.

DPI - kvaliteten af kopimaskinens print

DPI betyder “dots per inches”, altså prikker pr. tomme. Det er kort fortalt opløsningen på printet. En kopimaskines DPI afgør klarheden, skarpheden og detaljeniveauet af printet. Det vil sige, at kvaliteten af printet stiger i takt med, at DPI’en bliver højere. Der er tre standarder inden for DPI:

  • 600 DPI, hvilket er den mest almindelige opløsning til hverdagsopgaver.
  • 1.200 DPI, som typisk bliver brugt i virksomheder, der har brug for højere kvalitet til marketingmateriale og rapporter.
  • 2.400 DPI, som primært bliver brugt af grafiske designere og fotografere, der er afhængige af den højeste kvalitet.

DPI’en er dog ikke den eneste faktor, der bestemmer, hvor høj kvaliteten af printet er. Printets kvalitet er i høj grad afhængigt af driveren, indstillingerne og printerhovedet på en kopimaskine.

På visse kopimaskiner bliver blækket eksempelvis sprayet på papiret igennem en lille studs. Nye kopimaskiner anvender oftest toner, der påføres via en kontrolleret, elektrostatisk ladning.

Kopimaskine

Hvad får du med en billig kopimaskine?

Billige kopimaskiner kan findes i supermarkeder og andre detailhandlere. For freelancere og meget små virksomheder kan det være en fin løsning. Vil du og din virksomhed derimod have kvalitet, skal der investeres flere penge. Det betyder dog ikke, at I ikke kan få en prisvenlig kopimaskine.

Hvis du har få krav til kapaciteten og ikke ønsker at investere meget, kan printere være en løsning for dig og din virksomhed. En printer kan i visse tilfælde erstatte en kopimaskine. Disse printere er billige i indkøb, men er for det meste dyrere i drift end en professionel kopimaskine til erhverv.

Køber du en billig kopimaskine eller printer, risikerer du desuden, at hastigheden er lav, og at kvaliteten på printet er utilstrækkeligt. Ønsker du alligevel at købe en billig kopimaskine, anbefaler vi, at du regner på omkostningerne for driften i forhold til en erhvervs kopimaskine.

Er du på udkig efter en kopimaskine til din virksomhed men har ikke så stort finansielt råderum, findes der alternativer. Du kan vælge at lease eller leje en god kopimaskine i stedet for at købe. Hos Ekspertvalg giver vi dig et tilbud på både leje og leasing af kopimaskiner, der passer præcist til dit behov.

Kopimaskinepriser - hvad er billigt?

Alt efter hvilke behov du har til en kopimaskines funktioner og kvalitet, varierer kopimaskinepriser meget. Skal du investere i en kopimaskine beregnet til en mindre virksomhed, er der sandsynligvis ikke brug for flere avancerede funktioner og stor papirkapacitet.

Skal du derimod have en kopimaskine til et større kontor eller til industri, kan der være behov for øget papirkapacitet og ekstra funktioner. Disse faktorer kan være med til at øge prisen på en kopimaskine.

Priseksempler på kopimaskiner
Kopimaskinetype Beregnet til Virksomhedens størrelse Pris
Standard kopimaskine En helt almindelig kopimaskine egner sig til virksomheder med få printopgaver og lave krav til kvalitet.
  • Små virksomheder
  • Små arbejdsgrupper
Kr. 500 - kr. 1.500
Kopimaskine til bordet Denne type kopimaskine er designet til at spare plads. Kvaliteten er høj, og den printer samtidig et højt antal kopier.
  • Små virksomheder
  • Mellemstore virksomheder
Fra kr. 2.000
Kontorkopimaskine Denne type er til virksomheder, der typisk har større krav til printkvalitet og mængde. Disse kopimaskiner er beregnet til at stå på gulvet og har ofte flere funktioner såsom redigering og sortering af papirer.
  • Mellemstore virksomheder
  • Store virksomheder
Fra kr. 6.000
Multifunktions-kopimaskine Disse kopimaskiner har høj funktionalitet og kan meget mere end at kopiere. De har funktioner såsom duplex-udskrivning, automatisk dokumentføder, print fra USB, mm.
  • Mellemstore virksomheder
  • Store virksomheder
Fra kr. 40.000
Industriel kopimaskine Industrielle kopimaskiner er beregnet til virksomheder, der printer i store mængder på daglig basis.
  • Store virksomheder
  • Industri
Fra kr. 170.000
Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut

Det er vigtigt at være opmærksom på, at en god kopimaskine, der passer til behovet på dit kontor, er en investering frem for en udgift. Der findes et hav af funktioner, der kan optimere processerne i din virksomhed og samtidig mindske omkostningerne. Mangler din virksomhed hjælp til finansieringen af en kopimaskine, kan det være en mulighed at tage et lån.

Nogle af disse funktioner har med brugervenlighed, hastighed og kvalitet at gøre. Det er derfor også vigtigt at finde ud af dit behov, så du kan få den bedste løsning og de bedste kopimaskinepriser.

Endvidere er kopimaskiner også omfattet af SKATs regler for fradrag. For mere information og vejledning kan du besøge SKATs hjemmeside om 'Fradrag for virksomhedens udgifter'.

Hvad er en A3 kopimaskine?

En A3 kopimaskine er helt enkelt en kopimaskine, der er i stand til at håndtere papir af A3-størrelse. Det store A3-format måler 420 mm x 297 mm. Til sammenligning måler A4-papir 210 mm x 297 mm.

A3-størrelsen er almindeligt anvendt til plakater. A3 bruges desuden til fotografiske prints og andre projekter, hvor der er behov for en større størrelse papir. En A3 kopimaskine har også mulighed for at printe A4-kopier. Det derimod ikke er en mulighed at foretage A3-kopier på en normal A4 kopimaskine.

Det kan derfor bedst betale sig, at du køber en A3 kopimaskine, hvis du i fremtiden får brug for de specifikke funktioner, en A3 kopimaskine tilbyder. A3 kopimaskinen rummer et større printhoved og en større papirbakke. Det betyder, at en A3 kopimaskine oftest er større end en A4 kopimaskine.

En A3 kopimaskine er altså ikke designet til at være bærbar. Derfor skal du fra begyndelsen sikre dig, at du har tilstrækkeligt plads til en kopimaskine på sådan en størrelse.

Hvilke funktioner har en A3 kopimaskine?

En A3 kopimaskine kan efterhånden fås med et væld af funktioner, så den også kan fungere som en multifunktionsprinter. Nye A3 kopimaskiner kan udover at kopiere både printe, scanne og faxe.

Jo flere funktioner du ønsker, desto større og dyrere vil A3 kopimaskinen typisk være. Hvis din virksomhed kan nøjes med en sort/hvid A3 kopimaskine uden diverse ekstraudstyr, kan der nemlig være store besparelser at hente. Dette skyldes, at farveprint er dyrere i forbrug.

Det er desuden en god idé, at du på forhånd beslutter, om du har behov for en mere avanceret A3 kopimaskine. Overvej derfor om du muligvis får brug for automatisk dobbeltsideprint, øget udskriftshastigheder, øget papirkapacitet eller lignenede.

I nogle virksomheder kan det være en fordel at anskaffe en A3 kopimaskine med en trådløs netværksfunktion. På den måde kan ansatte nemmere tilgå printeren, og man kan samtidig dele alle printressourcerne i ét netværk. En A3 kopimaskine med trådløs netværksfunktion giver også mulighed for, at man kan udskrive fra sin smartphone.

Vil du købe en A3 kopimaskine? Tryk på nedenstående knap og udfyld kontaktformularen, så vil du hurtigt modtage op til fire gratis og uforpligtende tilbud på en billig kopimaskine fra vores samarbejdspartnere.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut

Alternativer til køb af kopimaskine

En kopimaskine kan være en stor investering, og derfor har du måske ikke det beløb, det kræver at købe en ny kopimaskine, til rådighed. Hvis dette er tilfældet, har du to andre muligheder for at anskaffe dig og din virksomhed en kopimaskine:

  1. Leasing
  2. Leje

Et eftertragtet alternativ til køb er leasing. Leasing af kopimaskine minder i store træk om leje. Hvilken form for leasing, der passer dig bedst, afhænger af den daglige drift i din virksomhed, og hvordan virksomheden står finansielt. Her kan du læse mere om leasing af kopimaskiner.

Svinger dine behov meget i løbet af et år, eller har du blot brug for en kopimaskine i en kortere periode, kan det betale sig at leje en kopimaskine. Leje kan i visse tilfælde være at foretrække frem for køb eller leasing. Du kan her finde ud af mere om leje af kopimaskiner.

Brugte kopimaskiner

Vil du hverken lease eller leje, og har du ikke budgettet til en helt ny kopimaskine, er det en mulighed at købe brugt. At købe en kopimaskine brugt vil naturligvis være en mindre investering end at købe en helt ny. Brugte kopimaskiner kan erhverves med op til 70% rabat alt efter model, alder og forhandler.

Der er derimod også nogle ting, du skal være opmærksom på, inden du vælger, om du skal købe en brugt kopimaskine. Brugte kopimaskiner kan have ældre teknologi end de nyere maskiner, og derved kan du også risikere at få en kopimaskine med færre funktioner og lavere hastighed.

Du skal ligeledes være opmærksom på, om der er garanti på den brugte kopimaskine, og hvor meget den dækker. En serviceaftale kan samtidig være svær at få tilknyttet en brugt kopimaskine grundet kopimaskinens alder.

Skal du fravælge en brugt kopimaskine?

I tilfælde af at du kan få en serviceaftale på kopimaskinen, bliver det sandsynligvis en dyr fornøjelse. Leverandørerne ved, at der kan forekomme mere vedligeholdelse og flere fejl på ældre kopimaskiner. Service på brugte kopimaskiner koster altså mere tid og flere penge end service på nye kopimaskiner.

Det virker måske som om, at der er flere ulemper end fordele involveret ved køb af en brugt kopimaskine frem for en ny kopimaskine. Dette er til dels korrekt, men der er ligeledes fordele, hvis dit behov ikke er så stort.

At købe en brugt kopimaskine er som nævnt en mindre investering. Er du i tvivl om dit behov, kan det i første omgang være en god idé at nøjes med en brugt kopimaskine. Det kan give dig finansielt råderum til at investere i en ny, når du er sikker på, hvad behovet er.

Kopimaskine på kontoret

Sådan fungerer en serviceaftale på din kopimaskine

En serviceaftale omfatter flere punkter. Som hovedregel vil der være en tekniker tilknyttet jeres kopimaskine. I tilfælde af at der opstår fejl på maskinen, vil teknikeren komme ud med kort varsel og lave kopimaskinen, så I kan komme hurtigere videre.

I visse tilfælde kan teknikeren ligeledes vælge at bytte hele kopimaskinen ud, hvis dette er hurtigere. En serviceaftale kan også indebære, at leverandøren sørger for, at I altid har blæk og papir i maskinen.

På den måde risikerer I ikke at blive holdt tilbage, fordi nogen har glemt at bestille blæk og papir. I nogen serviceaftaler modtager I blot blæk og papir som en automatisk bestilling. I andre aftaler kommer leverandøren ud og sætter det i maskinen for jer.

Hvad koster serviceaftalen til din kopimaskine?

Prisen følger naturligvis, hvor meget I vil have leverandøren til at klare for jer. Serviceaftalens pris afhænger desuden af andre faktorer og kan derfor svinge meget. Først og fremmest afhænger den af, hvilken kopimaskine I har, og hvor omfattende service i ønsker.

Vil I udelukkende have sendt blæk og papir automatisk, vil det ikke gøre meget ved prisen på en serviceaftale. Skal I derimod have en tekniker tilknyttet og derudover have leveret og installeret blækpatroner i en stor og kompleks kopimaskine, stiger prisen naturligvis.

Er din virksomhed stor, eller har din virksomhed meget travlt, kan det være essentielt at have en serviceaftale på jeres kopimaskine.

Kopimaskiner i Danmark

Lige meget hvor din virksomhed har sin beliggenhed, kan vi hjælpe dig med at finde en kopimaskine. Vores samarbejdspartnere er spredt ud over hele Danmark og leverer til hele landet eksempelvis:

  • Kopimaskiner til virksomheder i København
  • Kopimaskiner til virksomheder i Århus
  • Kopimaskiner til virksomheder i Odense

Der er derfor ingen grund til at tøve, hvis du overvejer at anskaffe en ny kopimaskine til din virksomhed. Når du har udfyldt formularen på denne side, er du allerede ét skridt tættere på at skabe en optimal arbejdsgang for dine medarbejdere.

Love og regler om kopimaskiner

En kopimaskine er et af de redskaber på arbejdspladsen, der i højest grad kan påvirke indeklimaet. De bliver ofte varme, kan støje meget og forurener generelt en del. Derfor har Arbejdstilsynet formuleret nogle gode råd, som I kan vælge at følge, når I anskaffer jer en kopimaskine:

  • Overvej om kopimaskinen vil komme til at belaste indeklimaet.
  • Sæt helst jeres kopimaskine i et separat rum, hvor der er god ventilation og ingen medarbejdere.

Hvis din virksomheds kopimaskine står i et rum, hvor der arbejdes, kan I også gøre nogle ting for at formindske kopimaskinens indvirken på medarbejderne:

  • I kan fjerne meget af varmen og forureningen, hvis I vælger at have udsugning der hvor luften fra kølingen blæses ud i lokalet.
  • I kan opsætte støjskærme omkring jeres kopimaskine og dermed dæmpe støjniveauet.
  • I kan indkapsle maskinen i en kasse med udsugning, hvilket både bekæmper varmen, forureningen og dæmper støjen.
  • I kan stille jeres kopimaskine så langt væk fra medarbejderne som muligt.
  • Sørge for at lufte ud og i det hele taget have god ventilation i lokalet.

På kopimaskiner kan du også se efter Svanen og Blomsten, som er miljømærkerne udstedt af Ecolabel.dk. Disse mærker bevidner om produktets grønne egenskaber i henhold til blandt andet fremstilling og energiforbrug.

Er du interesseret i at købe en ny kopimaskine til din virksomhed? Tryk på knappen nedenfor, udfyld formularen og inden længe får du op til 4 gratis og uforpligtende tilbud på en kopimaskine fra vores samarbejdspartnere.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut