Vi kender alle den følelse der opstår, når vi søger på Google, og adskillige søgeresultater kommer frem, som ikke har relevans for det, man oprindeligt søgte efter.
Google belønner hjemmesider der har indhold, som svarer overens med brugernes forespørgsel. Det er derfor af stor betydning, at det indhold man har på ens hjemmeside, svarer overens med det som kommer frem i søgeordene.
Hvis du ønsker succes med din hjemmeside, handler det i bund og grund om, at optimere hjemmesiden så brugerne får den bedste oplevelse på hjemmesiden.
For at opnå bedre konvertering på ens hjemmeside, og dermed få brugerne til at interagere, er det relevant at overveje følgende aspekter:
Ovenstående aspekter vil i de fleste tilfælde være medvirkende til at forbedre konverteringen på din hjemmeside. Disse aspekter vil nedenfor blive uddybet, så du er helt parat til at forbedre konverteringen på din hjemmeside.
For at sikre bedre konvertering er det vigtigt at lave en strategi, hvori man planlægger, hvad man ønsker at opnå, for på den måde at sikre, at indholdet på hjemmesiden er så optimal som overhovedet mulig. For at sikre dette bør man overveje følgende:
Ovenstående spørgsmål skal være med til at sikre, at det producerede indhold optimeres mest muligt, og derved sikre at det kun er relevant indhold, som er tilgængelig på hjemmesiden.
Ideer til at producere indhold til ens hjemmeside er ikke altid helt nemme at komme på, og hvis man vælger at opdatere løbende, vil det i endnu højere grad kræve nye ideer til indholdet på hjemmesiden.
For at sikre at indholdet passer bedst muligt til ens brugere, kan det være en god idé at spørge sig selv om, hvordan ens indhold vil gavne potentielle kunder.
Derudover er det relevant at finde ud af hvilke ord der søges på, for at vælge at inddrage disse i indholdet på hjemmesiden, da dette er medvirkende til, at flere vil finde hjemmesiden.
Når man laver indhold til ens hjemmeside, er det vigtigt, at det hele har betydning for brugerne, som ellers vil forlade siden uden at have interageret, og dermed sænke konverteringen.
I forhold til konvertering ses der en række indholds-aspekter som oftest vil være mere effektive sammenlignet med andre. Af effektivt indhold ses blandt andet:
Hvis brugerne hurtigt kan danne sig et overblik over hjemmesidens indhold, og dermed finde frem til ønskede resultat, vil konverteringen i de fleste tilfælde stige.
For at få en god konvertering er det i første omgang af betydning at ens hjemmeside bliver fundet når der søges på diverse søgemaskiner. For at sikre dette er der en række værktøjer, som kan hjælpe dig med at opnå en bedre rangeringen på blandt andet Google.
Ved at anvende Google AdWords Keyword Planner er det muligt at tilgå informationer omkring de forskellige søgeord, og se hvor ofte der bliver søgt på disse. Derudover er det af betydning at indholdet på ens hjemmeside har et minimum på 300-500 ord hvori det udvalgte søgeord er repræsenteret.
Derudover vil billeder på hjemmesiden være medvirkende til en bedre placering, når der søges på Google.
Afslutningsvis er det relevant at overveje, hvordan man ønsker at promovere og distribuere ens hjemmeside.
En tilgang til dette kan blandt andet være promovering på sociale medier. Når indholdet skal distribueres, kan det oftest være en god ide at anvende forskellige kanaler, for at sikre at indholdet bliver spredt så bredt ud som muligt.
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?