CMS til hjemmeside: Se forskellen på dit nye indhold (Brandguide 2018)

Spar tid

Udfyld kun 1 formular og modtag op til 4 tilbud fra særligt udvalgte samarbejdspartnere

Spar penge

Du kan spare op til 50% ved at sammenligne tilbud fra de bedste leverandører

Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale & anbefalinger
1
2
3
Få op til 4 tilbud her Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører
Det tager under et minut!

Har I allerede en webløsning?

Det tager under et minut!

Hvad er et Content Management System (CMS)?

Et Content Management System (CMS) er en type software, som anvendes med formålet at organisere og lette arbejdet i forbindelse med styring af indholdet på en given hjemmeside - herunder tekst, kode og billeder. Har din virksomhed en hjemmeside, eller ønsker din virksomhed at oprette en hjemmeside, er valg af CMS system vigtigt, da det afgør, hvordan hjemmesiden visuelt tager sig ud.

Et CMS system gør, at du nemt kan ændre indholdet samt administrere og vedligeholde din hjemmeside, præcis som du ønsker. De fleste CMS systemer er gratis og ligger til fri download på internettet. Det betyder også, at ønsker du at anvende et sådant system, modtager du ingen oplæring eller support. Ekspertvalg.dk anbefaler derfor, at du kontakter et webbureau, som kan vejlede dig i brugen og opsætningen.

En hjemmeside har stor betydning for en virksomhed, da denne afspejler image udadtil, og samtidig er en af de primære salgskanaler. Ved at benytte kontaktformularen øverst på siden kan du modtage op til 4 gratis og uforpligtende tilbud på en skræddersyet CMS hjemmeside. Ekspertvalg.dk matcher dig kun med professionelle og kompetente leverandører af hjemmesider i Danmark, som matcher netop de krav, du stiller.

Læs mere om CMS her:

 

Kvinde Computer Cms

Overvejelser før valg af CMS

Hvad enten du skal have en ny hjemmeside eller ændre i en nuværende, er der en række overvejelser, du bør gøre dig, inden du begiver sig ud i dette. Noget af det vigtigste at være opmærksom på er, om det valgte hjemmeside program lever op til de forventninger, du har til din hjemmeside. Forventninger kan bl.a. inkludere krav til en webshop eller et unikt grafisk design.

Du kan herunder se nogle af de væsentligste elementer, du bør overveje i forbindelse med et CMS-system:

  1. Design og layout
  2. Tilknyttet webshop cms
  3. Online markedsføring
  4. Funtionalitet
  5. Rapportering

Et hjemmeside program inkluderer forskellige egenskaber, og du skal derfor først og fremmest overveje, hvilken strategi du ønsker for din hjemmeside. Det er især vigtigt, at du er klar over, med hvilket formål hjemmesiden bliver skabt, og samtidig fokuserer på den sum penge, du ønsker at anvende på at lave hjemmesiden.

Design og layout

I forbindelse med Open Source CMS er det muligt at udvælge gratis temaer til at designe hjemmesider. Der kan dog være visse tilfælde, hvor det er en nødvendighed ofre penge på disse temaer for at adskille dig fra dine konkurrenter, da udbuddet af gratis temaer ikke er så alsidigt. Hvis du derimod får et webbureau til at lave hjemmesiden for dig, kan du få tilpasset dit design, præcis som du ønsker det.

Det er af stor betydning, at du forud har gjort det klart, hvordan du ønsker dit design skal fremstå, hvis du ikke er i besiddelse af de mest kreative egenskaber, kan det være en fordel at anvende et webbureau, således du i fællesskab kan finde frem til det rette design og layout.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut

Muligheder for webshop

Der ses i dag en tendens til at webhandel bliver mere og mere populært, og det er derfor værd at overveje, om en webshop skal tilføjes til din hjemmeside. Ved brugen af Open Source CMS adminstration skal en webshop løsning i de fleste tilfælde tilkøbes, hvorimod webbureauer oftest har inkluderet webshops i deres tilbud.

Med udgangspunkt i webshops er det ligeledes vigtigt at gøre sig klart, hvilke præferencer du har, da mulighederne for webshops er mange, og de forskellige udbydere tilbyder forskellige løsninger i forbindelse med valget af CMS.

Når en webshop skal tilføjes, er det blandt andet muligt at vælge mellem online betaling, hvordan webshoppen skal administreres og meget mere. De fleste udbydere har derfor valgt at tilbyde forskellige pakkeløsninger, som hver inkluderer elementer alt efter virksomhedens behov. Hvis e-handel er nyt for dig, anbefaler Ekspertvalg.dk at du følger Erhvervsstyrelsens guide.

Online markedsføring med CMS

Selvom en hjemmeside kan være en bekostelig affære, vil det i de fleste tilfælde kunne betale sig i sidste ende. Hjemmesider er en fantastisk mulighed for at tiltrække nye kunder. Hvis du sørger for, at din hjemmeside er optimeret med SEO, vil dette kunne ses på Google og diverse søgemaskiner, som vil placere hjemmesiden i en højere position sammenlignet med hjemmesider, der ikke er optimeret korrekt.

Ved at opnå en god position på Google vil flere potentielle kunder finde din hjemmeside. Hvis hjemmesiden er af god kvalitet, vil det formodentlig kunne konvertere dine besøgende til kunder. Ved at have en synlig hjemmeside er det muligt at tilgå et stort publikum. Med online markedsføring er det muligt at præcisere din virksomhed mod en specifik målgruppe uden de store omkostninger.

CMS systemer er designet til at kunne søgemaskineoptimeres. I koden kan du sørge for, at den er letlæselig for Google, så din side automatisk rangerer højt.

CMS hjemmeside på mobil

Rapportering

I forbindelse med vedligeholdelsen af en hjemmeside kan det ofte være en fordel at benytte sig af et system, der inkluderer rapportering. Med rapportering er det muligt at følge med i, hvordan hjemmesiden præsterer og indsamle informationer omkring besøgende og andet brugbart materiale, som kan anvendes med formålet om at øge din omsætning. Samtidig kan du tilpasse din hjemmeside til potentielle kunder.

Det er ikke alle Content Management Systemer, som tilbyder denne funktion. Det er derfor vigtigt, at virksomheder overvejer om denne funktion er en nødvendighed inden valg af CMS.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut

CMS og søgeordsoptimering

Udgangspunktet er at skabe mest mulig trafik og dermed opmærksomhed mod din hjemmeside. Jo flere besøgende, jo større er chancen for at konvertere besøgende til kunder.

For at opnå bedre søgeresultater er det vigtigt at fokusere på følgende faktorer:

Brugervenlige og brugerdefinerede URL’er: Her er der flere parametre, du skal tage hensyn til. Relevant og læsevenlig tekst, billeder og hurtig loading time.
Godt, struktureret indhold: Indholdet skal være letlæseligt og tilgængeligt for brugerne. Det skal ligeledes være nemt for brugerne at kunne navigere rundt på ens hjemmeside.
Stærk profil på sociale medier: Det er altid en god idé at promovere sig på de sociale medier. Det er både effektivt og omkostningsfrit at benytte sig af disse markedsføringskanaler.
Tilbagevisende links fra andre domæner: Her handler det om at få links fra andre relevante domæner. Et stærk linkprofil på din hjemmeside vil give bedre placering på Google og dermed flere besøgende.
Interne links: Det er altid en god idé at tilføje interne links til ens hjemmeside. Disse links skal skabe større trafik på forskellige URL’er og ligeledes gøre det nemmere for brugeren at navigere på hjemmesiden.
Mobilvenlig hjemmeside: Stort set alle mennesker benytter sig af smartphones i deres dagligdag. Derfor er det nødvendigt at have en mobilvenlig hjemmeside.

 

Hjemmesider med relevant indhold vil opnå en høj placering på Google. Samtidig vil virksomheder, som benytter sig af sociale medier, også have en højere placering sammenlignet med virksomheder, der ikke har en profil på sociale medier. Ud fra et statistisk synspunkt er tilbagevisende links med til at sikre en bedre placering.

Værd at vide om CMS

En af de største misforståelser omkring Content Management Systemer er, at CMS systemer bevirker, at virksomheder uden tvivl vil opnå succes. CMS vil ikke udelukkende hjælpe virksomheder med at opnå succes, men derimod fungerer det som et værktøj, der gør det lettere at opdatere hjemmesiden med nyt indhold, artikler, blogs mm.

Mange har den opfattelse, at de fleste Content Management Systemer kan anvendes til alle formål. Dette er ikke realiteten og som nævnt ovenfor, er der en del overvejelser, som skal foretages forud for valget af CMS.

Derudover ses endnu en misforståelse omkring CMS med ideen om, at jo større systemet er, jo bedre er det. Dette er ikke korrekt i alle tilfælde, da de dyrere Content Management Systemer, der tilbyder uendelige muligheder, oftest kan være komplekse at anvende, og virksomheder kan derfor være nødsaget til at anvende et webbureau, som kan assistere med implementeringen af systemet.

Mand skriver på Computer CMS

CMS brands

Efter alle ovenstående overvejelser skal det nævnes, at der ved brugen af hjemmeside CMS findes mange fordele. CMS er som Open Source ofte let at anvende, og mulighederne er mange. Afslutningsvis vil Content Management Systemerne løbende blive opdateret, således flere funktioner bliver præsenteret for brugerne.

Ekspertvalg.dk tilbyder service og information om følgende CMS-systemer:

Bestil op til fire tilbud på et CMS-system

Vi har hos Ekspertvalg mere end 5 års erfaring med kontaktformidling og matcher dig kun med partnere, der kan imødekomme dine behov. Alle vores partnere er derudover professionelle med konkurrencedygtige priser på implementering af CMS-systemer - og er naturligvis danske.

Ønsker du tilbud på hjemmeside med CMS, kan Ekspertvalg.dk formidle kontakten til et webbureau. Udfyld formularen øverst, og modtag op til 4 gratis og skræddersyede tilbud - nemt og sikkert.

Bestil tilbud nu! Det tager under 1 minut