Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører
Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste
Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser
Efterhånden bruger næsten alle virksomheder et telefonsystem, for at sikre at både de udgående og indgående opkald håndteres på den mest optimale måde.
Du kan udfylde kontaktformularen her på siden, så vil en af vores medarbejdere kontakte dig, så vi kan hjælpe dig med at finde frem til en god løsning med IP telefoni til dig og din virksomhed.
Et traditionelt telefonsystem bruger det helt almindelige telefonnet. IP telefoni fungerer over internettet, hvilket gør det nemt at benytte uanset lokation. Der kræves nemlig blot en internetforbindelse, hvilket betyder at dine medarbejdere kan bruge telefonen fra et hjemmekontor. IP telefoni til erhverv gør det også muligt, at viderestille til mobiltelefoner, hvilket er praktisk hvis mange af dine medarbejdere er på farten det meste af tiden.
En traditionelt analogt telefonsystem optager en hel linje, når der er en samtale i gang, hvorimod der sagtens kan være flere samtaler på samme tid når der benyttes IP telefoni, da systemet virker over et IP-netværk, hvor samtalen transmitteres som datapakker.
Denne datatrafik med tale konkurrerer med anden datatrafik online, hvilket betyder at der skal bruges en god bredbåndsforbindelse med høj hastighed for at det fungerer optimalt. Der kan nemlig opstå forstyrrelser, men hvis man prioriterer SIP-trafik (Session Initiation Protocol), så bliver der reserveret båndbredde til samtalerne med Quality of Service (QoS). Dette betyder at kvaliteten altid er forrygende, og der ikke sker udfald på grund af anden trafik.
Nedenstående er nogle af de generelle fordele ved at benytte et telefonanlæg:
IP telefoni kan forbedre den interne og eksterne kommunikation og dermed frigøre ressourcer, der kan bruges bedre på andre opgaver i virksomheden. Da systemet både er effektivt og brugervenligt, kan det være med til at øge produktiviteten væsentligt.
Der er lave investeringsomkostninger forbundet med anskaffelsen af IP telefoni. Desuden er IP telefoni både nemt at implementere og vedligeholde og kan løbende justeres, så det passer til virksomhedens behov.
Funktioner som Outlook integrering, viderestilling af opkald og de mange andre funktioner er med til at forbedre produktiviteten i virksomheden. Din leverandør vil løbende sørge for at virksomhedens system er opdateret og at der er de funktioner, som virksomheden har brug for.
Med IP telefoni er det desuden nemmere at overføre billeder, video og anden data under samtalen, så det er en meget interaktiv løsning.
De nyere IP telefoner kan kobles til et trådløst netværk, hvilket betyder at du slipper for besværet med kabler.
Der er visse faktorer, der kan have indflydelse på kvaliteten af din IP telefoni. Når der skal installeres IP telefoni er det vigtigt at netværket bliver justeret, således at der sker en prioritering af IP samtaler for at sikre en høj kvalitet. Hvis der ikke bliver prioriteret med Quality of Service, så kan du risikere udfald på linjen. Det er en god idé at sikre dit netværk med forskellige backup løsninger, således at du minimerer risikoen for nedbrud.
Skype er endnu et alternativ til det traditionelle telefonsystem, hvilket muliggør almindelige taleopkald og videoopkald over internettet enten via computer eller mobiltelefon.
Hvis du ønsker at bruge Skype i din virksomhed, så skal du oprette en brugerkonto hos Skype for at installere programmet.
Den største fordel ved Skype er, at der er mulighed for at ringe uden at det koster dig noget.
En almindelige brugerkonto hos Skype er nemlig gratis. Hvis du har brug for flere funktioner, så kan du opgradere din brugerkonto til en mere avanceret mod betaling.
Prisen på IP telefoni varierer meget og er afhængig af en lang række faktorer, men generelt vil det være billigere at bruge IP telefoni end fastnet. Omkostningerne for internationale samtaler er også lave i forhold til, hvis du ringer fra en fastnettelefon.
Når du skifter fra fastnettelefon til IP-telefoni, så vil der være visse omkostninger forbundet med dette. Hvad disse indledende omkostninger løber op i, kommer an på din leverandør.
Nogle af de indledende omkostninger kan blandt andet være forbundet med overførsel af telefonnummer og levering af telefonadapter.
De omkostninger, der indgår i den samlede totalpris er omkostninger for omstillingen fra fastnet til netværksbaseret telefon, abonnement samt omkostninger for samtaler og tillægstjenester.
De løbende omkostninger for IP telefoni vil som regel være væsentligt lavere end for en traditionel løsning. Dette skyldes især, at samtalerne sker over internettet. Der vil dog være omkostninger i forbindelse med bredbånd eller anden opkobling til internettet.
Hvis du har brug for mere avanceret IP telefoni, så er prisen for systemet højere. Hvis du istedet har brug for IP telefoni med færre funktioner og i det hele taget tilpasset til mindre virksomheder, så vil systemet være billigere. Du skal derfor vurdere, hvorvidt din virksomhed har brug for et mere eller mindre avanceret system.
Der findes en del forskellige leverandører af IP telefoni på markedet, hvilket kan betyde at det kan være lidt uigennemskueligt. Det varierer derfor hvilke ydelser, der er inkluderet i aftalerne alt efter hvilken leverandør du vælger. Oftest tilbyder leverandøren separat abonnement og prisaftale, hvilket betyder at du har en prisaftale med leverandøren om, hvor meget en samtale til en fastnettelefon eller mobiltelefon koster eller om der er et ubegrænset antal minutter inkluderet i aftalen.
Hvis du er blevet interesseret i IP telefoni til din virksomhed, så udfylder du blot kontaktformularen her på siden. Så vil vores samarbejdspartnere udarbejde nogle tilbud til dig baseret på dine behov.
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?