Sammenlign priser på hjemmeside
Udfyld formularen på et minut for at starte processen
Webløsning - Få op til 4 gratis tilbud fra førende leverandører

Har I allerede en hjemmeside?

1/4
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 21. juli 2021

Webbureau: Få styr på dine online behov

Få tilbud på webbureau hos Ekspertvalg.dk

Et webbureau er en virksomhed, som tilbyder mange forskellige webbaserede ydelser til virksomheder. Det kan f.eks. være design af hjemmeside, webshop, grafik og søgemaskineoptimering (SEO). Da det varierer, hvad de forskellige bureauer kan tilbyde, er det vigtigt, at du vælger et, det matcher din virksomheds behov bedst muligt.

Valget af dit kommende webbureau er afgørende for, hvordan dine opgaver bliver løst – det er vigtigt, at webbureauet matcher de ønsker du har til både indhold og udførelse. Vi samarbejder med flere anerkendte, danske bureauer – din sikkerhed for, at opgaven altid håndteres professionelt.

Det er vigtigt, at din virksomhed er synlig på nettet, derfor er det ikke ligegyldigt, hvordan din digitale tilstedeværelse håndteres, hvis du ønsker at være attraktiv for potentielle kunder. De bureauer Ekspertvalg.dk samarbejder med kan alle løse de fleste webbaserede opgaver. Det betyder, at du ikke behøver ansætte en intern medarbejder til opgaverne, men trygt kan overlade dem til eksperter – og du sparer derfor både tid og penge, samtidig med at opgaverne udføres korrekt.

Søger du et tilbud på et webbureau til at lave en hjemmeside, webshop, online markedsføring, SEO-strategi eller andet, så udfyld kontaktformularen øverst på siden. Du vil efterfølgende modtage op til 4 skræddersyede og uforpligtende tilbud fra vores samarbejdspartnere.

Hvad laver et webbureau?

Et webbureau er et bureau, der laver en lang række forskellige webløsninger til både privatpersoner og virksomheder. Det varierer fra bureau til bureau, hvilke opgaver der kan løses. De små bureauer er ofte nødt til at specialisere sig i enkelte løsninger, hvor de større bureauer har kapacitet til at tilbyde mange webløsninger af høj kvalitet. Et webbureaus arbejde afgør, hvordan din hjemmeside eller webshop tager sig ud online.

I det følgende uddybes de forskellige ting, som flere webbureauer foretager sig, når de udfører opgaver for deres kunder.

Hvad er inkluderet i en professionel hjemmeside?

Afhængigt af hvilken hjemmesideudbyder som vælges til at lave en professionel hjemmeside, tilbydes der forskellige “pakkeløsninger”, som hver inkluderer forskellige funktioner indenfor både design og webudvikling.

Det er vigtigt, at du først og fremmest gør det klart til hvilket formål hjemmesiden skabes for derefter at vælge udbyder af hjemmesideløsningen.

Som oftest er følgende elementer inkluderet:

  • Unikt og personligt design
  • Brugervenligt CMS
  • Søgeordsoptimering (Bedre placering når der søges efter hjemmesiden)
  • Billedbehandling
  • Valgfrie e-mails

Ovenstående elementer er inkluderet i de fleste “basic pakker”, hvis der er behov for flere elementer, er det muligt at tilkøbe disse.

Bestil tilbud på en hjemmeside

Udfyld formularen på bare 1 minut

Webløsninger

Webbureauer er at foretrække, hvis du skal have lavet en webløsning, hvad enten denne er simpel eller kompleks. Der kan laves mange former for webløsninger. Dette kan eksempelvis være, hvis en virksomhed har brug for en hjemmeside eller en webshop.

Webløsninger er som oftest løsninger, hvor hjemmesiden, webshoppen og markedsføringen er inkluderet i prisen. Det kan dog også være løsninger, hvor enkelte dele er inkluderet i prisen. Typisk er en webløsning en samlet pakkeløsning.

I forhold til at vælge den rigtige webløsning, findes der særdeles mange på markedet. De varierer betydeligt i kvalitet, især i forhold til om de skal bruges til at drive virksomhed eller til privatpersoner. Som virksomhed er der i høj grad bestemte CMS systemer, der er bedre end andre.

Søger du et tilbud på en webløsning som kan øge din online omsætning, kan du udfylde kontaktformularen øverst til højre på siden og modtage op til 4 skræddersyede tilbud på webbureauer til din virksomhed.

Hjemmeside (CMS)

Når din virksomhed skal have foretaget webudvikling, er der en lang række valg, du skal have overvejet i denne forbindelse. Hjemmesiden er i høj grad de fleste virksomheders image udadtil, fordi forbrugerne i høj grad handler på nettet. Derfor er det vigtigt, at hjemmesiden-løsningen afspejler din virksomheds brand med et moderne og unikt design. Dette giver forbrugerne en fornemmelse af kvalitet, hvilket er med til at skabe mere omsætning i sidste ende.

Design og funktionalitet er vigtigt i forhold til en hjemmeside. Den enkelte forbruger er i dag mere følsom over for uprofessionelle hjemmesider med dårligt design og funktionalitet. Derfor bør strukturen på hjemmesiden være god. Ellers kan du ende med at vinke farvel til en del potentielle kunder – og dermed vil salget falde. Vælg derfor altid en professionel/anerkendt udbyder.

Hvis der vælges et Open Source Content Management System (CMS) som eksempelvis WordPress, er der begrænsninger i forhold til design. Dette skyldes at Open Source CMS Software primært benytter prædefinerede og ikke unikke elementer. Vælger du et webbureau er du sikker på, at du får mest ud af det system, du vælger til din nye hjemmeside.

Webshop

En moderne webshop kan være med til at generere større omsætning for din internetforretning. Der kan være mange penge at spare ved at få en moderne webshop – der er en lang række værktøjer og aspekter, som har indflydelse på dette. Vi har her fundet de primære fordele ved en webshop.

  • Lagerstyring er en essentiel del af den moderne webshop. Det sparer tid, da du kun behøver at indtaste dine lageroplysninger én gang, når du får produkter hjem. Resten klarer systemet selv, når kunderne foretager bestillinger.
  • Det automatiske e-mail-system i en moderne webshop, er også penge- og tidsbesparende. Selvom det ikke tager lang tid at lave en standard-faktura, bliver det alligevel til lang tid, hvis virksomheden skal lave mange af disse om dagen.
  • Ordrebekræftelse – ikke nok med, at det automatiske mailsystem kan klare faktura e-mails, kan det eksempelvis også klare ordrebekræftelse, Track & Trace og anmodninger om forskellige ting som bl.a. anmeldelse af kundeoplevelse.
  • Kundeservice – i forhold til kundeservice, kan en moderne webshop leveres med et kundeservice-modul, som i høj grad kan effektivisere kundeservicen og bringe den op på et helt andet niveau.

Gennem sorteringen, som kundeservice-modulet foretager, bliver det lettere at besvare kundemails. I samspil med at det bliver mere overskueligt, kan webshoppen også se, hvordan kommunikationen har været i tidligere sager.

Webbureau

Strategisk planlægning

Strategisk planlægning varierer i forhold til kvalitet, og hvad du kan få hos de forskellige bureauer. Det gode webbureau, som laver kvalitetsløsninger til kunderne, laver altid individuelle løsninger. En god start på en strategisk planlægning, er en samtale, hvor forretningsmålene klargøres i fællesskab. I denne samtalekortlægges virksomhedens behov og ambitioner over for webbureauet, hvilket gør det lettere at danne overblik over mulighederne indenfor budgettet.

På baggrund af samtalen udfører webbureauet en analyse af virksomheden, som ser nærmere på, hvilke muligheder der er for at optimere virksomhedens setup. Analysen kan bl.a. omfatte:

  • Website
  • Søgeord
  • Konkurrenter

Ud fra forretningsmålene og analysen udarbejdes en online markedsføringsplan. Den skal nå de planlagte mål og ambitioner. Planen kan omfatte f.eks. Google AdWords eller en sammensat plan, hvor flere kanaler benyttes. Når planen er udarbejdet, sendes den i til godkendelse hos virksomheden. Når strategien er godkendt, bliver konverteringssporing opsat, og planen går live. Webbureauet står efterfølgende for at implementere den nye online marketing-plan via de udvalgte kanaler. Derudover udarbejdes oftest en handlingsplan for, hvem der skal foretage hvad i forbindelse med de arbejdsopgaver, der indgår i marketingplanen.

Der foretages løbende optimering og rapportering af markedsføringstiltagene.

Hvis du søger et tilbud på strategisk planlægningsarbejde, er du kommet til det rette sted. Udfyld kontaktformularen øverst til højre på siden og få 4 konkurrencedygtige og uforpligtende tilbud.

Bestil tilbud på en hjemmeside nu!

Udfyld formularen på bare 1 minut

Søgemaskine Optimering

Online markedsføring

Der er mange forskellige typer online markedsføring. I det følgende kortlægges forskellige typer online markedsføring, som et webbureau kan udføre for din online forretning eller hjemmeside.

Google AdWords

Med AdWords når din markedsføring målrettet ud til de potentielle købere, som er interesserede i dine produkter på baggrund af de søgninger, som de har foretaget. AdWords er betalt annoncering på Google. Der er en lang række værktøjer, som anvendes i forbindelse med at ramme den helt rigtige målgruppe. Er du interesseret i at øge dit salg, er AdWords i høj grad et marketingværktøj, som du bør benytte.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Det er vigtigt at ligge højt i søgeresultaterne på Google eller andre søgemaskiner. De fleste brugere klikker sig ikke videre på næste side, da de i de fleste tilfælde får det ønskede resultat på side 1. Ved at foretage god SEO er det muligt, at få din hjemmeside eller webshop højere på Google. God SEO indebærer bl.a., at skrive relevant indhold af høj kvalitet. Det kræver, at du kender kunderne og ved, hvad de søger efter.

Det er vigtigt at finde et webbureau med speciale i SEO, da SEO er meget omfattende – at skrive godt indhold er kun toppen af isbjerget.

Social Media Marketing (SMM)

SMM omhandler brugen af sociale medier til markedsføring af eksempelvis virksomheder eller produkter. De mest brugte medier til SMM er sociale netværk, online communities og blogs. Et webbureau med speciale i sociale medier kan hjælpe dig med at foretage resultatfremmende SMM.

Pris på webbureau

Prisen på de ydelser, som et webbureau tilbyder, varierer. På baggrund af at der er mange forskellige ydelser, er det svært at sige, hvad et webbureaus ydelser koster. Det afhænger først og fremmest af, hvad det er for ydelser og hvor mange, der skal laves.

Ønsker du et konkurrencedygtigt og unikt tilbud på webbureau-ydelser, kan du udfylde kontaktformularen i toppen af siden til højre. Herefter får du 4 unikke og konkurrencedygtige tilbud fra de bedste webbureauer.

Bestil tilbud på en hjemmeside nu!

Udfyld formularen på bare 1 minut

Så nemt er det
1
Bestil tilbud
Udfyld formularen med dine krav og behov til produktet.
2
Match
Vi matcher din henvendelse med relevante leverandører.
3
Modtag tilbud
Du modtager op til fire tilbud, tilpasset dine krav.
Bliv samarbejdspartner
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?