Ekspertvalg.dk — Skandinaviens største B2B-markedsplads
Få op til 4 tilbud her
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 15. juli 2021

Telefonanlæg til små virksomheder

Mange mindre virksomheder modtager rigtig mange telefonopkald om dagen. Det kan være rigtig godt for forretningen, men det kan også lægge et stort arbejdspres på den enkelte medarbejder, som sidder med en telefon, der ringer konstant.

Mindre virksomheder kan derfor nyde godt af et telefonanlæg, som i mange tilfælde kan lette noget af arbejdsbyrden. For eksempel kan din virksomhed med et telefonanlæg indtale en velkomsthilsen: "Du har ringet til firmaet, vent venligst" efterfulgt af behagelig ventemusik. Herimens venter din kunde på, at telefonlinjen bliver ledig. I mellemtiden sætter telefonanlægget din kunde i kø.

På denne måde sikrer telefonanlægget, at ingen opkald går til spilde og at den pågældende medarbejder kan tage opkaldet, når der er tid til det. Således kan du sørge for at dine kunder får den bedste brugeroplevelse. Er du en enkeltmandsvirksomhed eller iværksætter, kan du med fordel tage et kig på siden mobilabonnementer.

Udfyld formularen på bare 1 minut

Lad telefonanlægget være dit ansigt udadtil

Det er måske de færreste virksomheder, der tænker over det, men dit telefonanlæg er faktisk dine kunders første møde med din virksomhed. Hvilket stiller store krav til dit telefonanlæg.

Det nytter derfor ikke at have en skrattende telefonlinje, da dette vil give din kunde et dårligt førstehåndsindtryk af din virksomhed. Tværtimod bør du tænke meget over, hvilken velkomsthilsen, dine kunder skal mødes med og hvad for noget musik, der bedst repræsenterer din virksomhed.

Udover at et telefonanlæg blandt andet sikrer, at alle opkald bliver besvaret hver gang, så vil dine kunder også opfatte et telefonanlæg med en velkomsthilsen som tryghedsskabende. Dine kunder ringer ikke forgæves, men ved at deres opkald bliver besvaret så snart, telefonlinjen bliver ledig. Desuden vil de fleste kunder sikkert også foretrække din velkomsthilsen i stedet for kun at få af vide, at der er optaget.

Giv dine kunder en ekstra service med et telefonanlæg

Du kan også bruge et telefonanlæg til at oplyse om din virksomheds åbningstider og eventuelle kontaktpersoner i tilfælde af, at din kunde har brug for akut hjælp eller support. Dette er yderst praktisk og skaber tryghed for dine kunder, fordi de ved, at de til enhver tid kan få fat i din virksomhed. Desuden viser du, at du har dine kunder i fokus - også selvom du måske ikke har så mange ressourcer at gøre godt med. På den måde vil din pris på telefonsystem hurtigt veje op for de mange fordele, det giver dig.

Telefonanlæg sikrer effektiv telefoni

Der er et stort marked for erhvervstelefoni, og priser på forskellige telefonanlæg vil variere efter funktion og kvalitet. Desuden vil prisen også afhænge af, hvorvidt telefonanlægget skal være fysisk eller internetbaseret.

Når din virksomhed skal vælge nyt telefonanlæg, er det derfor vigtigt at du gør dig klart, hvad din virksomhed har brug for. Følgende overvejelser er derfor værd at tage med i betragtning, inden du anskaffer et nyt telefonanlæg: 

  • Hvilke funktioner har I brug for på nuværende tidspunkt? - Skal der fx være velkomsthilsen, ventemusik på hold, mulighed for samtale mellem afdelingerne eller telefonkonference? 
  • Skal telefonanlægget kunne integreres med mobiltelefoner, så I kan omstille opkald til mobiltelefonen? 
  • Skal telefonanlægget kunne tilpasses nye forhold, hvis behovet skulle opstå?
  • Ønsker I frit valg af operatør?

I langt de fleste tilfælde vil det være muligt at vælge telefonanlæg med skræddersyede telefonløsninger, der passer til netop jeres krav og behov.

Udfyld formularen på bare 1 minut

Fordele ved telefonanlæg

Når du vælger et telefonanlæg, kan du for eksempel vælge telefonanlæg med funktioner, der giver dine medarbejdere mulighed for at se, om en kollega er i huset eller ej.

For mindre virksomheder kan det ydermere være en fordel, at telefonanlægget kan tilpasses nye forhold, hvis virksomheden skulle ekspandere i antal medarbejder.

I mindre virksomheder kan det derudover være oplagt at anskaffe et telefonanlæg, hvor I automatisk kan flytte opkald fra huset til mobilnet, hvis I har mange medarbejdere, der er ude af huset. Dette sikrer, at medarbejdere nemt kan kommunikere med hinanden ligegyldigt, hvor de er. Her har vi oplistet nogle af de fordele, der er ved et telefonanlæg:

  • Effektiv og behagelig kundeservice
  • Ingen opkald går til spilde - hvis telefonlinjen er optaget, sættes kunden i kø
  • Samler alle telefoner i virksomheden under samme netværk, hvilket gør det let at få fat i hinanden - hvad enten dine medarbejdere eller kolleger er i eller ude af huset 
  • Din virksomhed sparer penge på opkald

Bestil tilbud på telefonanlæg

Hos Ekspertvalg kan du gratis og uforpligtende bestille tilbud på telefonanlæg. Du modtager op til fire tilbud fra forskellige leverandører og vælger selv det bedste tilbud. Bestil tilbud her på siden.

Udfyld formularen på bare 1 minut