Kundeservice

38 41 03 00

Mandag-torsdag kl. 8.30-18.00
Fredag kl. 8.30-15.00
Sidst opdateret: 01. september 2016

Opnå bedre konvertering på din hjemmeside

Læs mere om hvordan du bedst muligt kan opnå bedre konvertering på din hjemmeside

Opnå bedre konvertering på din hjemmeside

Vi kender alle den følelse der opstår, når vi søger på Google, og adskillige søgeresultater kommer frem, som ikke har relevans for det, man oprindeligt søgte efter.

Google belønner hjemmesider der har indhold, som svarer overens med brugernes forespørgsel. Det er derfor af stor betydning, at det indhold man har på ens hjemmeside, svarer overens med det som kommer frem i søgeordene.

Hvis du ønsker succes med din hjemmeside, handler det i bund og grund om, at optimere hjemmesiden så brugerne får den bedste oplevelse på hjemmesiden.

LÆS OGSÅ: Webbureau

Hvordan opnår jeg en bedre konvertering på min hjemmeside?

For at opnå bedre konvertering på ens hjemmeside, og dermed få brugerne til at interagere, er det relevant at overveje følgende aspekter:

  • Strategiplanlægning
  • Idégenerering
  • Fokus på indhold som giver mening for brugerne
  • Optimering
  • Promovering & Distribution

Ovenstående aspekter vil i de fleste tilfælde være medvirkende til at forbedre konverteringen på din hjemmeside. Disse aspekter vil nedenfor blive uddybet, så du er helt parat til at forbedre konverteringen på din hjemmeside.

Strategiplanlægning

For at sikre bedre konvertering er det vigtigt at lave en strategi, hvori man planlægger, hvad man ønsker at opnå, for på den måde at sikre, at indholdet på hjemmesiden er så optimal som overhovedet mulig. For at sikre dette bør man overveje følgende:

  • Hvem er jeres brugere, og på hvilke platforme befinder de sig?
  • Hvilket indhold ønsker I at producere?
  • Hvem har ansvaret for de forskellige indholdssider?
  • Hvor ofte vil I udgive nyt indhold til hjemmesiden?
  • Hvor ofte vil man indsamle data omkring hjemmesiden og rapportere på dette?

Ovenstående spørgsmål skal være med til at sikre, at det producerede indhold optimeres mest muligt, og derved sikre at det kun er relevant indhold, som er tilgængelig på hjemmesiden.

Idégenerering

Ideer til at producere indhold til ens hjemmeside er ikke altid helt nemme at komme på, og hvis man vælger at opdatere løbende, vil det i endnu højere grad kræve nye ideer til indholdet på hjemmesiden.

For at sikre at indholdet passer bedst muligt til ens brugere, kan det være en god idé at spørge sig selv om, hvordan ens indhold vil gavne potentielle kunder.

Derudover er det relevant at finde ud af hvilke ord der søges på, for at vælge at inddrage disse i indholdet på hjemmesiden, da dette er medvirkende til, at flere vil finde hjemmesiden.

Fokus på indhold som giver mening for brugeren

Når man laver indhold til ens hjemmeside, er det vigtigt, at det hele har betydning for brugerne, som ellers vil forlade siden uden at have interageret, og dermed sænke konverteringen.

I forhold til konvertering ses der en række indholds-aspekter som oftest vil være mere effektive sammenlignet med andre. Af effektivt indhold ses blandt andet:

  • Blogindlæg
  • Sider hvor man kan sammenligne priser
  • Videoer
  • Informationer udgivet i form af grafik

Hvis brugerne hurtigt kan danne sig et overblik over hjemmesidens indhold, og dermed finde frem til ønskede resultat, vil konverteringen i de fleste tilfælde stige.

Optimering

For at få en god konvertering er det i første omgang af betydning at ens hjemmeside bliver fundet når der søges på diverse søgemaskiner. For at sikre dette er der en række værktøjer, som kan hjælpe dig med at opnå en bedre rangeringen på blandt andet Google.

Ved at anvende Google AdWords Keyword Planner er det muligt at tilgå informationer omkring de forskellige søgeord, og se hvor ofte der bliver søgt på disse. Derudover er det af betydning at indholdet på ens hjemmeside har et minimum på 300-500 ord hvori det udvalgte søgeord er repræsenteret.

Derudover vil billeder på hjemmesiden være medvirkende til en bedre placering, når der søges på Google.

Promovering & Distribution

Afslutningsvis er det relevant at overveje, hvordan man ønsker at promovere og distribuere ens hjemmeside.

En tilgang til dette kan blandt andet være promovering på sociale medier. Når indholdet skal distribueres, kan det oftest være en god ide at anvende forskellige kanaler, for at sikre at indholdet bliver spredt så bredt ud som muligt.