Priser på kopimaskiner til kontor

Sammenlign pris og kvalitet på kopimaskiner - Bestil flere tilbud her!

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Kopimaskiner - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Antal kopier pr. måned?

Det tager under et minut!

Din guide til det bedste kopimaskine tilbud

Der findes et hav af forskellige kopimaskiner og det kan være forvirrende at skulle finde frem til den der er optimal i lige netop din virksomhed. Her hos Ekspertvalg vil vi gøre det så let og overskueligt som muligt, at investere i en ny kopimaskine, gennem specifikke skræddersyede kopimaskine tilbud. Du kan herunder finde information om de forskellige kopimaskiner og hvilke funktioner der er. Ønsker du et unikt tilbud på kopimaskiner med det samme, skal du blot udfylde formularen ovenover, så vil vores samarbejdspartnere skræddersy et gratis og uforpligtende tilbud der passer på lige netop dine behov.

Du kan finde følgende i denne artikel:

Sådan vælger du en kopimaskine til kontor og erhverv

Når du skal vælge, hvilken kopimaskine du skal anskaffe til din virksomhed, så skal du blandt andet være opmærksom på din virksomheds størrelse. Der er nemlig forskel på, hvorvidt du har en lille, mellemstor eller stor virksomhed.

Har du en mindre virksomhed, så er det ikke sikkert du har behov for en kopimaskine med en stor kapacitet. Måske behøver virksomheden endda kun en kopimaskine til få kopi- og printopgaver.

Har du derimod en mellemstor eller stor virksomhed, så er det nok en højere prioritet, at kopimaskinen har en større kapacitet, højere hastighed samt er trådløs, så medarbejderne kan printe uanset hvor på arbejdspladsen de befinder sig.

Mange virksomheder har et stort behov for at kunne printe mange dokumenter om dagen. Det er derfor meget vigtigt for effektiviteten, at have en kopimaskine til kontoret, som kan håndtere et stort pres, og som kan printe hurtigt. En billig kopimaskine til virksomhed skal kunne optimere og tilpasses kontorets workflow, og det er derfor rigtig vigtigt, at man vælger det rette kopimaskinemærke.

Hvad skal kopimaskinen til kontoret kunne?

Grundet fremskridt inden for teknologien er kopimaskiner til erhverv i dag multifunktionsmaskiner, der både kan faxe, scanne, kopiere og printe. En kopimaskine bør i dag være robust med en letforståelig brugergrænseflade, have høj papirhåndteringskapacitet og værktøj som giver virksomheden mulighed for at begrænse adgangen til kopimaskinen, samt spore anvendelsen og kontrollere udgifterne.

Alternativt til de mere komplekse industri kopimaskiner med stor kapacitet er industi printere. Det er større printere, som i nogen grad kan det samme som kopimaskinerne, men i et væsentligt mindre omfang. 

At have et stort forbrug af print, er ikke så hensigtsmæssigt for miljøet. Mange ældre kopimaskiner lever ikke op til de miljøkrav, som mange virksomheder har til sig selv i dag. Dette kan enten skyldes, at kopimaskinen har et for højt strømforbrug, eller at den gamle printer simpelthen er blevet slidt, og dermed er blevet langsommere til at printe. Nye kopimaskiner til kontoret leveres i dag med bedre toner og blækpatroner, som er med til at reducere driftsomkostningerne.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut

Leasing af kopimaskiner

En kopimaskine kan være en stor investering og derfor er har man måske ikke hele beløbet det kræver at købe en ny kopimaskine. Et eftertragtet alternativ til køb er kopimaskine leasing, hvilket i store træk minder meget om leje.

Når du leaser en kopimaskine har du brugsret men ikke ejendomsret. Der betales enten hver måned eller hvert kvartal og kontrakten kan enten gå på finansiel- eller operationel leasing. Ved finansiel leasing vil din virksomhed være bundet til at købe den leaset kopimaskine når leasingperioden ender. Ved denne form for leasing skal du behandle det som et aktiv i virksomheden.

Ved operationel leasing er du ikke forpligtet til at købe kopimaskinen når leasingen er ovre. Denne form for leasing er lidt tættere på dét at leje en kopimaskine. Når du laver en operationel leasing af en kopimaskine skal det indgå som en del af driftsomkostninger i din virksomheds regnskab.

Hvilken form for leasing der passer dig bedst afhænger af den daglige drift i virksomheden og hvordan virksomheden står finansielt. Ønsker du at lease en kopimaskine, kan du til hver en tid få tre gratis og uforpligtende tilbud fra vores samarbejdspartnere, blot udfyld formularen i toppen af siden.

Kopimaskine leje

Hvis dit behov svinger meget i løbet af året eller at der blot er brug for en kopimaskine i en kortere periode, kan det betale sig at leje en kopimaskine, fremfor at købe den eller indgå i en leasingkontrakt.

Når du lejer en kopimaskine vil du enten betale pr. måned eller hvert kvartal. I de fleste tilfælde vil det være billigere at leje, hvis det kun drejer sig om en kortere periode på op til ét år. Skal i bruge en kopimaskine længere end dette kan det anbefales at overveje leasing eller køb af kopimaskinen.

Er du ikke sikker på hvad behovene er i din virksomhed, kan det ligeledes betale sig at leje en kopimaskine da du let kan skifte til en størrer eller mindre kopimaskine. Dette vil ikke være muligt hvis du vælger at købe kopimaskinen.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut

Priser på kopimaskiner - hvad er billigt?

Alt efter hvilke behov du har til en kopimaskines funktioner og kvalitet, og om det er leasing, leje eller køb, varierer kopimaskine priser meget. Er det en kopimaskine beregnet til en mindre virksomhed, er der måske ikke brug for flere avancerede funktioner og stor papirkapacitet. Er det derimod en kopimaskine til et større kontor eller til industri, kan der være behov for øget papirkapacitet og ekstra funktioner, der kan være med til at øge prisen på en kopimaskine.

Pris på kopimaskiner
Lav (DKK) Middel (DKK) Høj (DKK)
1.000 - 2.500 2.500-10.000 10.000 - 50.000

Der er vigtigt at huske på, at en god billig kopimaskine der passer til behovet i et kontors daglige drift, er en investering frem for en udgift. Der findes et hav af funktioner der kan sætte fokus på enten brugervenlighed, hastighed og kvalitet, der vil kunne optimere processer i virksomheden og mindske omkostninger. Det er derfor også vigtigt at finde ud af det eksakte behov, således at du kan få den bedste løsning og den bedste kopimaskine pris.

Endvidere er kopimaskiner også omfattet af SKATs regler for fradrag. For mere information og vejledning kan du besøge SKATs hjemmeside om 'Fradrag for virksomhedens udgifter'.

Ønsker du en billig kopimaskine pris allerde i dag, kan du hurtigt udfylde formularen i toppen af siden. Herefter vil du modtage op til fire gratis og skræddersyet tilbud på en kopimaskine, fra vores samarbejdspartnere.

Hvad koster det at lease eller leje en kopimaskine?

Anskaffelse af kopimaskiner kan finansieres gennem banken, men den mest udbredte finansieringsform er kopimaskine leasing, hvorfor vi nedenfor fokuserer på de forskellige varianter af leasing. Leasing er grundlæggende en aftale, hvor leasingtager forpligter sig til at betale en række ydelser til leasinggiver.

Pris på leje og leasing af kopimaksiner
Lav (DKK) Middel (DKK) Høj (DKK)
299 - 500 500 - 1.000 1.000 - 2.500

Til gengæld opnår leasingtager brugsretten over det leasede aktiv i den aftalte finansieringsperiode - i dette tilfælde brugsretten over en kopimaskine. Der findes to typer af leasing: operationel leasing og finansiel leasing. Operationel leasing tilser primært kortvarige lejemål, hvor leasingtager typisk har mulighed for at opsige leasingaftalen inden aftaleperiodens udløb. Finansiel leasing er langvarige lejemål, som strækker sig over hele aktivets forventede levetid.

Leje af kopimaskiner adskiller sig fra leasing af kopimaskiner, da der ofte er tale om en meget kortvarig lejekontrakt på 1 måned til under 12 måneder. Det er normalt dyrere, at leje en kopimaskine end at lease en, da man binder sig for en kortere tidsperiode. Leje af kopimaskiner giver god mening ved kortvarige projekter eller begivenheder, hvor der ellers ikke er behov for en kopimaskine. En lejet kopimaskine er typisk brugt, hvilket dog ofte er helt fint i en kortere tidsperiode.

Leasing af kopimaskine er generelt mere almindeligt, end leje af kopimaskine. De fleste virksomheder kræver, at du kontakter dem i forbindelse med aftale om leje, men et eksempel på en pris kunne være følgende: Lejepris: 800 kr. Sidepris: 0,32 kr. S/H og 0,49 kr. farve.

Hvad koster all-in leasing aftaler på kopimaskiner?

All-in aftaler er leasingaftaler, der indeholder en servicering af kopimaskinen. All-in aftaler er meget lig operationelle leasingaftaler, idet serviceringen af kopimaskinen påhviler leasinggiveren. Da serviceringen påhviler leasinggiveren, bærer denne ligeledes risikoen for kopimaskinen i hele perioden.

All-in aftaler er defineret ved, at der betales en pris pr. kopi/print, der dækker både finansieringen og service. I leasingkontrakten af en kopimaskine vil der være oplyst en pris pr. kopi samt en minimumsvolumen, som fastsætter det antal tryk, leasingtageren har forpligtet sig til at betale for i hver afregningsperiode, uanset om trykkende bliver brugt eller ej. Prisen der betales pr. kopi kaldes klik-prisen, og den fremkommer ved, at den årlige leasingydelse divideres med den årlige minimumsvolumen, hvortil der lægges prisen for service pr. tryk. 

Kopimaskinepris

Hvad er en A3 kopimaskine?

En A3 kopimaskine er en kopimaskine, der er i stand til at håndtere papir af A3-størrelse. Det store format, A3, måler 420 mm x 297 mm og er almindeligt anvendt til plakater, fotografiske prints og andre projekter, hvor der er behov for en større størrelse papir.

En A3 kopimaskine har desuden også mulighed for at printe A4-kopier, hvorimod det ikke er en mulighed at foretage A3-kopier på en normal A4 kopimaskine. Det er derfor vigtigt, at man køber en A3 kopimaskine, hvis man ved, at der i fremtiden kan opstå behov for de specifikke funktioner, en A3 kopimaskine tilbyder.

A3 kopimaskinens behov for at rumme et større printhoved og papirbakke betyder endvidere, at en A3 kopimaskine normalt er større end en A4 kopimaskine. En A3 kopimaskine er derfor normalt ikke designet til at være bærbar, hvorfor man fra starten skal sikre sig, at man har tilstrækkeligt plads til en sådan størrelse kopimaskine.

Hvilke funktioner har en A3 kopimaskine?

A3 kopimaskiner kan efterhånden fås med et væld af funktioner, så de også kan fungere som multifunktionsprintere, der både kan scanne, faxe og printe. Desto flere funktioner man ønsker, desto større og dyrere vil A3 kopimaskinen dog typisk være. Hvis virksomheden kan nøjes med en sort/hvid A3 kopimaskine uden diverse ekstraudstyr, kan der nemlig være store besparelser at hente, da farveprint som regel er dyrere i forbrug og blæk.

Det er desuden en god idé, at du på forhånd overvejer, om du har behov for en mere avanceret A3 kopimaskine med automatisk dobbeltsideprint, øget udskriftshastigheder, øget papirkapacitet og lignenede.

I nogle virksomheder kan det også være en fordel at anskaffe en A3 kopimaskiner med en trådløs netværksfunktion, hvilket betyder, at man kan dele alle printressourcerne i et netværk. En A3 kopimaskine med netværksfunktion giver endvidere mulighed for, at man kan udskrive på farten fra mobilen.

Få krav? Vælg en brugt kopimaskine

En brugt kopimaskine kan i nogle tilfælde være en god mulighed. At købe en kopimaskine brugt vil naturligvis være en mindre investering end at købe en sprit ny maskine. Brugte kopimaskiner kan erhverves med op til 70% rabat alt efter udgave, alder og forhandler. Der er derimod også nogle ting du skal være opmærksom på, inden du vælger om det skal være en brugt kopimaskine du ønsker.

Brugte kopimaskine kan have ældre teknologi end de nyere maskiner og derved kan du også risikere at få en kopimaskine med færre funktioner og lavere printe hastighed. Du skal ligeledes være opmærksom på om, der er en garanti på den brugte kopimaskine og hvor meget den dækker.

En serviceaftale kan være svær at få tilknyttet til en brugt kopimaskine, grundet kopimaskinens alder. I tilfælde af at du kan få en serviceaftale på kopimaskinen, kan det blive en dyr fornøjelse, da leverandørerne ved at der kan forekomme mere vedligeholdelse og flere fejl på ældre kopimaskiner.

Det kan virke som om der er størrer udfordringer end fordele ved at købe en brugt kopimaskine frem for en ny. Dette er til dels korrekt, men der er ligeledes fordele hvis dit behov ikke er så stort. At købe en brugt kopimaskine er som sagt en mindre investering og er du i tvivl om dit behov, kan det være en god idé i første omgang at nøjes med en brugt kopimaskine. Dette kan give dig finansielt råderum til at investerer i en ny når du er sikker på hvad behovet er.

Hvor får jeg en billig kopimaskine?

Billige kopimaskiner der kan findes i supermarkeder og andre forbruger butikker, kan for nogle være en fin idé for freelancere og mikrovirksomheder. Har du derimod en SME og derover virksomhed, kan en billig kopimaskine hurtigt blive en dyr fornøjelse. Hvis du har få krav til kapaciteten og ikke ønsker at investere meget, kan printere i nogle tilfælde gøre det for dig.

Disse kopimaskiner er billige i indkøb men er for det meste dyrer i drift end en professionel erhvervs kopimaskine. Du kan ligeledes risikere at ramme ind i en kopimaskine der er langsom eller printer i lavere kvalitet. Ønsker du alligevel at købe en billig kopimaskine anbefaler vi at du regner ud hvor billig den er i drift i forhold til en erhvervs kopimaskine, før du investerer i den.

Ønsker du en kopimaskine til din virksomhed men ikke har så stort finansielt råderum, findes der alternativer. Du kan vælge at leje eller lease i stedet for at købe en billig kopimaskine. Hos Ekspertvalg tilbyder vi dig at få tilbud på både leje og leasing af kopimaskiner der passer præcist til dit behov. Udfyld kontaktformularen i toppen af siden, så vil du hurtigt modtage op til fire gratis og uforpligtende tilbud på billige kopimaskiner fra vores samarbejdspartnere.

Sådan fungerer en serviceaftale på din kopimaskine

En serviceaftale kan omfatte forskellige ting, hovedsageligt vil det være at der er en tekniker tilknyttet jeres kopimaskine. I tilfælde af der opstår fejl på maskinen, vil teknikeren komme ud med kort varsel og lave kopimaskinen så i kan komme hurtigere videre. I nogle tilfælde kan de ligeledes vælge at bytte hele kopimaskinen ud, hvis dette er hurtigere.

En serviceaftale kan også indebærer at leverandøren sørger for i altid har blæk og papir i maskinen. Så risikere i ikke at blive holdt tilbage fordi indkøbsafdelingen har glemt at bestille blæk og papir. I nogen serviceaftaler modtager i blot blæk og papir som en automatisk bestilling og i andre aftaler kommer leverandøren ud og sætter det i maskinen for jer. Prisen følger naturligvis, hvor meget I vil have leverandøren til at klare for jer.

Prisen for serviceaftaler afhænger af en del faktorer og kan derfor svinge meget. Først og fremmest afhænger det af hvilken kopimaskine i har og hvor omfattende service i ønsker. Vil i udelukkende have sendt blæk og papir automatisk, vil det naturligvis ikke gøre meget ved prisen på en serviceaftale. Skal i derimod have tekniker på, leveret og installeret blækpatroner i en stor og kompleks maskine, kan dette begynder at trække op i prisen. Er i en størrer eller travl virksomhed der afhænger meget af jeres kopimaskine, kan det essentielt at have en serviceaftale på maskinen.

Serviceaftale kopimaskine

Forskellige leverandører af kopimaskiner

Der er høj konkurrence på markedet for kopimaskiner og mange mærker at vælge imellem. Dette gør det ikke ligefrem lettere at købe en ny kopimaskine. Vi har derfor prøvet at knytte et par ord til hver kopimaskine mærke, så du ved hvilke kopimaskine producenter der vil passer bedst til din virksomhed. 

Canon kopimaskine

Hos Canon sætter de fokus på at din kopimaskine er energibesparende og alle kopimaskiner fra Canon er produceret bæredygtigt. Dette vil ikke blot sikre at du holder din virksomhed grøn, men ligeledes at du holder elregningen nede. Canon er ligeledes specialiseret i at tilbyde en kopimaskine til små og mellemstore virksomheder. Canon køre også ‘’on site’’ service på deres kopimaskiner, i det første år. Denne service indebære at der kommer en tekniker ud og udbedre fejl uden ekstra betaling, så i hurtigt kan komme videre.

OKI kopimaskine

Med OKI får du innovative printløsninger i en klasse for sig. Takket være OKIs unikke LED teknologi leveres knivskarpe print med finere detaljer i HD kvalitet. OKI har en unik mediefleksibilitet som gør det muligt at printe på en lang række forskellige medier, uden at gå på kompromis med kvalitet eller hastighed. Du får altid tre års on-site garanti, når bare du husker at registrere dit køb på OKIs hjemmeside. Uanset om du printer lidt eller meget så har OKI en løsning til dig.

Ricoh kopimaskine

Ricoh har i høj grad fokus på at levere en innovativ kopimaskine der tager hensyn til miljøet. Med en kopimaskine fra Ricoh kan du holde produktiviteten i top og samtidig holde den grønne profil. Ricoh køre en 2-årig SWAP service på deres kopimaskiner. Dette betyder at, hvis du har en kopimaskine med fejl, vil Ricoh udskifte den uden ekstra omkostninger for dig.

Sharp kopimaskine

Sharps kopimaskiner har til formål at øge produktiviteten og samtidig mindske omkostninger. Der er derfor fokus på at en kopimaskine fra Sharp skal være brugervenlig og være en kreativ løsning der skaber værdi. De har ligeledes fokus på at være bæredygtige og holde en grøn profil.

Toshiba kopimaskine

Toshiba stiler efter optimere funktionalitet og produktivitet. Dette gør de ved konstant at udvikle deres produkter og investere i innovation. Således kan du få en kopimaskine med den nyeste teknologi. Toshiba lægger ligeledes vægt på at det skal være løsninger der ikke belaster kloden og samfundet for meget.

HP - Hewlett Packard kopimaskine

Hos HP har innovation altid været i højsædet og deres kopimaskiner er ikke en undtagelse. De har et stort udvalg af multifunktionsprintere men har naturligvis også andre kopimaskiner. En HP kopimaskine henvender sig for det meste til små og mellemstore virksomheder. Du vil hos HP have 1-3 års garanti, alt efter hvilken kopimaskine du køber fra dem.

Epson kopimaskine

Med en kopimaskine fra Epson er i sikret en maskine af høj kvalitet der ligeledes er simpel at betjene. Du har mulighed for at få ‘’on site’’ support til din Epson kopimaskine, således at du hurtigt kan komme videre i tilfælde af at der opstår fejl på maskinen.

Konica Minolta kopimaskine

Konica har mange års erfaring indenfor kopimaskiner og har derfor også optimeret deres kopimaskiner således at de bliver så funktionelle og brugervenlige som muligt. Hos Konica har du mulighed for at tilkøbe en 5 års garanti til din kopimaskine.

Ønsker du at læse mere om de forskellige kopimaskine mærker, kan du klikke dig ind på det ønsket brand herunder:

OKI logo

OKI kopimaskiner får I 130 års erfaring, prisvindende design og banebrydende LED teknologi. OKI leverer print og kopi - uden at gå på kompromis med kvalitet eller hastighed.

Canon Logo

Med en Canon kopimaskine får du et energibesparende produkt af høj kvalitet. Derudover er produkterne blevet til ved hjælp af miljøvenlige materialer og produktion.

Epson Logo 1

Kundetilfredshed er indbegrebet af Epson kopimaskiner, både fordi de leverer kopimaskiner af høj kvalitet, men også fordi de har et højt serviceniveau på deres maskiner. 

Hp

Samtlige Hewlett-Packards produkter er skabt gennem eksperimenter og innovation, og med en Hewlett-Packard kopimaskine får du altid den nyeste teknologi.

Konica Minolta Logo 1

Med en Konica Minolta kopimaskine får du et produkt baseret på over 200 års erfaring inden for branchen, og du er derfor garanteret en høj grad af funktionalitet og kvalitet. 

Ricoh Logo 1

Ricoh er kendt for deres fokus på bæredygtige og innovative produkter. Når du køber en kopimaskine fra Ricoh, får du et stykke teknik, som er miljøvenlig og vedvarende.

Sharp-logo

Sharp er en Japansk elektronikprducnet med en historie der går tilbage til 1912. Sharp kopimaskiner er af høj kvalitet med fokus på miljø, brugervenlighed og bæredygtighed.

Toshiba Logo 1

Med en kopimaskine fra Toshiba får du et ægte stykke innovation, som er bæredygtig og miljøvenlig. Toshiba tilbyder deres kunder kompetent og hurtig support.

Ekspertvalg .logo

Hos Ekspertvalg kan du modtage op til fire skræddersyet tilbud på kopimaskiner der passer dit behov. Få dine gratis og uforpligtende kopimaskine tilbud her.

Love og regler om kopimaskiner

Kopimaskiner er en af de ting på arbejdspladsen, der i højest grad kan påvirke indeklimaet, da de ofte varmer, støjer og generelt forurener. Derfor har Arbejdstilsynet udviklet nogle gode råd, som man kan vælge at følge, når man skal anskaffe sig en kopimaskine:

  • Overvej om en kopimaskine vil komme til at belaste indeklimaet
  • Sæt helst jeres kopimaskine i et separat rum, hvor der er god ventilation og ingen medarbejdere.

Hvis virksomhedens kopimaskine står i et rum hvor der arbejdes, kan man også gøre nogle ting, for at formindske kopimaskinens indvirken på medarbejderne:

  • I kan fjerne meget af varmen og forureningen, hvis I vælger at have udsugning der hvor luften fra kølingen blæses ud i lokalet
  • I kan opsætte støjskærme omkring jeres kopimaskine, og dermed dæmpe støjniveauet
  • I kan indkapsle maskinen i en kasse med udsugning, hvilket både bekæmper varmen, forureningen og dæmper støjen
  • I kan stille jeres kopimaskine så langt væk fra medarbejderne som muligt
  • Sørg for at lufte ud og i det hele taget have god ventilation i lokalet

På kopimaskiner kan du også se efter Svanen og Blomsten, som er miljømærkerne udstedt af Ecolabel.dk. Disse mærker bevidner om produktets grønne egenskaber i henhold til bl.a. fremstilling og energiforbrug.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut